Juny 2016
Temps era temps els mags de sang pura s'educaven a casa amb institutrius. Però aquest temps era pretèrit i actualment ja hi ha escoles preescolars. D'un temps ençà la majoria de fills de mags van a escoletes i llars d'infants on muggles, mestissos i sang pures reben la mateixa educació fins al primer esclat de màgia espontània. O potser no tants, potser només són els fills de les famílies més modernes, els que antigament eren anomenats traïdors a la sang i els no sangs pures qui ho fan.
El moment del primer esclat de màgia és el moment que escullen per canviar-los de sistema educatiu, no pas per res en concret sinó per no destacar entre els muggles. A cap pare ni mare els hi agrada que assenyalin els seus fills com si tinguessin un defecte horrible quan només fan mostra de la seva naturalesa.Una d'aquestes escoles és la preferida del nostra clan. Clan que desde fa temps inclou els cognoms més il·lustres de la societat màgica anglesa: els Black, Granger, Goyle, Lupin, Malfoy, Potter, Parkinson, Weasley i Zabini entre altres.
Avui a la porta d'aquesta petita escola, d'escassament 100 alumnes, la flor i nata s'amuntega, com si fos una recepció del ministeri. Aurors, inefables, sanadors, professors, alquimistes, jugadores de Quidditch, funcionaris, membres del Winzegamot, empresaris, arquitectes, polítics i heroïnes de guerra deixen de banda les seves obligacions laborals per centrar-se en les familiars. Especialment amb les que fan referència als seus petits que l'any que ve començaran Hogwarts. Els que es "graduen". Avui només són, pares, mares, tiets i tietes, àvis, àvies o iaios i iaies, padrins, padrines, germans i germanes. De sang o per elecció. Perquè per sort, desde fa temps, la sang ha deixat de ser una obsessió per la majoria de mags i bruixes i ja no importa ni el seu estatus ni compartir-la per que els vincles siguin forts. Per sort, en menys de 20 anys la societat màgica ha avançat moltíssim i ja no és cap tabú cap forma de família. Ni cap tipus de parella, o de relació grupal.Però que hi passa en aquesta escola un dia com avui que el faci tan especial? Molt senzill, el festival de final de curs. Com cada any, cada final de curs els més grans representen una obra de teatre on estan convidats tots els alumnes i les famílies de l'escola. Avui els protagonistes són els nens i nenes que han nascut entre l'1 de setembre del 2005 i el 31 d'Agost del 2006. Entre tots ells, el segon fill dels Potter-Weasley i l'hereu de la família Malfoy. Perquè si, els Malfoy han deixat enrere molts prejudicis, però això dels cognoms compostos doncs no va amb ells.
Ja sabem que els adults són egoistes i egòlatres i allà on hi ha en Potter, difícilment pot haver-hi protagonisme per ningú més. Així és com de moment, centrarem la nostra atenció en ells, mentre esperem que la funció comenci o almenys obrin la porta del teatre per anar-nos-en a buscar un lloc on seure. I entre tan d'adult una nena de cabells vermells i mirada pura i brillant comença a perdre la paciència.- Papa, falta molt?
- Una mica Lily, hem arribat força aviat - diu mentre mira el rellotge- .
- En Draco encara no ha arribat, i la mama encara no hi és.
- Ja ho sé filla. Hem marxat massa aviat de casa. Podríem haver esperat una estona més. De totes maneres ja saps que la mare no vindrà, ja va dir que li coincidia amb l'entreno. I en Draco no pot tardar, sempre és molt puntual.
- I en James?
- En James és a Hogwarts, Lily, amb en Teddy. Ells tampoc vindran.
En Harry a anat saludant a qui se li ha acostat, alguns amb un cop de cap, altres amb breus paraules i amb molts menys un parell de frases de cortesia, però amb cap ha arribat a mantenir una conversa.
- Mira papa!!! Han arribat en Lucius i la Cissy.
La Lily l'arrossega il·lusionada cap a ells, són les primeres persones que veu que coneix i no pensa perdre l'ocasió de saludar-los. En un moment es deixa anar de la mà del seu pare, surt corrents i es llença a sobre d'en Lucius, que l'atrapa amb un somriure i l'agafa a coll. Li estampa un sorollós petó a la galta.
YOU ARE READING
Fictober 2023
Fanfiction31 dies i 31 històries seguin els prompts de @drarrystories a twitter. Totes emmarcades dins el mateix univers de Harry Potter.