"hehh??"
"Tertinggal??"
"Matilah"
"Apa maksud kau?? Jalan ni berpenunggu ke?" Iska menyoal sambil menggoyangkan bahu zia.
GRRRRR...
Suara haiwan liar berada tepat dibelakang iska.
"Aishh!! Jangan kacaulah!! Tunggu kejap!!" iska menyuruh haiwan tersebut menunggu hingga selesai menyoal.
Haiwan yang berbulu silver dan badannya yang besar serta warna mata violent yang bercahaya memancar melihat mangsa. Haiwan tersebut ialah musang berbulu perak, dan dia dijuluki Bloody foxe.
Serigala itu memiringkan kepalanya tanda hairan.
"Apa maksud kau, kita akan mati??" Soal iska yang tidak kenal situasi apa yang sedang mereka hadapi..
"Kau tercegat apa lagi woy, larilahhhh" ucap zia dengan selambah, takde bezanya dengan iska, sama-sama tidak kenal situasi.
"Lahhh, kau sendiri tak lari" iska melepaskan tangannya dari bahu zia lalu terduduk santai disebelahnya. "Ada serigala besar woyy...wekk" tambahnya lalu menjelir lidah berpura-pura mati.
"Ye aku tahu... Sebab tu lah aku cemas hahaha" balasnya sambil merangkul bahu iska yang duduk disebelahnya.
"Kau dah mati ke zia?" Iska menyoal.
"Mungkin?" Zia mengagak-agak. "Kalau aku dah mati, kau pun dah matilah kan? Huhuhuhu tak sangka kita mati diusia muda, huwaaaa!" Zia menitiskan air mata drama sambil menggosok-gosok bawah matanya.
"Macam mana ni? Aku tak nak mati lagi!!" Iska dengan serius mengetap giginya tanda tidak puas hati.
Serigala itu terduduk pelik menatap kedua manusia yang berada didepannya. Matanya terbutang. Berani betul..
"Eh!! Tangan kau terluka lah!!" Zia bercakap dengan sarigala yang duduk dihadapannya.
"Ehh? Mesti sakit kan, encik serigala" iska dengan wajah sedihnya.
Serigala itu sudah terpopong kehairanan dengan tingkah dua orang manusia ini.
"Meh aku balutkan" zia mengangkat tangan serigala itu dengan berhati-hati. Lalu membalut menggunakan saputangannya.
"Well done.. lain kali hati-hati ye" zia tersenyum puas terhadap serigala itu."Ermm, kenapa kau boleh terluka encik serigala?" Iska menyoal sambil mengelus lembut kepala serigala yang tertunduk tanpa ia sedari. Mungkin serigala tersebut sudah mulai merasa aman bersama mereka.
"Rrrrrrr" serigala itu mendengus sedih.
"Alahh, begitu ke? Meh sini bersandar ngan aku" zia menepuk-nepuk lututnya,
Serigala itu tanpa ragu, merehatkan kepala dilututnya . Zia mengelus lembut kepalanya yang besar saperti kepala singa. Bulunya lembut dan berkilauan, wahh indahnya♡..
"Kau faham bahasa haiwan?" Iska menyoal dengan kening dijongket.
"Tak, tapi aku tahu melalui Instinct aku aje" zia dengan anak matanya keatas memandang iska yang membongkok sambil mengelus-elus kepala serigala itu.
Tak lama kemudian, empat manusia itu datang dan mengejutkan mereka..
"ZIA!!"
"ISKA!!"
Jerit mereka memanggil.
Serigala itu dengan pantas menjauh dari mereka..
GRRRR..
YOU ARE READING
Missing Elementals | The Founding Power [Repair]
Short StoryZia merupakan seorang gadis yang bersekolah di smk pecinta alam. Dia dulunya seorang pendiam dan apa yang ingin dikatakan lain pula yang keluar dari mulutnya, malah ayatnya membuat orang yang mendengar menjadi kebingungan dan salah faham. Dia mempun...