מצרכים:לבצק:
½ 3 כוסות קמח רב תכליתי - 420 גרם.
¼ כוס סוכר לבן - 50 גרם.
¼ כוס סוכר חום - 50 גרם.
6 כפות חמאה ללא מלח.
1 כוס חלב.
1 כף תמצית וניל.
ביצה אחת.
1 כפית אבקת קינמון.
½ כפית אבקת אגוז מוסקט.
¼ 2 כפיות שמרים.
1 כפית מלח.למילוי קינמון:
¼ סוכר לבן - 50 גרם.
¼ כוס סוכר חום - 50 גרם.
1 כף אבקת קינמון.
4 כפות חמאה ללא מלח.לזיגוג גבינת שמנת מתוקה:
235 גרם אבקת סוכר.
4 כפות חמאה ללא מלח.
1 כף תמצית וניל.
2 כוסות אבקת סוכר.אופן הכנה:
1. נחמם חלב על אש נמוכה עד שהוא מגיע לטמפרטורה בין 43-45 מעלות, אם אין לך מדחום תכניס את האצבע לחלב - אתה אמור להרגיש שהוא חם אבל לא תשרף האצבע.
2. בקערה קטנה נוסיף את הסוכר, החלב והשמרים נערבב, ונשים בצד לפחות ל-10 דקות, כדי להפעיל את השמרים.
3. בקערה גדולה נשים קמח, סוכר חום וסוכר לבן, אבקת קינמון, אבקת אגוז מוסקט ומלח ונערבב עד לתערובת.
4. לתערובת נוסיף את הוניל, ביצה וחמאה מומסת - לשמרים המופעלים, ונערבב עד לבצק אחיד.
הבצק צריך להיות חלק, רך אך לא דביק.
5. נקמח בנדיבות את משטח העבודה ונניח עליו את הבצק, נלוש את הבצק לכדור רך ואחיד שכשאשר נניח עליו אצבע הבצק יקפוץ בחזרה.
6. נשמן קערה במעט שמן קנולה/חמאה, נכניס את הבצק וניתן לו לתפוח לשעה-שעתיים, או עד שהבצק מכפיל את נפחו.
7. בזמן שהבצק בתפיחה בקערה נשים את שני הסוכרים ואבקת הקינמון ונערבב עד לאיחוד.
8. בצד נשמור את החמאה בטמפרטורת החדר כדי שתהיה רכה וגמישה למריכה על הבצק.
9. לאחר שהבצק הכפיל את נפחו, נקמח שוב את השיש ונניח עליו את הבצק.
10. נרדד את הבצק לצורת מלבן גדול.
11. נמרח את החמאה בצורה אחידה כך שתיווצר שכבה דקה של חמאה על הבצק.
12. נפזר על כל שכבת החמאה את תערובת הסוכרים והקינמון באופן שווה ואחיד.
13. נגלגל לרולדה מהקצה הארוך של של המלבן - כך יתקבלו יותר סינמון רולס.
14. לאחר שגילגלנו לרולדה, בעזרת חוט דנטלי נחתוך את הבצק לחתיכות של 5 ס״מ.
15. נשמן תבנית בחמאה ונשים בצורה מסודרת ומרווחת כדי שיוכלו להתרחב כשיתפחו שנית.
16. ניתן להכניס למקרר ללילה אם רוצים את הסינמונים למחר או לארוחת בוקר.
אם לא, ניתן לסינמונים לתפוח למשך כמה שעות במקום חמים.
17. לאחר שהסינמונים תפחו נאפה בתנור שחומם מראש ל- 175 מעלות למשך 25-30 דקות, אם הם נהיים יותר מדי שחומים מלמעלה פשוט לכסות בנייר כסף לשארית הזמן.
18. לאחר האפייה נתן לסינמונים להתקרר בצד ל-20 דקות.
19. לזיגוג נערבב בקערת מיקסר גבינת שמנת וחמאה בטמפרטורת החדר עד שתתקבל מן משחה אוורירית.
20. נוסיף וניל ונערבב שוב עד להטמעה.
21. נוסיף את אבקת הסוכר בהדרגה וערבב עד שנוצר זיגוג סמיך.
22. נשפוך מעל הסינמונים שהתקררו ובתיאבון!
YOU ARE READING
ספר מתכונים
ChickLitהיי, זה ספר מתכונים שבו אני אכתוב כל מיני מתכונים שאני מכינה - לא ספר רומנטי.