Setelah itu, berkat sihir yohan mereka selamat beredar dari situ dan membiarkan riana dan muchiro kena bentak oleh tiga orang manusia itu.
.
Iska dan irah pulang kerumah dan diikuti oleh amar,
esya dan ana pula bergegas pergi ke kelas judo."Hati-hati iska!!" Jeritku melambaikan tangan kearah iska..
Iska hanya tersenyum paksa dan melambai balik kearahku. Mereka pun melanjutkan perjalanan.
"Wahhh!! Dia lambai balek..." Zia terharu dengan tingkah iska, padahal lambai tangan je pun..
Yohan memandang zia dengan anak mata ditepi, lalu menghembus nafas berat.
"Aku pergi dulu, hati-hati dijalan" yohan melambaikan tangannya tanpa menoleh kearah zia."Nak ikut!!"
"Hah??"
"Kita kan serumah, jadi kenalah pulang sama-sama" balas zia..
"Aku ada rumah sendiri"
"Nak tengok!!!"
"Heyyy!! Kau tu pompuan, mana boleh masuk rumah lelaki!!" jerkahnya.
.
.
.
Tiba di rumah agam terbiar di tepi gudang yang terbengkalai.
"Ini ke rumah kau?"
Akhirnya yohan biarkan aje dia ikut, zia menyoal dengan pandangannya tidak lari dari pintu rumah agam itu.
"Cane.. takut??"
Zia meneguk liur.
'sokey zia, percayakan yohan' bisik hatinya."O-key!! Jom masuk!!!" Zia terus berjalan menuju ke pintu rumah tersebut..
"Heyy!! Tunggu!!" Yohan yang hendak menghentikan langkah zia.
Tiba di depan pintu, zia tanpa ragu menendang pintu rumah agam yang besar itu.
Puakkk!!!!
Pintu tersebut, terbuka selepas beberapa saat terkena tendangan kucing dari zia.
"Wahhh!! Terbuka!! Kuat kan tendangan aku.." Zia dengan perasaan bangga menghalakan jari kearah diri kemudian mengenyit mata sengihan bangga.
"Wow! Kuat lah sangat.." yohan menepuk malas tangannya.
"Jom masuk!!!"
Zia terus berlari kedalam rumah agam yang gelap itu. Yohan hanya tersenyum tipis lalu mengetik jari..
Lampu di dalam rumah pun terbuka..."Wahhh!!♡ lagi besar daripada rumah aku!!" Zia menghadap dinding.
"Emmm zia? Kau tengok apa?" Yohan menyoal.
Memerah mukanya menahan malu, zia mengetuk-ngetuk dinding yang ada dihadapannya.
"Pfffttt" yohan menggigil menahan tawa.
"Takk maksud aku, dinding ni masih kukuh padahal rumah ni dah lama terbiar, hahahah" zia tertawa. Dia meraba wajahnya
'wth, aku blushing?? Malunyaaaa!!' Zia menghatuk kuat kepalanya kedinding.Puk!
Untung sempat dihalang oleh yohan, dia meletakkan tangannya di dinding.
"Huh?"
"Khemm, lebih baik kau keluar" yohan dengan wajahnya menghadap tepi. Sebelah tangannya menekup mulutnya.
"Hey hey!! Yo-"
"Pfft!!" Dia menggigil hebat menahan tawa.
"Ng?" Soalku penuh kepelikan.
Yohan berpaling sehinggalah dia berasa tenang. "Lebih baik kau keluar, zia"
YOU ARE READING
Missing Elementals | The Founding Power [Repair]
Historia CortaZia merupakan seorang gadis yang bersekolah di smk pecinta alam. Dia dulunya seorang pendiam dan apa yang ingin dikatakan lain pula yang keluar dari mulutnya, malah ayatnya membuat orang yang mendengar menjadi kebingungan dan salah faham. Dia mempun...