Yokohama, Dokk Maffia központja, E/3 POV
- Egyszer úgy is megtudjuk ki ő. Ha tippelnem kellene nem is olyan sokára. - Mondja nyugodt hangon Ignotus Pál, aki éppen ekkor vette elő a telefonját és most egykedvűen nézegeti.
- Ezt honnan veszed Pali? - Tudakolja Petőfi Sándor, mire a fiú azonnal felé néz és megemeli a telefonját.
- Mondtam, hogy Oláh nem tudja befogni a száját. Most is pletykázik a csoportban. Minden nap le kell némítanom a csoportot, mert egyszerűen nem tudja abba hagyni. - Jegyzi meg a szemeit forgatva.
- És most miről pletykázik a mi Oláh Gáborunk? - Tudakolja egy halvány mosoly társaságában Madách Imre, de fel se néz az újságából.
- Áh, a hülyéje már napok óta azt mondja, hogy hadat üzentél Agathának főnök. - Legyint egyet a fiú, ahogy zsebre vágja a telefonját. - Senki se veszi komolyan. Dessewffy, Kazinczy, meg Radnóti például egyenesen közölték vele, hogy idézem Kazinczyt "Oláh drága barátom ne bizonyítsd be, hogy tényleg olyan hülye vagy, mint a szar a csizmám alatt, aminek eddig gondoltalak." - Teszi össze a fiú a kezeit és láthatóan megpróbál valakit leutánozni, akikről a magyarokon kívül senki se tudja, hogy ki.
- Komolyan ezt mondta neki? - Kérdezi a hasát fogva a röhögéstől Karinthy Frigyes. - Hallod ezt, Desiere? - Fordul barátjához, aki Rejtő Jenővel egyetemben még mindig röhög.
- Hallom. - Nyögi ki nagy nehezen Kosztolányi Dezső.
- Nem hittem, hogy Kazinczy tud ilyen pórias lenni. - Harap az ajkára Kaffka Margit, hogy ne röhögje el magát.
- De mennyire, hogy tud. Látnod kellett volna Oláh fejét, mikor Dessewffy meg még adta is alá a lovat. - Csap egyet a saját combjára a fiú, arcán egy hatalmas mosollyal.
- Mégis mit mondott? - Húzta fel a szemöldökét Madách.
- Na de Ferenc legutóbb, még lócitrom volt, ne add lejjebb a színvonalat. - Utánoz le egy mélyebb férfi hangot Ignotus, amivel eléri, hogy a Nyugat magyar tagjai egy emberként nevessenek fel.
- Jó nyugtass meg, hogy legalább Radnóti nem így reagált. - Törölgeti meg a szemét Arany János, a fiatal Ignotus Pál pedig csak legyint egyet.
- Áh, hármuk közül ő volt a legkorrektebb, ő csak azt mondta, hogy "Gábor kérlek, te tényleg kinézed Madáchból, hogy hadat üzen Agathának? Könyörgöm, a Nyugatról beszélsz, nem valami nagy európai szervezetről." - Tárja ki a karjait a fiú, majd megvonja a vállát. - Ja, szóval ő volt a legnormálisabb a hármak közül. - Legyint egyet.
- És te mit mondtál? - Tudakolja József Attila.
- Azt, hogy "Gábor ne legyél agyalágyult. Nincs az az isten, hogy Madách valakinek hadat üzenjen. Előbb szúrja őket hátba figyelmeztetés nélkül." - Néz el a semmibe Ignotus, majd megrázza magát. - Igen, ezután egy ideig befogta, de csak egy ideg. Tudjátok milyen. - Forgatta meg a szemeit.
- Pontosan tudjuk. - Helyesel Karinthy.
- Amúgy ki adta be a hadüzenetet? Csak, hogy tiszta legyen. - Néz körbe a fiú az asztal körül ülőkön.
- Anton volt, mikor Agatha felhívta, hogy felbérelje a saját hadüzenetének átadásával. Mit meg nem adnék, hogy tudjam Agatha milyen fejet vágott, mikor Anton közölte a telefonban, hogy "A Nyugat nem bujkál többé. Jöjjön és pusztítson el minket, ha tud." Nagyon menő volt. - Vigyorog Kosztolányi Dezső.
