CHAPTER SPECIAL PUASA🌹(67)

656 19 0
                                    

" oi bangun ! " pipi hannah di tepuk kasar
Dengan tenaga yang ada dia gagahkan diri untuk cuba membuka mata.Walau penglihatannya kini agar kabur tapi dia tetap paksa untuk melihat keadaan sekeliling.Kepalanya berdenyut hebat sesekali dia berdesis menahan sakit dan kepalanya di geleng geleng bagi menghilang sakit yang mencucuk.

" lah bangun pun.Ingatkan dah mampus dari tadi taknak bangun" kata si dia yang sedang duduk bercangkung di tepi hannah.

" k-kau siapa ?! " jerit hannah sambil mengundurkan badan kebelakang

" sshuhh..." jari telunjuk di letakkan di bibir

" jangan jerit jerit,aku tak pekak lagi" dia tersenyum sinis

" kau nak apa ha?! " hannah memeluk lututnya dengan erat.Tiada ruang lagi untuk dia larikan diri.Belakang Badannya sudah pun bersandar pada dinding.

" Tch ! banyak bunyi lah kau ni." dia berdecit geram.Hannah hanya diam tidak berani untuk bersuara lagi.Dia memandang sekilas ke arah lelaki itu yang sedang berjalan menuju ke arah sofa di hujung dinding.Dia hanya memerhati tingkah lelaki itu.Topeng yang menutup muka dicabut.Hannah sudah membulat mata melihat gerangan yang menculiknya.

Takkanlah....
____________________________________

" macam mana dapat tak ? " soal ray pada fareel yang sedang tekun menaip sesuatu di papan kekunci.

" belum.Tapi kau jangan risau aku nak cuba detect no plat hilux tu dulu." balas fareel tanpa memandang ke arah rayden di tepinya.Dahinya berkerut cuba untuk memahami maklumat yang ada.

" no plat? " rayden memandang fareel hairan.Macam mana lelaki itu tahu sedangkan fareel tiada di tempat kejadian? sedangkan dia juga tidak dapat mengecam no plat kenderaan itu.

" fareel pasang CCTV di hadapan rumah hannah.Semalam fareel yang hantar hannah pulang dan masa tu jugak fareel pasang CCTV tu.Mungkin musuh tak tahu yang rumah hannah ada CCTV itu yang diaorang main culik je tak cek dulu " sapuk jack.Aidan hanya angguk kepala saja.

" mesti kau pelik kan? macam mana musuh ni boleh terlepas pandang soal CCTV tu " soal luwis pula.

Rayden hanya memandang pelik ke arah luwis.Boleh tak terus terang je? tak payah nak soal ? haish !

" rumah hannah kan sedikit usang dan buruk.Eh tapi aku takde niat nak hina tempat tinggal dia . " cantas luth laju sambil tangan angkat ke atas setelah melihat renungan tajam dari rayden.

" macam ni...kau rasa bila musuh tengok rumah hannah macam tu..kau ingat dia akan terfikir ke soal CCTV ? takkan? sebab apa? sebab dia ingat hannah tak mampu nak beli and letak CCTV tu depan rumah sebab tu jugak dia main tembak je kau tak tengok kiri kanan dah tambah pula CCTV tu kecil je tapi power,dia dapat mengesan info info penting contohnya no plat kenderaan tu " Terang luth lagi.

" tapi bodoh jugak kan dia ? " celah aidan.Yang lain hanya diam menunggu pembicaraan dari aidan.

" takkan dia tak tahu yang hannah tu stay dengan kita mestilah kita jaga hannah.Kita ni MAFIA kut.Takkan benda tu dia tak boleh nak fikir secara logik kan ? atau dia saja nak perangkap kita? " teka aidan dengan muka terkejutnya.

" aku rasa tak "

" kenapa? " soal luwis dan memandang ke arah rayden yang sedang menunduk sambil mengurut dahinya.

" mungkin orang tu psiko? sebab kalau orang tu betul betul psiko apa yang dia nak dah dapat dia takkan fikir dah yang lain dia cuma fokuskan pada yang dia nak saja "

" hm boleh jadi jugak " sokong aidan

" dah dapat ! " jerit fareel

" mana,mana? " belakang fareel di keliling oleh mereka.Masing masing tak sabar nak pergi cari hannah.

THE DEVIL BLOOD'S   (COMPLETED)Where stories live. Discover now