04 | Mimpi burukk.

49 8 1
                                    

Kristel???! Siapa yang kau panggil kristel??? Aku bukan kristel melainkan manusia!!! Dasar yohann, kau!!! Rize??! Apanya???

"Sudikah anda menari dengan saya?" Putra mahkota. Dia tersenyum lembut sambil menawarkan tangan.

Menarii?? Takkan!!

Namun aku tak tahu kenapa tangan aku tak ikut apa yang aku fikir. Ya, aku menyambut tawaran Yohan.

"bolehkah? Rize"

Kenapa dengan aku ni? hey kristel! Kita tidak sepemikiran yah??! Sampai hati.. hikss!

"Tentu saja, kan saya yang menawarkan diri." Putra mahkota yang bernama Rize itu tersenyum lembut terhadapku.

Aku dan Rize pun menarikan satu lagu. Tiba tiba Rize merangkul pingang ramping Kristel dan tanpa ragu mendekatkan wajahnya.

"Sudikah anda menjadi putri mahkota dengan berkahwin dengan saya?" Soal Rize dengan wajah tampak lembut. Wajahnya terlalu dekat!!

Kristel: iy-

Blush!....blush!....BLUSHHH!!
TIDAKKKK!! Kenapa kita tidak sepemikiran hah???!

..

"Tidakk!" Zia bangun lalu terduduk sambil menekup mulutnya. Takutnya malah membuat kekecohan.

"Buruk! Buruk dari yang semalam!"

Ikah membuka tirai. Zia refleks melihat siapa gerangan membukakan langsir yang tadi menutupi sekeliling katil.

"Zia?? Kau dah bangun" Ikah mendekat.

"Aku kat mana?" Soal Zia dengan muka seperti baru lepas nampak bencana alam.

"Kita kat bilik kesihatan"

Seketika pandangannya teralih ke arah Yohan yang ikut terkejut. Mahu dilihat dari mana pun, memang benar, budak lelaki itu mempunyai paras yang menawan, fikir Zia sambil tertawa kecil. Dia menepuk mukanya dengan pelahan untuk bahwa dia sudah kembali kealam realiti. 'Ekk! Aku fikir apa ni??? Muka aku tetiba panass, harap² tak merah lah'

"Ehhh? Muka kau merah lahh! Hehh? Zia kau fikir apa??" Ikah mengusik sambil menaikkan keningnya berkali kali.

"Aku rasa aku nak deman arh" Zia meletakkan kedua telapak tangan ke pipi tembamnya. Yohan mendekat lalu duduk ditepi katil Zia, tangan kanannya diletakkan pada dahi licin Zia.

"Tak panas pun" Yohan dengan muka tak rasa serba salah seperti sedang mengusik. Zia menepis tangan Yohan yang baru sahaja dilepaskan dari dahinya dengan perasaan kesal.

"TANGAN KAU MATI RASA KE?? AKU BILANG PANAS, PANASLAHHH!!!!"
Bentaknya. Pertama kalinya dia meninggikan suara, rasa bersalah pun muncul dibenak.

'Aku malu, aku malu ke?! Padahal itu cuma mimpi, hadeh' Zia menepuk dahi.

"Kamu okey tak tu, Zia?" seorang lelaki berpakaian doktor membuka luas langsir untuk memeriksa keadaannya.

"Perkenalkan, saya cikgu Velic yang menjaga bilik kesihatan ini"

"Ohh! selamat pagi cikgu" ucap Zia dengan acuh tak acuh.

"Kamu rehatlah, cikgu ada urusan di bilik guru. Kamu tolong jaga dia ye." Ujar Cikgu Velic sebelum meletakkan fail tebalnya kedalam rak data pelajar.

"Oke Cikguuu!" Balas Ikah dengan ceria. Zia sedikit tersinggung, fail data pelajarnya selalu tebal, atau failnya sahaja yang tebal tetapi dalamnya hanya beberapa lembar. "Uhhhh"

Cikgu Velic pun keluar dari bilik kesihatan. Ikah membuka lagi langsir jendela supaya cahaya pagi mengenai Zia.

"sorry, aku marah kau tadi."

Missing Elementals | The Founding Power [Repair]Where stories live. Discover now