بعد ما قعدت معهم وسالتهم عن اخبارهم وعرفت ان ابو الياس مات مقتول والمافيا الى قتلته.
وكانت عاوزه تقتله هو كمان بعد ما مسك شركات ابوه وكل شغله.
وانه قتل قاتل ابوه وانها من المافيا المنافسه ليه.
علشان كده بعد عنها الفتره الفاتت.
عشان محدش ياذيها او ياذى حد تبعها او بتحبه.وقالته طب انت جيبنى هنا ليه.
قال انه عاوز يتعب احمد ويدوخه شويه عليكى وانه من المفروض كان يطلبك منى انا مش اخوكى.
وكمان خان يخلص حقه منه.
وهنا ضحكت ياسمين على تفكيره.
وقال لها طول فتره علاجك هتقضيها هنا.
منغير ما تقولي لحد وعجبتها الفكره اوى.
وقالت هى كمان تخلص حقها منهم علشان اتفقوا عليها وكسفوها.
وانها اتخنقت من جو المستشفى.
ونزلت تفطر معاهم على السفره.
وبعدين تتفرج على القصر.
واحمد كان بيخطط للقبض على العصابه ونسفها تمام من على الوجود فى مصر.
وبدا يعمل حمله كبيره على كل متابعيها فى مصر من غير ما حد يحس.
علشان تتم الصفقه ويقبض عليهم متلبسين ويتحكم عليهم بكل الجرايم الى عملوها.فكان الشغل مقسم على كل الناس فاحمد والشباب عليهم منظمه الخاصه بمخدرات والاسلاحه.
واما الكبار عليهم منظمه الاغتيالات والتخابر وكان الكل بيشتغل بكل نشاط بعد ما عرف الكل ان ياسمين بخير وفى مكان امين.
وان احمد عامل كده خوفا عليها وعلشان يحميها من محسن واللى كان عاوز يعمله فيها وكانوا عايزين ينتقموا من محسن بس الجد امرهم بالصبر.
فسكت الكل دلوقتي وبداوا يقسموا الشغل بينهم ويحددوا الاولويات لهم.
فعليهم حمل كبير للقبض على كل من تعاون مع عصابات المافيا.
وعملوا تحريات ان فى اجتماع لتحديد مسار العمليه.
وان جزء كبير هيدخل باسم شركات العائله.
وده سهل ماموريتهم.وده خلاهم يخلصوا الورق باسم محسن وخلوه هو المسؤل عنها وده لخبط محسن لانه كان عاوز احمد هو المسؤل ويخليه يسافر هو يخلص الورق لانه كان مرتب اموره ان احمد يتقتل هناك وقت العمليه علشان يزيحه من طريقه نهائي.
بس الجد لخبطله كل ترتيبه.
وخلاه هو المسئول عن الصفقه كلها.
وفى نفس الوقت احمد هو فريقه بيعملوا خطه الهجوم عليهم وازى يقبضوا عليهم متلبسين.وعرضوا الامر على الرؤساء واعتمدوا الخطه وطلبوا فرقه العمليات الخاصه تنضم ليهم ساعه الاستلام.
والكل جهز للعمليه كانت اول الاسبوع الجاى.
ومحسن كان مطمن لان احمد قال عنده سفريه تبع الشغل برا البلد وكده هو هيستلم الصفقه بدون رقابه من احمد او اى حد من العائله .
ومحسن جهز رجالته واستعدوا للاستلام.
وفى المقابل الجد ومع باقى فريقه جهزوا حمله كبيره لاقبض على المنظمه التانيه واعوانهم فى مصر وقبضوا عليهم متلبسين بتهمه التخابر مع دوله معاديه وكانت حمله كبيره وكان من ضمنهم رجال اعمال وسياسين كبار.
SA