الفصل الاول:
دقة الساعه الثامنة صباحا معلنآ بقدوم يوم جديد....يوم يحمل الكثير والكثير ل أبطال قصص أخري من الفساد والأنتقام والمرح والطيبة والقسوة...
استيقظت بطلتنا ع صوت أخيها كالعاده....
حمزه بهمس....:ريهام....يا ريهام....
ريهام بفزع....:في أي يا حمزه بتتكلم ليه كدا....هو في ناس بره....
حمزه بصوت واطي....:لا أصل أمك جن جنونها و ع الي عملاه عشان أنتي لسه نايمه ومروحتيش الجامعه....واساعه ٨...
ريهام وهي تستعد للنوم ....:طب أخرج وأطفي النور معاك....وخد الباب في أيدك....
حمزه وهو يرفع يده باستسلام ....:طب انا عملت اللي عليا أشربي من اللي هيحصلك بقا...
خرج حمزه ودلفت الأم وهي تصرخ وتزعق....وريهام تعمل نفسها نايمة....ألتقطت الأم شبشبها ومسكته وألقته عليها....
ريهام وهي تصرخ بفزع.....:عااااااااااااا في أي يا ماما....
الأم بغضب شديد....:أي يا حيلة أمك لسه نايمة ليه أومال لما تبقي في بيت العدل هتصحيلهم الظهر زي هنا....هتطلقي يختي مش هتكملي ....
ريهام بتبرير ومرح.....:حبيبتي ي فوفو أنتي ليه مش مقتنعة أن دلوقتي غير زمان يعني الست دلوقتي بيجيلها خدامة وبتصحا بكل راحتها مش بنصحا من الفجر نبيع لبن ...
الأم بشهقه....:خدامة ونبيع لبن....ثم أكملت بغضب شديد.....:اه يختي م هو ده الجيل الجديد اللي لو قطع طماطمية تفضل تقولك أه أيدي مش قادره م هو دا الي انتو فالحين فيه يختي....
ريهام باستفزاز....:يحبيبتي انتو ناس قديمة اووي....ثم أكملت وهي ترقص وتغني مثل المجنونة علي أغنية....أحنا الجيل الي أتمتع واللي أتفسح....
الأم وهي تضرب كف علي الأخر.....:ونبي يارب عوض عليا عوض الصابرين...،ثم أكملت وهي تنادي علي حمزه بصوت عالي....:حمزه
دخل حمزه في هذا الوقت ثم قال بمرح....:نعم ي صباره... قصدي يا ماما....
الأم بسخرية....:لا خفه يالا...
ستووووووب
ريهام أمين نصار....فتاه يتحدث الكثير والكثير علي جمالها الأخاذ وطريقتها.....فهي أجتماعية بشدة...تحب الناس جميعهم وهي مرحه في طبيعتها.....فتاه تبلغ من العمر ٢٠ عام بجسد أنثوي جميل....جميعهم ينظر لها بحقد فهي رغم جمالها وجمال جسدها تملك طابعا يحبه جميع الناس....فهي محجبة ولاكن شعرها طويل حريري لونه أسود لامع.... وعيونها زرقاء وهي واسعه عندما تنظر أليها تشعر بأنك تنظر إلي السماء الصافية بسبب برأتها فهي تمتلك برأة مثل الأطفال. ...وهي ناصعة البياض .... فهي لست طويله ولا قصيرة....
~~~~~~~~~~~~
علي الناحية الأخرى...
دقة الساعة التاسعه صباحا ....