Előszó - Mivel foglalkozik ez a sorozat?

205 19 34
                                    


Sziasztok! ^.^

Mostanában sokat agyaltam karakteralkotáson, és rengeteg gondolat volt a fejemben, amit elkezdtem megfogalmazni. Nem olyan régen összeszámoltam, hogy eddig – tizennyolc év alatt – majdnem 400 karaktert kreáltam, akikre mind a mai napig emlékszem, milyen jellemük volt, milyen motivációjuk és szerepük. Természetesen jelentős részüknek nem készült el a nekik szánt történet, vagy vállalhatatlannak tartom jelenleg, de maguk a karakterek kész vannak és – életkoromtól függően kik ennyire, kik annyira -, ki vannak dolgozva.

Szeretném leszögezni, hogy magától értetődően nem mind a négyszázzal vagyok maradéktalanul elégedett. Vannak pepitában ismétlődő egyéniségek, külsőre hasonlító személyek, sőt, még totális hibás elképzelések és egymásnak ellentmondó tulajdonságok, motivációk, de ezekhez mind úgy állok, hogy a hibáiból tanul az ember igazán!

Ennyi karakter után, azt hiszem természetes, hogy van bennem jó pár elgondolás a készítéssel, kreálással kapcsolatban, amit most igyekszem egy csokorba gyűjteni. Nem biztos, hogy jól csinálom, nem biztos, hogy igazam van, de nagyon kíváncsi vagyok ezzel az egész jelenséggel kapcsolatban a te véleményedre is! Írd meg bátran, vagy ha vannak saját módszereid, számolj be róluk – már ha nem extrém titkosak! ^.^

Pontosan ezért, minden témakör után szeretnék feltenni egy-egy kérdést és/vagy adni egy feladatot. Ha megcsinálod a feladatokat, akkor, ha minden igaz, lesz egy mélyen kidolgozott karaktered, mire végigolvasod ezt a sok-sok tippet és tanácsot, amiket összehordtam.

Ezen kívül úgy láttam, hogy a wattpadon rengeteg írástechnikai útmutató, tipp és trükk gyűjtemény van fent, amiknek olykor része egy-egy cikk erejéig a karakteralkotás, de mélyebben senki sem foglalkozik vele. Szerettem volna én is kicsit hozzájárulni a wattpad ezen részéhez, de nem szerettem volna leírni ugyanazt, amit már amúgy máshol olvastatok. Ennek apropóján készült el ez, a kicsit több mint 33 részből álló „cikksorozat".

Kérdések, amikre remélhetőleg választ kaphatsz:

· Hol kezdődik a karakteralkotás?
· Milyen tipikus karakterek léteznek?
· Alapadatok és hogyan tálald?
· Hány és milyen kapcsolat létezik, amit a karakterünk fenntart?
· Milyen volt a múltja, és hogyan hat a jellemére?
· Mi a célja, mi a motivációja?
· Miért nem vonzó a tökéletesség?
· Hogyan fejlődik egy karakter?
· Muszáj legkülönlegesebbnek lennie a főszereplőnek?
· Mi a személyes státusza, és milyen a megítélése?
· Milyen számban és személyben mutassuk be?
· Hogyan szólal meg a karakterünk? Hogyan találj rá a saját hangjára?

Ha felkeltettem az érdeklődésedet, kérlek, maradj velem erre az izgalmas és átfogó utazásra. És ha már itt tartunk, jöhet is az első kérdésem hozzád!

Kérdés: Ki a kedvenc karaktered? Hol található ő meg? Miért őt választottad? (bárhonnan választhatsz, nem kell írottnak lennie!)

Hogyan alkoss karaktert?Where stories live. Discover now