~1~ pov Verena

9 2 0
                                    

Ik loop naar buiten, met mijn zonnebril op, de felle zon in. Ik loop naar het parkje in de buurt en ga in mijn favoriete boom zitten. Ik heb mijn boek mee, dus ik ga rustig lezen. 

Oh sorry, ik ben me vergeten voor te stellen: Ik ben Verena Nereza en mijn haarkleur is blond met golven en mijn oogkleur is groen. Ik ben een witch en zit op Hogwarts in Ginny Weasleys jaar. En ja ik ben beste vriendinnen met Ginny. We gaan nu naar ons vierde jaar.

 Trouwens ik zie Ginny morgen al, want ik ga de laatste week van de vakantie bij haar logeren echt heel leuk! Alleen nu moet ik weer terug naar huis, nou eigenlijk is het niet echt mijn huis, want ik woon in een weeshuis. Het zijn hele aardige mensen hoor daar niet van, maar ze weten allemaal niet dat ik naar Hogwarts ga, ze denken dat ik op een andere kostschool zit. En dat is natuurlijk best wel raar als je ook gewoon op school kan zitten bij het weeshuis. Dus ze haten me niet, maar ze praten ook niet echt met me.

Als ik terug ben in het weeshuis ga ik weer lezen, maar ik ben toch wel moe dus val ik snel in slaap.

Ineens hoor ik een plens water in mijn gezicht, dus ik ga rechtop zitten en roep hard: Wie deed dat??? En ik hoor een heel bekende lach. En die zelfde stem schreeuwend daarna heel hard dat ik wakker moet worden. Die stem is natuurlijk Ginny. Ik kleed me aan en klim uit mijn stapel bed en ga weer naar Ginny zoeken, maar voordat ik haar kan vinden zie ik een andere rood harige vrouw die een beetje mollig is. Ik ren snel naar haar toe en verwelkom Molly, de moeder van Ginny. Ik vraag hoe hier zijn gekomen, maar dat was gewoon verdwijnselen en bijverdwijnselen. Molly gaat straks met ons allebij verdwijnselen.

Als we bij het nest aangekomen zijn komt er direct een hele kudde roodharige naar buiten rennen. Ik hoor er meteen een roepen: ''Hé, ons geheime zusje'' ''Hoi George ook leuk om jou weer te zien'' roep ik terug. En we gaan naar binnen. Natuurlijk staat er binnen een groot feestmaal ter ere van de super geweldige mij!

Na het eten gaan we snel slapen, want we willen de volgende dag de hele dag zwerkbal spelen. De volgende dag word ik (weer) wakker gemaakt met een bak water over me heen, maar in tegenstelling tot gisteren ren ik direct naar buiten om mijn bezem te pakken en omhoog te vliegen. En ik zie Ginny, Fred, George en Harry ook naar boven komen vliegen. Ron en Hermoine blijven beneden om te kijken, want Hermoine kan niet vliegen en Ron bleef bij haar.

We gaan ik kort potje spelen met alleen jagers, want dat is het makkelijkst als je met zo weinig bent. Het is ik en George tegen Ginny en Fred en Harry zit een beetje bij beiden teams. Het is heel spanend, maar nu moet we gaan eten. Natuurlijk is het weer geweldig eten en na het eten gaan we weer verder met Zwerkbal.

S'ochtends heb ik een wekker gezet zodat ik niet nat wakker hoefde te worden en nu maag ik Ginny nat wakker! Nu moeten we snel onze spullen inpakken, omdat we moeten zo naar de Hogwarts expres. We kregen nog snel een ontbijtje en toen moesten we echt in de auto's van het ministerie.

We zijn er nu bijna we moeten alleen nog op perron 9 3/4 komen, ik en Ginny gaan als eerste en leunen we heel onopvallend, denk ik, tegen de muur en vallen dan op perron 9 3/4. Als de rest er ook is gaan we snel de trein op, want we zijn weer wat laat.

Eenmaal in de trein gaan we opzoek naar een lege coupé, maar die is snel gevonden en wij gaan zitten. Ik begin meteen met lezen, maar Ginny wil graag kletsen dus die gaat kletsen en ik doe alsof ik luister, maar eigenlijk ben ik aan het lezen. Dat gaat zo door tot ineens Harry binnen komt stormen. Ik en Ginny schrikkenheel erg en Harry legt uit dat hij, Hermoine en Ron in een coupe zaten totdat Draco langskwam en ze ging plagen. Harry, Ron en Hermoine vervloekte ze toen. Totdat er een klasseoudste langskwam Harry kon wegkomen, maar Hermoine en Ron niet. En zo zit hij hier dus.

Harry was ondertussen naast mij gaan zitten en Ginny praatte rustig door en ik ging weer lezen. Het was een verhaal over koninginnen, prinsessen en feeën. Totdat Ginny ineens heel hard moest lachen en ik maar opkeek. Blijkbaar was Harry op mijn schouder in slaap gevallen. Hermoine en Ron zaten inmiddels ook in onze coupé. 

Een uurtje later kwamen we aan.

======================================

Heyy iedereen, 
Wauw weer een nieuw boek begonnen, ik had namelijk een heel leuk idee voor een boek! Ik heb nog heel veel leuke ideetjes voor dit boek dus voeg het boek toe aan je bibliotheek en ik probeer zo snel mogelijk weer te posten!

~Sarah

PS: De naam Verena betekent: to fear, to respect en de naam Nereza betekent: darkness

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Dec 28, 2023 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Changing eye colours ~dutch~Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu