2

16 1 0
                                    

"What?! Kahwin?!" Pekik Yura sekuat hati. Sungguh dia tidak terima!

"Ya. So what's wrong?" Soal Yareeq dengan nada beku. Dada Yura naik turun menahan marah.

"You ask me, what's wrong?! You just said that im gonna fucking married to him!" Teriak Yura lagi. Siapa saja tidak sakit hati kalau keluarga membuat keputusan tanpa tanya dahulu?

Yareeq naik berang, cukup pantang bila seseorang meninggikan suara padanya. Suasana hening malam kini sudah dirosakkan dengan pergaduhan antara mereka.

"Don't fucking raised your voice at me Aiyana! Im your brother, YOUR FUCKING OLDER BROTHER! You knew how much i hate when people raise their voice at me." Sempat matanya dijegilkan. Puan Aini serta Tuan Yazid tidak berani masuk campur.

"You knew that i hate him, that asshole trying to harrass my sister, also your sister! Did you think im just gonna let him be my brother in-law? Big no, Yura! Aku takkan terima perogol dalam keluarga kita! Keputusan aku muktamad." Tegas Yareeq. Hilang sudah panggilan hormat untuk dirinya. Namun Yura masih lagi berdegil.

   "Heh! He's not like that! I know him! Yara ni dengki je dengan aku! Sebab itu kau jaja macam-macam pasal Naufal kan?!" Bahu adiknya ditolak sekuat hati. Berang.

Yareeq tidak mampu lagi bersabar. Ditarik bahu Yura sekuat hati, dalam sekelip mata tamparan hebat melekap pada pipi Yura. Gadis itu langsung terduduk. Mujur ada sofa disebelahnya.

"Yareeq!!" Teriak Tuan Yazid. Ini sudah melampau. Yura sudah teresak-esak menangis.

"Shut up, papa... Let me handle this." Suaranya cuba dilembutkan apabila bertutur dengan bapanya.

"Kau ni, memang nak kena basuh dengan aku! Otak kau ni dah dikotorkan dengan helah dan janji manis jantan tu! Jangan sampai aku cuci otak kau sampai kau mampus!" Kedua pipi Yura dicengkam kuat. Gadis itu langsung ketakutan. Namun egonya mengatasi.

"Yareeq! Sudah lah tu... Kesian Yura..." Pujuk Tuan Yazid. Yareeq menghela nafas panjang.

"Papa, papa nak biar aje ke budak ni buat dosa? Yareeq tak percaya dengan jantan tak guna tu. Sebarang kemungkinan boleh jadi. Kalau dia buat benda tak senonoh? Papa yang tanggung malu nanti. Papa juga tanggung dosa Yura. Yareeq tengah berusaha nak tolong Yura, tolong papa. Please papa. Let me settle this with her." Sedaya upaya Yareeq memujuk bapanya. Sungguh dia mahu menyelesaikan masalah ini dengan caranya sendiri.

Tuan Yazid mengeluh panjang. Terpaksa akur.

"You guys may get upstairs now. Let me settle this with my own way." Kata Yareeq, beku. Yura semakin takut. Takut jika abangnya memukul dia sekali lagi.

"Papa..." Yura bersuara lemah. Terhenti langkah Tuan Yazid. Kepalanya ditoleh menghadap anaknya.

"Papa." Tegur Yareeq pula. Tuan Yazid terpaksa akur. Tuan Yazid serta Puan Aini melangkah lemah.

"Yara, naik. Jangan sibuk dekat sini." Yara takut hendak meninggalkan kakaknya disitu.

"Taknak... Nanti abang pukul kakak..." Takut takut dia bersuara. Yareeq menjeling tajam.

"Abang kata naik, naiklah. Payah sangat ke arahan aku ni?" Tegas Yareeq bersuara. Terhinjut bahu kedua beradik itu. Dengan perlahan dia melangkah. Di anak tangga sempat Yara berkata.

   "Abang jangan pukul kakak... Nanti kakak sakit. Bukan kakak yang salah..." Perlahan dia bersuara. Takut benar kakaknya dipukul. Harap lembut sedikit hati Yareeq.

Yareeq hanya menghiraukan kata-kata adiknya. Dia terus fokus pada Yura.

"Sakit? Nak lagi?" Laju saja kepala Yura menggeleng. Yareeq cengkam lagi pipi Yura, namun tidak kuat seperti tadi. Dia menghadapkan muka Yura untuk menghadap mukanya.

MADNESS OBSESSION [ ON HIATUS ] Where stories live. Discover now