- Gratulálok Anton! - Fordul a fiú a Fekete Barát felé. - Jó tudni, hogy végre mások előtt is tag vagy. - Mosolyog a férfire, majd visszanéz a szokásukhoz híven a sarokban ülő csapatra. - Apropó K-k, ti meg hogy kerültetek ide? Legutóbb úgy hallottam, hogy Agatháék lesitteltek titeket. - Néz szúrós szemekkel a párosra.
- Le is sitteltek minket, csak hát. Fogadtunk Imrével, hogy ide tudunk érni Japánba, úgyhogy fogtunk egy fuvart és mikor Agatha maga mellé akarta állítani Endét, mi itt maradtunk Jenővel együtt. - Magyarázza Kosztolányi Dezső, mire a fiatal Ignotus elfintorodik.
- Megint? Még mindig nem tanulta meg, hogy mindegy mennyit könyörög nem állsz át Michael bácsi. Könyörgöm már évek óta együtt vagytok Imre bával, még Csokonai is tudja, hogy esélye sincs. Márpedig ez nagy szó, mert ő mindig a fellegekben jár. - Fintorog Ignotus.
- Nem, még mindig nem tanulta meg. - Rázza meg a fejét Michael Ende. - De legutóbb megfenyegettem úgyhogy most már fel kellett fognia. - Vonja meg a vállát a német férfi.
- Hát, ha nem sikerült neki, akkor ostobább, mint hittem. - Rázza meg a fejét a fiú. - Oh, van még egy nagyon fontos kérdésem. - Mondja komolyan.
- Mi lenne az? - Tudakolja Arany János, de Ignotus Pál csak a szoba sarkában ülőket nézi.
- Ki a fene az a liszteszsák és miért néz ki úgy, mintha haver lenne a K-kkal meg Jenővel? - Tudakolja egyenesen a hófehér bőrű alakra mutatva.
- Ő a Dekadencia legújabb tagja. - Jegyzi meg egykedvűen Ady Endre.
- Te új tagot vettél fel? - Tágulnak ki a szemei Ignotusnak.
- Kivételes eset. - Vonja meg a vállát Ady.
- Oké! Most még kíváncsibb lettem. - Jegyzi meg a fiú, mire Jenő elvigyorodik és átkarolja a mellette ülő alakot.
- Ő itt Bram Stoker és azért van velünk ilyen jóban, mert olyan, mint én. - Mondja egyszerűen, amivel eléri, hogy Ignotus Pál szó szerint eltátsa a száját, majd felemelje a kezét.
- Oké, egyszerre csak egyet. Az a Bram Stoker? Az, aki a Halottak Hercegének hívja magát és akit André már évek óta ki akar csinálni? - Tudakolja és néz végig mindenkin.
- Pontosan az a Halottak Hercege. - Nevet hangosan Rejtő Jenő.
- Rendben, most a másik fele. Hogy érted, hogy olyan, mint te? - Néz gyanakodva a tengerész kalapos férfire a fiú.
- Úgy, hogy megöltem. - Jelenti be Ady Endre, aminek hála a fiatal Ignotus csak pislogni kezd.
- Jó, feladom. Fura időket élünk. - Emeli a feje mellé a kezeit. - Szóval nem akarom siettetni a dolgot, de úgy egy fél óra múlva jelenésem van Ferinél, elméletileg fel kellett volna fedeznünk a terepet, de tudjátok milyen Móra, leakadt egy könyvesbolt kalandregény szekciójában. - Mondja és a Nyugat magyar tagjai bólogatni kezdenek jelezve, hogy pontosan tudják miről van szó. - Úgyhogy itt lenne az ideje, hogy megkapjam a következő feladatomat, nem gondolod Főnök? - Mutat két kézzel és vigyorogva Madáchra a fiú.
- De, éppen itt az ideje. - Ért egyet a Nyugat vezetője, ahogy feláll a székéről. - Gyere, Pali. Jobb, ha minél kevesebben tudják miről van szó. - Néz végig a teremben lévőkön, ahogy elindul ki a szobából.
- Később találkozunk mindenki. Viszont látásra uraim. - Biccent egyet Ignotus Pál, ahogy követi a Nyugat fejét ki a teremből.
YOU ARE READING
Bungou Nyugat
Fanfiction"- Gondolom a ti leveletekben is ugyanaz volt, mint a miénkben, ha már elfogadtátok a meghívásunkat. - Szólalt meg komolyan a maffia főnöke. - Igen. - Biccent a másik szervezet vezetője. - Ez a bizonyos Nyugat arra utal, hogy képes mind a kettőnket...