MAIQ JANNAH | 19

36.4K 2.2K 287
                                    

Ruangan bilik kerja mereka dipenuhi dengan bunyi ringtone daripada iphone rakan mereka. Ketiga mereka terkebil sekejap sebelum Qaseh bangun dari duduknya dan mendekati meja kerja rakannya.

Seketika bibir dikemam apabila melihat skrin iphone tersebut.

"Siapa?" Soal Salwa kearah Qaseh yang hanya berdiri dan memandang kearah gajet yang masih berbunyi itu.

"Suami Naa." Jawab Qaseh ringkas. Suami rakan mereka video call tapi Jannah ketandas. Dah seminggu rakan mereka berkahwin baru hari ini Jannah mula berkerja kembali.

"Mana-mana." Doktor Diana bangun daripada labuhannya sebelum terus mendekati Qaseh. Bibir tersenyum nakal lagi-lagi melihat panggilan itu adalah video call.

Best ni.

"Weh kau nak buat apa?" Soal Qaseh apabila melihat doctor Diana sudah mencapai iphone Jannah. Malah membulat matanya apabila doctor Diana selamba mengangkat panggilan tersebut.

Eh gila ke!

Doktor Diana menyembunyikan tubuhnya untuk tidak kelihatan dicamera iphone tersebut. Dia kembali meletakkan iphone Jannah dengan dia sudah menyandarkan belakang gajet tersebut dibarang Jannah yang berada diatas meja.

"Shh jangan bising." Tangan Qaseh doktor Diana tarik sehingga ketempat mereka masing-masing. Terpinga-pinga kini Qaseh dengan Salwa.

Saat itu pintu bilik kerja mereka terbuka. Serentak ketiga mereka menoleh kearah Jannah yang sudah melangkah masuk kedalam.

Jannah mengangkat keningnya kearah rakannya yang sedang terkebil-kebil kearahnya.

Dah kenapa?

"Dah kenapa?" Soal Jannah seakan tak puas hati pun ada. Dia berjalan kearah mejanya dan pandangan masih tertumpuh kearah ketiga rakannya.

Jannah melabuhkan punggungnya dikerusi kerjanya.

Tiba-tiba Qaseh menarik satu sengihan. Okey faham.

"Naa."

Makin ternaik kening Jannah kearah rakannya. Duduknya dibetulkan.

"Naa best tak kahwin Naa? Sweet tak suami kau? Suami idaman tak?" Mendengar soalan doktor Diana Qaseh mahupun Salwa sudah mengkemam bibir masing-masing. Lebih kepada menahan ketawa.

Ya Allah.

Jangan Jannah jawab bukan-bukan sudah. Ada yang mendengar itu.

Jannah tidak menjawab terus tetapi dia sudah berpikir sekarang. Terkebil-kebil matanya kearah ketiga rakannya.

Nak jawab ke tak?

"Best je." Jawabnya ringkas dan bibirnya sudah menarik satu senyuman lebar. Sweet? Suami idaman? Tidak dinafikan Maiq memang idaman ye!

Baik hati pula tu.

"Eh dia senyum. Ceritalah Naa." Gesa doktor Diana lagi. Kurang puas hati dengan jawapan rakannya itu.

"Bestlah. Suami aku baik. Sweet pun sweet, hmm."

Kedua tangan naik kepipi. Matanya juga dikedipkan-kedipkan.

"Boleh lemah lutut. Lepastu boleh buat orang jatuh cinta berkali-kali." Qaseh menekup mulutnya mendengar jawapan Jannah. Malah Salwa sudah memusingkan tubuhnya membelakangi rakannya itu.

Sudah!

Kalau Jannah tahu ada yang memerhati. Mampus! Apalah reaksi rakan mereka itu.

Kembang hidung doktor Diana menahan diri daripada ketawa.

[C]✓Mrs. Maiq HakimiWhere stories live. Discover now