Seonghwa mengunci keretanya lalu masuk ke dalam rumah keluarganya. Kemudian dia tiba tiba disoal oleh ibunya , disebelahnya ialah Gaeul.
"Park Seonghwa, kamu pergi mana semalam?? Pagi ni baru balik." Soal ibunya.
"Hwa tidur rumah Joong."
"Tak payah tipu , Seonghwa. You jumpa perempuan tu kan?" Soal Gaeul pula. Ibunya terkejut.
"Perempuan mana ni? Han Siyeon tu ke?" Soal ibunya . Seonghwa mengeluh.
"Mama, I don't wanna start this again. Siyeon bukan seperti yang mama fikir. Perempuan ni je yang racun otak mama macam macam pasal Siyeon." Kata Seonghwa membuatkan Gaeul bengang .
"What do you mean?! I'm telling the truth , mama! Siyeon tu tak baik , dia curang dengan Seonghwa sebab tu--" Kata kata Gaeul itu tidak sempat habis , Seonghwa kemudian memegang lengannya dengan kasar.
"I get it kau tak pernah ikhlas berkawan dengan Siyeon tapi aku tak suka dengar kau burukkan nama dia. After all , I'll always love her. You're nothing to me , Lee Gaeul. Mama, nanti call parents perempuan ni suruh mereka datang sini esok . I need to talk to them , dengan papa mama sekali." Seonghwa melepaskan lengan Gaeul lalu berlalu pergi ke bilik tidurnya.
"Mama~"
"Gaeul balik dulu , esok datang lagi eh. Seonghwa badmood tu."
Gaeul mendengus kasar kemudian mengambil begnya dan keluar dari rumah keluarga Seonghwa itu .
Ibu Seonghwa menutup pintu dan pergi ke bilik anak tunggalnya itu. "Seonghwa??? Mama nak cakap dengan Seonghwa boleh??" Soal ibunya. Tidak lama kemudian , pintu bilik Seonghwa dibuka.
Ibunya kemudian duduk di katil Seonghwa.
"Mama, Hwa minta maaf sebab marah tadi. I'm just... Upset." Ujar Seonghwa.
"Hwa... Mama sebenarnya dah lama tahu yang Gaeul tu tipu mama dengan papa. Pasal Siyeon and pasal hubungan kamu dengan dia. I knew Siyeon is a kind woman. Selamani , mama rasa pelik sebab kalau Gaeul datang je mesti ada je benda buruk dia cerita pasal Siyeon. I feel like , dia cuma nakkan Hwa sebab Hwa kan ramai fans and popular . Maybe dia nak tumpang popularity Hwa??" Ujar ibunya. Seonghwa tersenyum nipis.
"Entahlah mama, dari awal lagi Hwa dah nak give up. But after she's back, I think I need to get her back to me again. Mama , please tolong Hwa. Hwa taknak Gaeul. Hwa nak dengan Siyeon je , Mama." Kata Seonghwa , ibunya tersenyum kemudian mengusap kepala anaknya.
"Kalau mama tolong , mama nak hadiah , boleh??" Soal ibunya. Seonghwa mengangguk.
"Boleh boleh , mama nak apa?" Soalnya.
"Mama nak tengok Hwa happy , have a good life with her and give me one or two grandchildren??" kata ibunya. Seonghwa memeluk ibunya dengan erat.
"Okay mama , nanti hwa bagi banyak banyak cucu mama-- aw!" Perut Seonghwa dicubit oleh ibunya.
"Kamu ingat Siyeon tu apa nak bagi kamu anak banyak? Dia yang pregnant kau pulak nak lebih-lebih" ujar ibunya.
"dah la , mama nak masak . Kejap lagi papa balik lunch , nak tolong mama tak??" soal ibunya. Seonghwa bangun dan mengikut ibunya ke dapur.
---
Siyeon baru sahaja selesai menyiapkan tugasannya . Dia diminta untuk bekerja dari rumah buat sementara waktu kerana cawangan syarikat ayahnya masih dalam proses untuk dibuka. Majlis perlantikan CEO untuk syarikat ayahnya di Seoul itu masih dalam perancangan , jadi dia masih ada banyak masa untuk menikmati masa terluangnya.
Tiba- tiba dia menerima mesej dari Seonghwa .
Hwa💞
Morning sayang <3
Dah breakfast?Morning<33
Dah breakfast dah awal pagi tdi
Why??Can we meet ??
At xxxxAre you sure??
I'm afraid ada orang nampak..I'm sure, baby
Don't worry , you have me right?
Be ready, I'll be there in 10 minutesumm
fine , saya bersiap sekarangAlright~
Love you~Love you too 💗💗
Siyeon kemudian bersiap siap . Setelah siap dia menunggu Seonghwa di ruang tamu.
(Bayangkan ni apa yang Siyeon pakai eh)
---
Mereka kemudian tiba di sebuah restoran yang agak mewah . "Woah this is so cool... What's the occasion?" soal Siyeon. Seonghwa menggenggam tangannya .
"We're going to meet my parents" kata Seonghwa. Siyeon terhenti. "WHAT? Kenapa awak tak bagitau awal-awal?! Dah la outfit saya ni tak sopan , awak ni!" Rungut Siyeon sambil menampar bahu Seonghwa. "Hehe sorry , lupa bagitahu. I mean you're so pretty that i forgot everything" kata Seonghwa membuatkan Siyeon menjelingnya. Seonghwa kemudian membuka jaketnya dan meletakkannya pada Siyeon. "Now.. settle. Jom, masuk" kata Seonghwa , lalu menarik Siyeon untuk masuk ke dalam tempat itu.
Siyeon gugup, dia takut sehinggakan tangannya berasa sejuk di genggaman Seonghwa. "Hey, relax. They won't mad at you ,trust me." Ujar Seonghwa sambil mengusap tangannya.
"Mama,papa . Ni Han Siyeon , sayang , ni mama dengan papa saya." kata Seonghwa , memperkenalkan ibu bapanya kepada Siyeon. Siyeon kemudian tunduk . "H-hi, saya Han Siyeon."
"Hi Siyeon-ssi . Duduk lah , lepastu kamu dua order dulu makanan dengan minuman , kita tunggu sekejap lagi dorang sampai." Kata ibu Seonghwa. Sekali lagi Siyeon mengerutkan dahinya .
"Sape lagi datang , Hwa?? Kenapa saya kena ikut ni??" Bisik Siyeon. "Mama suruh saya bawa orang terpenting, jadi saya bawa sayang lah. You're my most important person, sayang." tak habis-habis dengan ayat manis dia ni 🙏🏻
Siyeon mencubit perlahan paha lelaki itu.
To be continued....