"Kaysa Brandon." Seorang gadis tinggi lampai perkenalkan dirinya. Wajahnya yang bujur sirih itu kelihatan sangat cantik pada pandangan mata sesiapa saja yang melihat. Sesuai sangatlah jadi model. Auranya juga lain macam.
"Hello, Miss Kaysa. Nice to meet you. I'm Syadrina, the one who reached you out about the ambassador offer. It's a real honor for us." Ucap Syadrina penuh formaliti.
"Hi, Miss Syadrina. Nice to meet you too. That's an amazing offer, and I'd love to work with you guys too!" Balas Kaysa sambil tersenyum. Tangan dihulur ke arah Syadrina. Syadrina menyambut huluran tersebut.
"My boss is in her office. I've let her know about your visit to discuss the offer, and she's pleased to meet with you." Jelas Syadrina lagi.
"Oh, really? I'm excited to meet her as well."
Syadrina mengukir senyuman.
"Follow me. I'll take you to her office." Syadrina melangkah menuju ke bilik pejabat Airis Nawra diikuti dengan Kaysa di belakangnya.
Tok... Tok... Tok...
Pintu diketuk terlebih dahulu.
"Come in." Suara Airis Nawra kedengaran dari arah dalam. Tombol pintu dipulas oleh Syadrina.
Airis Nawra mengangkat sedikit wajahnya memandang ke arah pintu.
"Yes, Syad?" Soal Airis Nawra.
"Miss Kaysa is here." Ujar Syadrina sopan. Ada tetamu kenalah sopan.
Airis Nawra mengangguk perlahan. Syadrina memberi laluan kepada Kaysa untuk masuk ke dalam. Pintu ditutup semula.
"Hi." Ucap Kaysa sebelum kakinya melangkah masuk ke dalam bilik tersebut. Airis Nawra mengukir senyuman manis.
"Hi, Miss Kaysa. Nice to meet you. I'm Airis." Ujar Airis Nawra seraya bangun dari kerusi. Tangan dihulur ke arah gadis tinggi lampai itu. Hampir sama tinggi cuma dia rendah sikit daripada Kaysa.
"Nice meeting you too, Miss Airis." Miss? Padahal sudah menjadi 'Mrs'.
"Please have a seat." Pelawa Airis Nawra. Dia memandang wajah Kaysa. Cantik. Seperti yang digembar gemburkan oleh Syadrina. Wajah kacukan.
"You are such a beautiful lady, Miss Airis." Puji Kaysa ikhlas. Airis Nawra ketawa kecil.
"That compliment is actually for you, Miss Kaysa." Inilah perempuan. Main lawan memuji sampai ke sudah.
"Sorry if my presence disturbs you. I'm really interested in what your company has for me. The offer looks great, and I'd be honored if I get the chance." Jelas Kaysa. Dia sangat berbesar hati untuk bekerjasama dengan syarikat besar ini. Syarikat besar seperti The Hynes Group menjadi pilihan ramai usahawan untuk bercolaborasi.
"No worries at all. We're happy you're here. And we appreciate your interest in what our company has to offer. It's a fantastic opportunity, and we'd be honored to have you on board." Balas Airis Nawra pula.
"I feel the same and excited to work together with you!." Setuju Kaysa. Dia sudah tidak sabar untuk menjadi duta produk tersebut. Produk yang berjaya menarik perhatiannya.
"Then, should we proceed to the next procedure?" Soal Airis Nawra. Kaysa mengangguk setuju.
"Yes, sure." Kaysa tersenyum manis. Dia memerhati segenap wajah Airis Nawra. Cantik. Sangat cantik.
Airis Nawra menghulurkan satu fail kepada Kaysa. Kaysa memandang fail tersebut kemudian pandangannya beralih ke arah Airis Nawra.
"This is the agreement. Take a look at this agreement before you sign the contract with us." Jelas Airis Nawra sambil tersenyum.
YOU ARE READING
Bahagia Yang Dicari (Ongoing)
De Todo1st Series of Eternal Love A.K.A Her Vengeance "Half goddess, half hell." "People and circumstances come and go. Life doesn't stop for anybody." Sometimes the things you love break you. And sometimes, you break the things you love. Airis Nawra. She'...