ARDİL 1

28 12 12
                                    

Mardin'de ahmed ağanın güzeller güzeli kızı Ardil ulugöz ve sevdiği ile güzelleşen bı kızdı .Azat çok sevinçli bı şekilde Ardil'in yanına yaklaşıyordu ve aniden o sevinci belli oldu Ardil'e hadi artık babandan seni istemeye gelelim dedi Ardil'in suratı düştü birden içinde babasının ona kızma korkusu vardı.Azat Ardil'in suratının düştüğünü görünce hayrola Ardıl bişi mi oldu suratından düşen bin parça dedi Ardil birden yok bişi yok ama çok acele etmiyor muyuz dedi. Azat birden Ardil'in sorusuna bence artık tam zamanı hem annemler sabırsızlıkla tanışmayı ve seni isteme gününü bekliyorlar dedi hem artık 14 ay oldu tanışıp konuşalı ,bence artık bişilere başlamak gerekir dedi Ardil ben annemle bugün konusucağım akşam sana haber veririm azat dedi Azat ne kadar Ardil'e ismi ile hitap etmeyip sevdiğim dese de Ardil'in çekingenliğinden dolayı hep Azat derdi .Ardil'in için kıpır kıpır oldu evin yoluna girince acaba annem ne dicek ? Acaba annem babama dediğinde babam bana çok kızıcak mı?Acaba babam Azat ile evlenmeme engel olucak mı? Derken birden konağın önü geldi. Annesini avluda Dilan yengesi ile oturduğunu gördü annesi Zeliha hanımı usulca çağırdı Zeliha hanım kızı Ardil'in yanına mutfağa geçti Ardil heyecandan birden konuya girdi anne Azat beni istemeye gelmek istiyor dedi annesi Zeliha hanım Azat'ı aylar öncesinden öğrenmişti birden bu habere ne diyeceğini bilemedi içinde bı hüzün oluştu Zeliha hanımın kızını istemeye geliceklerdi o küçük kızı Ardil büyüdü ve evlenme çağına geldi Ardil birden annesinin kolunu tutarak anne e ne diyeyim azat'a babamla konusucak mısın dedi annesi Zeliha hanım sen odana geç ben babamla bu akşam münasip bir dille anlatırım eğer evet gelsinler derse yanına gelir haber veririm kızım dedi Ardil'in içine daha çok heycan duygusu bastırmaya başladı hemen odasına geçti ve isteme olayını düşünürken birden yatağında uyuya kaldı annesinin odaya girmesiyle fırlayarak uyanan Ardil heyecan ile annesi Zeliha hanımın ne diceğini bekledi annesinin yüz ifadesi mutluydu Azat ile konuş 1 hafta sonra tanışmaya gelsinler diyince Ardil heyecandan oturduğu yerden fırladı hemen eline telefonu nu alarak Azat'ı aradı azat telefonu açar açmaz efendim sevdiğim dedi Ardil telefonu açtığını duyunca azat babam izin verdi 1 hafta sonra tanışmaya gelebilirmiş'siniz dedi Azat bu duruma çok sevindi ben hemen annemlere haber vereyim hemen ariyicam diyerek telefonu kapatarak annesi elif hanıma haber vermeye gitti azat konağın içinde anne anne diye annesi elif hanıma seslenirken annesi elif hanım odasından çıkıp noldu oğlum ne bu halin dedi anne Ahmed Ağa izin vermiş kızı Ardil'i istemeye gidebiliriz artık dedi annesi elif hanım da çok sevindi çünkü ardil'i kendi kızı Fatma gibi çok severdi.Elif hanım;ben babana bu haberi vermeye gideyim hazırlıklara başlıyalim o zmn oğlum dedi o sevinç ile olayı tam anlatamayan azat anne dur bir hafta sonra isteme olmucak ilk tanışma olucak sonra isteme olucak dedi annesi elif hanım duruma ilk şaşırdı çünkü Mardin'de tanışma olayı çok olmazdı