Ik en Tiger liepen door het bos. Het was maandag en we waren deze week vrij. Ik vond Tiger echt heel aardig. Eerst dacht ik dat ze een "hij" was. Maar ze was toch echt een zij. 'Ken jij de Leaders al lang?' Ik keek Tiger vragend aan. 'Ja, Ik ken ze al een paar jaar. ze hebben me nooit geaccepteerd. Ze hadden er gewoon geen zin meer in, daarom wilden ze me brandmerken...' 'Maar dat is dan toch oneerlijk? ja, Leaders zijn altijd oneerlijk, dat weet ik, maar dan nog... Ik vind Teardrop wel erg soft, maar de rest is gewoon...''Hels?' 'Ja, hels ja' 'Ik haat Skyfall echt. Teardrop kan ik nog wel uitstaan, maar Skyfall haalt echt het bloed onder mijn nagels vandaan.' 'Skyfall.... Skyfall is oneerlijk, Skyfall sanctioneerde Teardrop door mij... Wat haat ik Skyfall zeg! Ik haat alle Leaders, Skyfall is een van de slechte Leaders.' Skyfall... ja, die zal ik nooit meer vergeten, die vuile rode teef! 'En dan de vrijheid bij de wrolven.'Ging Tiger door'Ik dacht dat het een democratie was. maar kiezen? hoe kom je erbij? Tggh, ja je mag wel stemmen. Als je oud genoeg bent.... En je moet je goed gedragen hebben. Maar dat is onmogelijk bij deze Leaders. de enige wrolven, en wrolfkruisingen, die zich "goed gedragen" zijn degene die de Leaders wel mogen. Tja, zo hou je slechte Leaders he.' Ze keek me aan. 'Ja... Het zit in de aard van de Leaders... Het lijkt wel alsof ze worden gekozen op karakter, ze moeten aan de eisen voldoen. oftewel; onaardig zijn, te veel straffen, niet helpen.... gewoon alles dat slecht is.' De echte eisen waren natuurlijk heel anders, dat begreep Tiger ook wel. Ze glimlachte. 'Hmm... Mischien zou dat slechte gedrag eens uit ze geslagen moeten worden, niet?' 'Ja, dat moet zeker eens een keer gebeuren' Tiger en ik hebben gewoon een vreselijke humor. Tiger ging verder 'Tijgers zijn erg sterk, Ik zou ze vast wel een paar keer hard kunnen raken.' natuurlijk moest ik daarop reageren:'Ik zou het overigens ook niet erg vinden als Yellowstone's rug voortaan rood is in plaats van lichtbruin. Rood zal haar vast prachtig staan.' 'Ik denk dat ze een paar littekens voor haar verjaardag wilt. Zal ze vast appreciëren.' ik keek Tiger verward aan. 'Wanneer is ze jarig dan?' 'Geen idee, boeit niet veel. Ik wil haar haar cadeautje wel eerder geven hoor.' Ik lag bijna op de grond van het lachen. 'Je hebt een goede humor Tiger! Ik ben blij dat er geen Leader in de buurt is. Tenminste, Heart zou toch een paar dagen rust houden vanwege haar rug?' Tiger knikte instemmend. 'Wel sneu hoor, de enige Leader die er tegen was... Die word gesanctioneerd. Stoer hoor.' 'Maarehm Tiger? Ik vind Teardrop nog wel een van de goede Leaders. Jij?' 'Ik vind haar beter dan de rest. Maar ik ben zeker geen vrienden met haar.' 'Dat zei ik toch ook niet.' Tiger haalde haar schouders op. 'Boeit niet.' 'Ik denk dat als Teardrop nu niet thuis zat, we nu allebei op de grond lagen door de pijn. Teardrop zou ons dan echt wel slaan hoor.' Tiger had zo veel minachting in haar stem. Het klonk gewoon geweldig! Die zware minachting voor Leaders gecombineerd met ons geroddel, ik bedoel de waarheid, was gewoon geweldig. Wat was ik blij dat Teardrop hoogstwaarschijnlijk thuis zat. 'Wat heb je met je vingers gedaan?' Tiger keek naar mijn vingers. 'Euhh... Niks hoor. Voelde ik niks van.' 'WAT heb je ermee gedaan?' Ze legde nadruk op het woord "wat". 'Ach, de conrector op school.' Tiger gromde. 'Het was niks. Vergeet het.' 'Oke .' Tiger gaapte. 'Jeps, jouw tanden zijn zeker groot genoeg voor Yellowstone.' Ik keek vol bewondering naar die megatanden. 'Tsja, littekens moeten wel groot zijn hè. Hoeveel zou ze er eigenlijk willen?' Ik antwoorde:'Hmm... Hele rug vol? dat is toch een prachtig verjaardagscadeautje.' We gniffelden. Leaders belachelijk maken konden we zeker. 'Ik denk dat we daarna dan ook wel straf mogen verwachten hoor.' Antwoorde Tiger. 'Niet dat ik er veel van zou voelen...' We wisten allebei, dat als een Leader het had gehoord, de Leader ons extra zou slaan. Dat zou wel echt iets voor Skyfall, Yellowstone en Blue zijn. Teardrop zou ons vast ook wel extra hard slaan. Maar bij Teardrop ben ik er niet van overtuigd. Die andere drie zouden het zeker weten doen. Skyfall... Volgens Skyfall was ik altijd agressief. Maar dat ben ik helemaal niet! Ik... Leaders begrijpen mij gewoon niet! Er sprong een geelbruinige wolf uit een boom. De wolf landde naast mij en drukte mij onmiddelijk op de grond. De tanden doorboorden mijn nekvel! Naast me zag ik Tiger trillen van woede. Ze gromde en sprong om mij af. De wolf die me op de grond drukte werd er hardhandig afgegooid. Ik herkende nu pas dat het Corazón was.. Tiger greep haar been. Ik hoorde de botten kraken. Tiger brak de botten van Corazón gewoon! Corazón piepte en kefte als een gek waarop Tiger als reactie nog harder beet. Ik stond vrij dominant naar het gevecht te kijken. Ik zou Tiger nu toch alleen maar ik de weg staan. Corazón kefte verontwaardigd. Het klonk als "Laat NU mijn been los!" Maar haar stem was zo vervormd door de pijn. Dat ik haar nouwelijks verstond. Tiger en ik luisterden nu niet meer naar Corazón, en Corazon... Is een Leader. Waarschijnlijk werden we hier allebei nog hard voor gesanctioneerd. Maar dat maakte me nu niet uit. Ik was hardstikke agressief maar kon mijn agressie nu niet kwijt. Tiger gooide Corazón naar mij toe. Het leek alsof Tiger mij begreep. Ik storte me op Corazón en scheurde haar buik open. Dat kreeg ze er van! Haar gezicht vertrok van pijn. Ze keek me vol haat aan.
JE LEEST
Wolfheart, Lydia Fight For Life (Zomer 2015)
Werewolf(Written in dutch) Dit verhaal gaat over Lydia. Lydia is een veertienjarig meisje. Ze houd niet van school. Ze kan veranderen in een wolf. Dat kunnen alle schepsels van haar soort. De Leiders van de Wrolfs heten Leaders. Lydia houdt niet van de Lead...