1 fejezet

352 41 7
                                    


Beijing


- Gyerünk, szépfiú. Tudom, hogy akarsz engem.

Wang Yibo elvette a tekintetét arról a csípőről, amely a pókerasztalhoz támaszkodott.

- Emelj.

- Hozzád beszélek. – dünnyögte a nő, miközben letelepedett a mellette lévő üres székre. – Hallóóó!

- Add fel, nem érdekled. – motyogta valaki.

- Én mindenkit érdeklek.

- De őt nem. – lökött oda tízezer yüan értékű zsetont Qin Song, Yibo lakótársa, a házigazda.

- Vagy talán... Meleg vagy?

- Én kiszállok, Wang. Túl sok ez az én pénztárcámnak. – szólalt meg a negyedik.

- Én is.

Qin Song a zöld filccel borított asztal túlfelére nézett és elmosolyodott.

- Már megint csak ketten maradtunk, Wang.

A nő újból előrehajolt.

- Imádom az akcentusodat.

Yibo hátradőlt; és ahhoz az idiótához intézte a szavait, aki ezt a fecsegő kiegészítőt magával hozta.

- Huang Jin, most komolyan!

- Oké, oké. – emelte fel a karját ártatlanul a fickó, majd feláll. – Gyerünk.

- De én maradni akarok...

- Nem, velem jössz. – Huang Jin karon ragadta kísérőjét, és az ajtó felé terelgette. Őket az negyedik kerék is követte, aki szintén teljesen leégett: – Én is lépek.

Ezután kettesbe maradtak. Ötszázezer yüannyi pókerzseton, két pakli kártya, egy csikkekkel teli hamutartó társaságában, idegesítő libák nélkül.

- Emelj. – mondta Yibo, miközben a szájához emelt egy cigarettát és meggyújtotta.

Qin Song leeresztette a kártyákat.

- Árulj el nekem valamit.

- Csak ne legyen túl bonyolult. Részeg vagyok.

- Szereted őket?

- A pókerzsetonokat? – A háttérben megszólalt egy mobiltelefon. – Igen, hát persze. Szóval, ha be dobnál még néhányat a tieid közül...

- Nem. A nőket.

Yibo a barátjára nézett, majd lassan kifújta a füstöt.

- Mire gondolsz?

Legrégebbi barátja előrehajolt, tekintete halálosan komoly és éles volt, ahogy ránézett.

- Hallottad. Nézd, tudom, hogy nem tartozik rám, de már két éve a kanapémon alszol, nem dolgozol, ami persze érthető... de nincs csajod, nincs...

- Ahogy mondtad... ez nem tartozik rád.

A mobiltelefon elhallgatott. De a barátja nem.

- Komolyan beszélek. Az egyetem óta sok minden változott.

- Úgy tűnik, nem, hiszen még mindig a kanapédon alszom...

- Mi történik veled, ember?

- Lassan elpusztulok, miközben várom, hogy emelj vagy eldobd.

Qin Song magában dörögve húszezer értékű zsetont tolt az asztal közepére. – Húszezer.

- Ez már jobban tetszik. – Yibo is emelt. – Emelek ötvennel. Ha befogod.

- Biztos vagy benne, hogy ezt szeretnéd?

- Hogy elhallgass? Igen.

Amikor a mobiltelefon harmadszorra is megszólalt, Yibo megunva az értelmetlen beszélgetést barátjával bedobta a kártyáit, majd feltápászkodott és átvánszorgott a szobán. Megnézte a kijelzőt, nagyot káromkodott magában, végül a füléhez emelte a készüléket.

- A hívott számon előfizető nem kapcsolható, hugi.

- Rég beszéltünk. – nevetett Lisha.

- Mit akarsz?

- Most miért, úgy hiányoztál. Mit csinálsz?

- Elfoglalt vagyok. Leteszem.

- Gyere haza.

Yibo összehúzta a szemét.

- Nem.

- Felgyújtom a házat.

Már megbánta, hogy felvette a telefont.

- Elmúltál tizenhat. Jogilag büntethető. – Szinte maga előtt látta húgát, ahogy lebiggyeszti az ajkát, mint egy kisgyerek. – Ok nélkül nem hívnál... szóval mit műveltél már megint?

A csend hosszúra nyúlt.

- Megváltozott a vállalat részvényeinek elosztása...

- Az a vállalat dolga.

- ... s új mostohánk lesz.

- Az meg apánk dolga.

Yibo a szónál hátat fordított barátjának.

- Yibo...

- Tessék? – emelte fel a hangját türelmetlenül.

- Xiao Zhan az, Yibo. Apa Xiao Zhant akarja elvenni.

Ahogy Yibo felfogta a szavak értelmét, minden imbolyogni kezdett körülötte, a falak mintha összecsúsztak volna, a padló hintázott, a plafon a fejére zuhant. Az emlékek nem csak úgy felvillantak benne; valósággal lerohanták, a szervezetében lévő alkohol képtelen volt enyhíteni a támadás hevességén.

Ne, gondolta magában. Nem, az nem lehet.

Távolból hallotta a saját hangját.

- Azonnal indulok.

Aztán letette.

Hatalmas távolságból nézte a kezét, amint kinyúlt, felvette a tárcáját, majd a telefonjával együtt a nadrágjába dugta, és az ajtó felé indult.

- Yibo! Hova a fenébe mész? – kiáltott utána Qin Song.

- Ne várj meg. – válaszolta, miközben kinyitotta az ajtót.

- Mikor jössz vissza? Hé, Yibo, mi a franc...

Régi barátja még akkor is beszélt hozzá, amikor Yibo kilépett a lakásból, és hagyta, hogy az ajtó becsukódjon mögötte. Rohanva elindult lefelé a lépcsőházban, s miközben a léptei visszhangoztak, és egyik éles fordulót vette a másik után, bepötyögött egy jól ismert számot.

Amikor fogadták a hívását, beleszólt.

- Itt Wang Yibo. Szükségem van egy gépre Nanpingbe. Azonnal!




***

Kedves Olvasóim! 

Fogadjátok szeretettel az új történetet. Jelenleg még dolgozom az egész történet kialakításában (amikor időm engedi), így a feltöltögetések közötti idő lehet hosszabb lesz, mint ami tőlem megszokott. 

Szép estét, és jó olvasást kívánok!

Descendants of the SunWhere stories live. Discover now