Ada sekumpulan yang berjubah hitam mengejarku.
Hah...hah...hah!
Bunyi nafasku yang terasa sangat sesak. Aku terus berlari untuk menghindari mereka lalu bersembunyi di dalam gua sementara fokus mereka teralih kearah seekor haiwan buas.
"Akh! sial! Apa yang mereka inginkan dariku?"
Aku pun membalut luka yang ada di bahuku, tampak seperti luka bakar.
"Bagaimana ini? Aku harus menemukan cara untuk mengalihkan perhatian mereka! Kemudian keluar dari sini"
Haaa, ada air. Mungkin aku haus sebab berlari tadi. Aku pun mendekati air takungan yang ada di dalam gua lalu melihat pantulan diriku di atasnya.
ehh kenapa aku berpakaian begini?
Aku tersedar bahwa, wajah itu terlalu cantik untuk dibilang itu adalah aku. Aku memeriksa lebih dekat.
Belum sempat aku meraba wajahku.
"Hey, kau zia kan? "
Pantulan diriku bercakap dengan sendirinya. Aku tak bercakap pun tapi kenapa pantulan diri aku ni bercakap? mimpi ni. Pantulan itu muka tersenyum. Se-seram juga eh? Hahah..
"Benar ini adalah mimpi" jawap pantulan diri aku.
-
"WAAHHHHHK!!" Zia terbangun dari mimpi.
Tok! Tok!
"Zia kamu tak apa apa?" Tanya ibunya yang menyedari ingauannya sejak tadi.
"Zia oke mak! I just had a bad dream."
"Lahh, dah dah, jangan lupa baca doa sebelum tidur." Ujar ibunya memberikan pesan.
"Hoammm, betul betul betul." Suara adiknya yang terjaga kerana jeritannya. Iaitu Aris.
"oke mak!" Balasnya.
Ceklek!
"Kakak oke? Kakak mimpi ape" Soal Aris sambil menenyeh mata dihadapan pintu.
"Eihh sibuk! Pergi sana!"
Zia mengambil bantal lalu menghumbannya ke arah Aris, mata Aris terbeliak menengok bantal yang empuk milik kakaknya menjadi keras tertuju padanya. Untung Aris sempat mengelak. Tanpa sedar Zia menggunakan bakat terpendamnya, iaitu menghumban bantal tepat pada target dengan sekuat tenaga. Bantal ye.
"Bwek! Tak kena" Aris laju menutup pintu bilik Zia. Muka Zia memerah kerana marah. 'Hehh! takut la tuh' Bisik hati Zia
Zia dengan cepat membuka lampu lalu melihat cermin untuk memastikan dirinya tidak terluka. Keadaannya semasa dalam mimpi masih terasa.
"Pelik, sangat pelik."
Nafas masih terengah-engah, kaki terasa sangat lemas dan bahunya kebas. Yang dia rasakan sekarang sama persis seperti yang dia alami di dalam mimpi. Sangat letih seolah-olah semua yang ada di dalam mimpi itu adalah nyata
"Haaa, aku kena rehat, esok adalah hari kedua aku bersekolah."
Buk
Zia menghempaskan diri di atas katil. Lihat jam telefonnya menunjukkan pukul 2:15 pagi. Perlahan lahan matanya mulai layu dan terkatup.
Dia tidak tahu kenapa. Sebenarnya apa yang mimpinya cuba sampaikan. Sebenarnya siapa yang ada di dalam mimpi tadi. 'Hahh! Jangan² itu aku di masa depan. Jadi aku ni returners lah kann. Tapi kenapa aku tak ingat apa² tentang masa depan? Hemmmm....'
Biarin tuh. Wibu lah katakan:)
×××
Pov. Mimpi tadi..
YOU ARE READING
Missing Elementals | The Founding Power [Repair]
Historia CortaZia merupakan seorang gadis yang bersekolah di smk pecinta alam. Dia dulunya seorang pendiam dan apa yang ingin dikatakan lain pula yang keluar dari mulutnya, malah ayatnya membuat orang yang mendengar menjadi kebingungan dan salah faham. Dia mempun...