Hasonlóan az előző részben leírt példákhoz, most is azt javaslom, hogy a karaktered szavaival válaszolj az adott témakörökre. A személyes nézetekkel egy kicsit még mélyebbre fogunk ásni, hiszen nem csak arról lesz szó, hogyan áll a karaktered a jelenlegi állapotához és a gyökereihez, hanem azokat a dolgokat fogjuk górcső alá venni, ahogyan ő tekint a világra.
Itt és most nagyon fontos, hogy próbálj meg minél jobban az ő helyébe helyezkedni. Vedd végig az előző részben megállapított szociális helyzetet és azon a szűrön keresztül próbáld megfigyelni a karaktered világát és felfedezni az ő saját személyes nézeteit.
Szeretném leszögezni, hogy a példamondatok érinthetnek érzékeny témákat, senkit sem szeretnék megsérteni! A karakterek nem mi vagyunk, gondolkodhatnak tőlünk függetlenül és akár velünk szöges ellentétben is, így az itt elhangzottak nem a személyes nézeteimet tükrözik! Köszönöm, ha ezt megérted! 🥰
Nemzeti érzelmek:
Rendkívül fontos a nemzeti és hovatartozás érzése, illetve annak a hiánya és vizsgálata, hogy mitől alakulhatott ki. Egy nemzeten át könnyen definiálhatjuk a környezetet is. Érdemes megkeresni az okokat, hogy mitől érezhet úgy a karakterünk ahogyan a nemzetével kapcsolatban. Mi az, amivel tud azonosulni, és mi az, ami számára elfogadható, mit ítél el teljesen? Végső soron merre dől a mérleg nyelve? A nemzet tagjának érzi magát?
„Hűséges vagyok a nemzethez, aminek a fia vagyok! A kultúrám, az anyanyelvem... minden a lényem része. Együtt sokra fogjuk vinni!"
„Szégyellem, hogy ebben az országban élek, de nincs erőm elmenni. Képtelen vagyok megszakítani a kapcsolatot a gyökereimmel."Vallási nézet:
A vallás, a hit megléte sok mindent megalapozhat az emberben. Ez felel az alapvető morális értékek elsajátításáért, megértéséért. Ha választasz egy vallást, járj utána milyen szabályok, szokások, ünnepek kapcsolódnak hozzá, és az sem árt, ha megérted, ezek miért alakultak ki. (Az iszlámban sem véletlen alakult ki, hogy nem esznek sertést.) Az erkölcs természetesen nem csak valláson keresztül sajátítható el. Bizonyos értelemben a vallásosság hiányával is kell foglalkozni, kialakulásának okával, így a deizmussal és az ateizmussal is!
„A vallásom nem túl népszerű ebben az országban, de kitartok a hitem mellett."
„Nem vagyok vallásos. Egy ilyen kegyetlen világban nincs semmilyen isten."Világnézet:
Hogyan gondolja a karaktered, az a bizonyos pohár félig üres vagy teli? Persze nem csak a pesszimista és az optimista között lehet választani. A világnézet a karaktered tudásának, tapasztalatainak és azoknak a kiértékelésén múlik, tehát egy negatív tapasztalatokkal rendelkező ember is gondolkodhat pozitívan, ha úgy szűri meg magában az eseményeket, és ez fordítva is igaz.
„Az élet szép! Ma is hálás vagyok, hogy felkelt a nap, és tevékenyen tölthettem az időmet."
„Késett a busz, ez a nap is tönkrement."Faji nézetek:
Hogyan áll a karaktered más rasszokhoz? Támogató? Semleges? Ellenszenves? Miért? Ez talán a legfontosabb kérdés. Milyen tapasztalatok érték, ami miatt úgy gondolkodik, ahogyan? Érintett egyáltalán a kérdésben? A többséghez tartozik vagy a kisebb csoporthoz? Minden, az övétől eltérő csoportról ugyanúgy gondolkodik vagy vannak kivételek? (Illetve ezt a kérdést ma már érdemes nem csak faji szempontból, hiszen léteznek nemi-, vallási-, politikai és még megannyi kisebbség is akikhez a karaktered viszonyulhat valahogy.)
„Tudom, hogy nem szép dolog, de néha viccet csinálok a faji kérdésekből."
„Minden ember egyenlő! Engem az ember személye érdekel, nem a bőrének a színe."Kérdés: Meg szoktad határozni a karaktereid nézeteit? Befolyásolják őt a te nézeteid?
Feladat: A karaktered nézetein keresztül bővítsd a személyiségének a listáját!
CZYTASZ
Hogyan alkoss karaktert?
Krótkie OpowiadaniaRengeteg gondolatot gyűjtöttem össze karakteralkotásról, amiket kérdésekkel és feladatokkal egészítettem ki. Ha velem tartasz ezen az úton, mire a végére érünk, remélhetőleg egy egyedi, különleges karakterrel leszel gazdagabb! Munkára fel! Az álomsz...