Aku masih sedang menyelidik tentang organisasi gelap itu.
Selepas subuh, terus aku terus bertapa di atas katil dan membelek beberapa gambar dan video tentang jejak mereka.
Aku belek stiker logo mereka. Nampak seperti feminin logonya. Kemungkinan besar para wanita juga terlibat dalam organisasi itu.
(p.s: hanya lakaran semata-mata)
Inilah logo tatu mereka. Pelik tapi benar.
'Nombor 9 sebagai simbol yang membawa maksud completion'
Aku teringat kata-kata lelaki yang pecah masuk rumahku dulu.
Completion?
Mungkin mereka ingin memberi makna highest level dalam organisasi mereka, kerana nombor 9 adalah nombor tertinggi sebelum disambung dengan nombor 0 semula.
Lima kumpulan. Thumb, index, middle, ring and pinky.
Firasat aku mengatakan kumpulan pinky terdiri daripada kalangan wanita.
Semua pembunuhan yang mereka lakukan semua berkaitan denganku secara tidak langsung.
Seperti yang aku katakan, mereka sengaja mengumpanku. Jenayah mereka yang lain semua kosong. Like everything's super clean.
Mereka juga ambil mayat Sofea. Aku kena tuntut bela atasnya. Adila juga.
Aku dapat idea!
Tetiba, pintu bilikku diketuk. Dah agak dah siapa.
"Woi, cepatlah! Aku nak makan aiskrim." Marah Zayyed di luar pintu.
"Kejap, tengah bersiap!" Jeritku.
"Perempuan memang lambat! Tak faham aku!" Getusnya seraya meninggalkan depan pintu bilikku itu.
Aku menjulingkan mata ke atas. Ni nasib cik suami bagi green light. Kalau tak memang tak la aku nak teman dia.
***
"Jom, pergi Lit's Cafe. Situ pun ada aiskrim!" Ajakku.
Kami sekarang berada di dalam kereta Zayyed.
Dia mengerlingku sekilas.
"Ada aiskrim coklat?" Soalnya.
Aku laju mengangguk.
"Okey." Katanya setuju.
Aku ada perancangan untuk harini. Untuk korek pasal Dark Triad.
Setelah beberapa minit, kami sampai di kafe kegemaranku itu. Sudah lama tak jejaki kaki di sini.
Aku dan Zayyed jalan beriringan untuk masuk.
Aku lihat sekeliling kafe itu. Tiada seseorang yang mencurigakan.
YOU ARE READING
Angel , His Special Protector ✓ (ᴄᴏᴍᴘʟᴇᴛᴇᴅ)
RomanceMisteri. Kegelapan. Kekejaman. Kisah cinta tragis... Tya Elmira atau lebih dikenali sebagai 'Angel', seorang gadis yang bekerja sebagai pembunuh upahan. Tiada perasaan.Namun, sangat bijak dalam mengatur strategi .Sikap penuh kejam sudah sebati dalam...