aile büyüklerine haber verirler eğer izin verirler ise kızı istemeye giderlerdi ama oğlunun mutlu olduğunu görünce bişi demedi tamam oğlum dedi .Azat hemen Ardil'i arayıp sevdiğim dedi Ardil efendim azat dedi Azat sevdiğim artık seni istemeye gelicez ama sen hayla bana azat diyorsun dedi telefon arkasında yüzü kırmızı olan Ardil tamam sevdiğim dedi.Bu cümleye çok sevinen azat bugün dünyanın en şanslı insanı benim sanırım dedi.Ve o bir hafta geldi çattı ve karacalar konağı konvoy yapıp ulugöz konağına geldiler Ardil'in kalbi duruca'k gibi çok hızlı atıyor du Azat'ı arabadan indiğini görünce kalbi daha hızlı attı elini kalbine bastırarak kalp atışlarını azaltmaya çalıştı Ardil'in annesi Zeliha hanım elini kızının omzuna dokundu birden korkan Ardil annesine döndü efendim anne dedi Zeliha hanım ;hadi kızım sen mutfağa geç senin salonda bulunma'n ayıp olur ben nisa ile haber göndericem sen gel diye dedi Ardil hemen mutfağa geçti ve bı bardak su içti çok heyecanlıydı ve onun kadar çok heyecanlı olan azat ikisinin aylardır istediği okucakt'ı Ahmed Ağa ile Süleyman Ağa ilk başta şirketlerden bahsedip bı konu kaynağı buldular ve aradan iki saat geçti Zeliha hanım nisa'ya Ardil'e şöyle çay getirsin diye haber gönderdi Ardil bardaklara çay doldurup hemen üst kata salona doğru ilerledi birden kapıdan girer girmez Azat'ı görünce yavaş yavaş atan kalbi birden hızlanmaya başladı bunu fark eden azatin da yüzünde gülücükler yayılıyor du. Süleyman bey gençler tanışmış konuşmuş bize de birbirimizi tanımak düşer dedi biz tanıştık anlaştık eğer müsade ederseniz haftaya kızımızı istemeye gelelim dedi Ahmed bey ve abisi Ali bey gözleri ile anlaşarak Allah izin verirse haftaya görüşmek üzere o zaman dedi ve Süleyman bey ve ailesi eve gitmek için ayaklanmaya başladılar .avluda toplanan iki aile birbirlerine veda ederken Ardil'in müstakbel görümcesi Fatma haftaya yengem oluyorsun diyip göz kırptı Ardil'in yüzünde gülücükler yayıldı bir birine sarılıp veda eden Süleyman bey ve ailesi eve gitmek için arabalara bindiler .isteme sırasında ablasının evlenicek olmasından dolayı üzülen Kayra odasına geçmişti ama herkes onu unutup lafa daldılar birden Ardıl odasına geçicek iken kardeşi kayran'ın odaya gittiğini hatırladı kapıyı çaldı ama odadan ses gelmedi Ardıl odaya girdi uyumuş numarası yapan kardeşini gördü usul usul yanına geldi ve yatağın köşesine oturdu benim kardeşim ben evden artık gidicem diye üzülüp odasına da mı çekilirmiş dedi birden ablasına arkasını döndü Ardil;hadi ama Kayra uyumadigini ikimiz de biliyoruz dedi Kayra yataktan uyanıp e haksız mıyım ama daha tanımıyoruz bile sen tanıyorsun diye kimse bişi demedi dedi Ardil ; biliyormusun Kayra babam onaylamicak diye çok korktum çünkü şimdiye kadar hiç bı kararıma saygı duymadı onaylamadı annem çok uğraşmış olmalı dedi .Kayra hadi abla uyumak istiyorum ben odana git dedi hiç bı şey demiyen ablası usulca odadan çıkıp odasına gidip kıyafetlerini çıkarıp rahat bişiler giyip azat ile konuştuktan sonra uyudu çok yorucu bı gün olmuştu .

ArdilHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin