سلمي:ازيك يا مستر تميم زي الحلوه الي برا دي مبتقول 😂
تميم :الحمد لله يا ست الكل وبعدين اي مستر دي انتي تقولي واد يا تميم على طول.
سلمي:دي تيجي.
تميم:تيجي واكتر من كدا كمان عمري مكنت هوصل للي انا في لولاكي ياست الكل ♥️
سلمي:كلو بفضل ربنا يبني.
تميم :المهم اي سبب الزياره السعيده دي انتي كويسه.
سلمي:بخير الحمد لله جيت اشوفك بس اصلك وحشتني.
تميم :ماشي يا ستي تشربي اي.
سلمي:شاي.
"قام تميم بالاتصال على ياقوت وطلب منها إحضار بعض الشاي"
سلمي: اسمها حلو زيها.
تميم :مين دي.
سلمي:الحلوه
الي وصلتني لمكتبك اول مره تجيب حد كويس في الشركه دي.
"دق دق"
تميم :اتفضل
ياقوت:الشاي.
تميم :حطيه هنا.
قامت ياقوت بوضع الشاي أمام سلمي.
ياقوت :حضرتك محتاج حاجه تاني.
تميم :لا تقدري تروحي وهعدي عليكي الصبح علشان نسافر سوي.
ياقوت :أن شاء الله.
ثم ذهبت ياقوت مغادره المكتب ومن ثم غادرة الشركه بأكملها بعد إنتهاء دوامها.
"في منزل تميم"
سلملي:استنى يا تميم عاوزاك.
تميم:نعم يا ماما
سلمي:امتى هتتجوز او على الاقل هتخطب اي حاجه بدل مانت هتكسر التلاتين وانت قاعد لا معاك حتى عيل واحد.
تميم:لسه مجاش النصيب.
الام:امتى طيب.
تميم:اي الي امتى.
الام:النصيب الي بتتكلم عنه منتا مش هتعدي التلاتين وانت حاطط ايدك على خدك على الاقل دور على الي انت عاوزه اي رأيك طب في البنت الي عندك في المكتب الي اسمها ياقوت اتعرف عليها طيب وقول يا نصيب.
تميم :عاوزاني اروح اتجوز واحده شغاله عندي لا اعرف أصلها ولا فصلها ومش من مستوانا حتى.
سلمي: مستوانا هو مستوانا دا كان اي قبل متبقي مستر تميم على اهلك وناسك هي البنت دي مش في يوم كنت اقل منها وكنت بتكره الناس الي بيفكروا زيك لي بقيت زيهم بقي عندك تناقض يا تميم فوق لنفسك واعرف انت مين وبلاش تبقى نسخه من الي صعبوها عليك ومسحو بيك الأرض.
تميم:انا عمري مهبقي زيهم عاوزاني اتجوز عشان اجيب عيل واسيبه واطفش اسيبه يجري ويعافر وسط الناس لوحده دا اترهبن احسنلي متجوز واعمل كدا.
الام:يبني انت مش كدا وعمرك هتبقى زيو.
"ثم خرج تميم من قصره بأكمله حيث قادهه شيطانه الي احد الملاهي الليليه ليدنس حنجرته ونفسه بشرب الخمر و ذنب النظر الى فتيات لا تعلم عن الحياء شئ وذنب وجوده بذالك المكان الدنيئ حتى أعلنت أشعة الشمس قدومها.
ثملا يتمايل ويجاهد نفسه للخروج من ذالك المكان المدنس بالمحرمات فتلك اول مره يقترف ذاك الخطأ وظل تميم يحاول حتى خرج من ذاك المكان قائدا سيارته بسرعه جنونيه في السادسه صباحا قاصدا منزله لكي ينظف نفسه من ذنوبه يستغفر ربه فقد اقترف العديد من الذنوب.
"عاد تميم الي منزله وأثناء دخوله تقابل مع والدته ويبدو عليها قلة النوم وكأن شئ من الذعر أصابها.
الام:كنت فين بقالي كتير قاعده مستنياك كنت فين.
تميم لا رد ومن ثم توجه الي الأعلى ثم تفاجأ بيد تمسك بمرفقه.
الام وهي تقترب من وجهه :انت شارب.
تميم :انااا...
ومن ثم تفاجأ بصفعه يصدر صداها في أنحاء القصر.
الام: ياخسارة تربيتي فيك وخسارة شبابي الي ضاع عليك..
"ثم سقطة على الأرض معلنه البدأ بموجة بكاء مريره على فلذة كبدها فهي لم تتوقع منه ذاك السؤ"
غادر تميم معلنا بدأ رحلته مع ياقوت.
ومن ثم قاد بسرعه جنونيه حتى وصل الي
شارع المعز يعلن بوق سيارة تميم عن وصوله الي منزل ياقوت لكي يذهبون الي شرم.
قام تميم بالاتصال على ياقوت.
تميم:الو.
ياقوت :دقيقه بس يا مستر ونازله.
قام تميم بأغلاق الخط دون الرد.
######
ودعت ياقوت والدتها بعد تناول افطارها ومن ثم اغلقت الباب من خلفها قاصده سيارة تميم بسرعه كي تتجنب غضبه.
.....
ياقوت :السلام عليكم.
تميم: وعليكم السلام.
ومن ثم قامت ياقوت بفتح باب السياره الخلفي لكي تجلس به.
تميم :متخفيش يا شيخه ياقوت مبعضش تعالي قدام.
ياقوت:لا ميصحش..
ومن ثم جلست ياقوت بالخلف.
وبعد مرور بعض الوقت.
تميم :هو انتي بتقعدي ديما ورا لي.
ياقوت:لانه حرام وبعدين حضرتك اجنبي عني يعني اصلا ميصحش اركب مع حضرتك اصلا.
تميم:ودا اي بقي يا شيخه ياقوت.
ياقوت: دا الدين بتعنا الي حضرتك كبير كفايه تبقى عارفه اسمها تعاليم دينك زي مثلا بر الوالدين ومثلا الموقف الي حصل دلوقتي.
وعند ذكر ياقوت بر الوالدين قامت بتذكيره بما فعله مع والدته واحس بندم شديد.
تميم بغض:طب بس يا شيخه ياقوت انتي هتعلميني ولا اي.
ياقوت:انا بس...
تميم :خلاص...ومن ثم احس بألم يفتك برأسه فهو مزال تحت تأثير الخمر ولم يشعر الا عندما ارتطمة السياره بجذع الشجره.
ياقوق:مستر تميم انت كويس.
تميم :اه.
ومن ثم نزل الاثنان من السياره وقام تميم بتفقدها.
تميم: مش هينفع نكمل بيها انا هتصلي على حد يجي يخدها واحنا
هنركب موصلات.
ياقوت :تمام.
....
وبعد أن قام تميم بالاتصال بأحدهم قامو بالسير علي الرصيف الي ان أتت إحدى الحافلات فلوح لها تميم بيده فتوقف السائق أمامهم.
ياقوت:احنا هنركب هنااااا..
"فلم يكن يوجد الا كرسيان بجانب بعضهم بالخلف ولا يوجد حل آخر.
تميم:انتي رأيك اي يا شيخه ياقوت عندك حل تاني ولا المعاد بتعنا يفوت علشان معاليكي مش عاجبك الكرسي ومن ثم قام بدفعها الي الداخل وقام بالجلوس بجوارهاا.........ياقوت: على فكره ميصحش كدا.
تميم: عشان زقيتك يعني معلش
ياقوت:مش كدا بس..
تميم:بس اي يا شيخه زهقتيني من الصبح حرام.. حرام اسكتي بقي هو انا هأكلك.
تبسمت ياقوت في نفسها ومن ثم قطع عليها خلوتها قائد السياره قائلا....
السائق:مش يلا بقى يا استاذ نقفل الباب.
تميم:طيب يلا.
ياقوت:عاجبك كدا..
تميم:معلش.
ياقوت: هو اي الي كل شويه معلش.
تميم:زي حرام كدا😉
ياقوت:والله انا مقولتش حاجه غلط.
تميم :طيب برافو ياريت نسكت بقي صدعت.
ياقوت:ميته انا عشان اكلم حضرتك.
تميم: طب حضرتي بيقول لمعليكي اني مصدع...
ياقوت:........
وظلو صامتين طيلة الطريق حتى غفى تميم على كرسيه.
نظرت ياقوت في مرآة الحافله فوجدة تميم يغفو بكل أمن وكأن كل البرائه والحنو تجمعوا به وايضا كان عباره عن كتله من الوسامه بعينيه المغمضتين ذات اللون البني وايضا منكبيه العرضين اللتان يسرقان منها حريتها في الجلوس بسبب عرضهما وشعره الكثيف الاسود الذي لم يظهر في المرآه بسبب طوله
و بشرته الخمريه التي تظهر رجولته بشكل كبير....
افاقت ياقوت من شرودها على صوت تميم قائلا...
تميم:......
أنت تقرأ
عشڨ آلياڨوت❤️
Romanceالروايه تحكي عن فتاه في العشرين من عمرها قابلت شخص ادها ما يقال عنه وحش ثم تتب٠٠٠٠٠ واتمنى تصوتولي وانا أوعدكم انها هتعجبكم❤️