Abg Mail begitu gembira dan berpuashati dengan lapuran dan pembentangan yang di buat oleh Cik Timah hasil dari lawatan sambil belajar dengan di bantu oleh Sham yang lebih menumpukan kepada rancangan perniagaan dan permohonan untuk dana pusingan dan juga kemudahan pinjaman yang di perlukan. Berikut nya mereka membuat penyampaian mengenai pembesaran perniagaan dengan peralatan yang baru serta beberpa perubahan yang perlu di buat kepada para pembantu .Cik timah mengumumkan Kak Kiah sebagai Penyelia bagi menguruskan operasi harian bagi membolehkan dia menumpukan kepada penggunaan mesin baru agar dapat menambah kapasiti pengeluaran.Cik Timah turut membuat kejutan dengan mengumumkan Sham bukan sahaja sebagai konsultant tetapi menjadi rakan kongsi yang baru.Sham sendiri pun agak terkejut kerana idea itu baru sahaja dia cadangkan pada Cik Timah.
" Terkejut I,tak sangka secepat itu keputusan di buat,camana Abg Mail boleh terima cadangan u tu" soal Sham.
" Biasalah macam yang U ajar ,semasa dia menggentel puting I dan sebelum mula mengenjut malam tadi,I pun bisek lah pasal cadangan ni,dia pun OK jer" jawab Cik Timah sambil tergelak.
" Wah,habis lah malam tadi U lunyai kena henjut "usik Sham.
"Hmmm...yang tu macam biasa juga, yang penting cadangan I dah diterima .Itu nanti I nak claim dari U pulak,kena jadi rakan kongsi kena bagi modal tambahan" balas Cik Timah. Seperti yang dicadangkan Sham akan melabur untuk membena ruang tambahan termasuk bilik rehat para pekerja yang b aru bagi menggantikan ruang untuk meletakan mesin dengan anggaran Rm 10,000." Itu kira macam duit hantaran lah"usik Cik Timah bila mereka bersetuju dengan jumlah saham yang Sham perlu masukkan.
" Itu tak termasuk modal harian tau"usik Cik Timah dengan berbisek ." Berapa pulak tu ?" tanya Sham ." Tak banyak,kalau tak penat dua round sehari pun OK" balas Cik Timah selamba.
Abg Mail pun mendapatkan kontraktor untuk memulakan kerja pembesaran kawasan dapur dan juga ruang operasi yang perlu siap sebelum, mesin mesin baru tiba.Cik Timah turut menyelia perlaksanaan kerja pengubahsuaian terutama bilamana Abg Mail bekerja siang.Sham pua seperti biasa akan datang selepas waktu pejabat hingga ke malam.Dia turut mengkagumi kesungguhan yang di tunjukan oleh Cik Timah , rasa amat berbaloi usaha nya itu. Kesebukan dan banyak kerja kerja yang sedang dilaksanakan membuat 'masa untuk mereka bermesra 'kurang sekali.Paling kerap mereka dapat berpeluk,bercium dan berkucup dan ketika Sham datang dan duduk di ruang tamu dan juga ketika Sham mahu berangkat pulang pada sebelah malam." Berkorban lah dulu ye sayang " itu yang selalu di bisekkan oleh Cik Timah." sama sama bertahan"ujar Sham ketika membalas ucapan Cik Timah.
YOU ARE READING
B.13. Projek Kueh Cik Timah 2.0 #
RomanceAbg Mail dan pembantu mereka gembira dengan 'pembentangn'lapuran lawatan oleh Cik Timah dengann bantuan Sham sebagai perunding dan penasihat. Mereka teruja dengan cadangan untuk mendapatkan mesin mesin dan pembesaran perniagaan. Atas cadangan Cik Ti...