"wtf! argh serabut!" Aaron membaling topi keledar miliknya ke sofa lalu meramas kasar rambutnya ke belakang.
flashback sebentar...
"yah!" Khai bersalam dengan rakan-rakannya setelah memperoleh kemenangan dalam perlumbaan antara dia dan Aaron.
"nampaknya ada orang yang cakap besar tadi dah kalah." sindir Safiq sekali gus memerli Aaron.
"banyak cakap argh kau!" Khairi agak marah.
"sabar Ri, orang macam ni jangan layan nanti makin perasan." tahan Firash. Khairi sedikit berundur. Kemudian, menuju ke arah Aaron.
"kau okay tak bro? jangan kisah apa yang dia orang cakap."
Aaron tidak mempedulikan Khairi. Dia terus menghidupkan enjin motornya lalu memecut laju dari tempat tersebut.
"booo! booo! hahahahahah."
"diamlah bangsat!" tengking Firash.
Di rumah Aaron...
Aaron menyandarkan kepalanya sebentar di sofa. dia merehatkan dirinya, otaknya sekarang tengah serabut dan sakit. rasa bencinya terhadap Khai semakin mendalam. tak pernah dalam hidup dia gagal dua kali dengan saingan seperti Khai. bahkan, dulu sebelum Khai datang menyertai mereka, dialah yang paling disanjungi.
Khai melihat sekeliling mencari kelibat Hazel.
"mana dia ni pergi?" monolog Aaron. Aaron angkat dari sofa lalu menuju ke tingkat atas. dia melihat ke jam bulat yang digantung pada dinding menunjukkan jam 01.13 am.
"patutlah, dah tidur kot." Aaron membuka perlahan pintu bilik tidur agar tidak membangunkan Hazel. Aaron melihat ke katil, tubuh Hazel tidak ada di situ.
"aik? dia pergi mana?" banyak persoalan di kepala Aaron sekarang ni. nak kata lat dapur, tak ada pula dengar orang tadi.
"Aaron. awak buat ap-"
"uish!" Aaron mengurut dada apabila mendengar namanya dipanggil seseorang. setahu dia, dia dan Hazel je yang tinggal kat rumah ni. takkan hnatu pula. Aaron menoleh perlahan ke belakang untuk melihat siapa itu.
"Aaron."
"Eh Ha-Hazel??"
"ini saya lah. asal awak ni macam nampak hantu??"
"bukan hantu?" Aaron minta kepastian lagi.
"bukanlah."
"betul?" Aaron terus mencubit kedua pipi Hazel.
"argh sakit."
"oh sorry."
Hazel memegang pipinya yang dicubit oleh Aaron tadi.
"awak takut hantu ke? hahahaha."
"ma-mana ada."
"yang awak ni dari mana tadi?"
"saya? saya dari dapur. ambil air." Aaron melihat segelas air di tangan Hazel. betul lah tu.
"tapi... kenapa saya-"
"kat dalam tandas tadi."
"btw, saya nak tidur. Good night." Aaron memberi ruang kepada Hazel untuk masuk ke bilik mereka memandangkan Aaron menyekat pintu masuk itu.
"oh."
-
"minggu depan ada percubaan. awak kena buat betul-betul. jangan main-main." pesan Hazel kepada Aaron yang tidak serius akan belajar.
Aaron menongkat dagu sambil memandang ke arah Hazel yang duduk di sebelahnya.
"sejak bila awak kisah dengan saya ni?."
YOU ARE READING
UNEXPECTED HUSBAND (COMPLETE) √
Mystery / Thriller[COMPLETE] ADA kalanya perkara itu memang disengajakan. jika cinta dan dendam disatukan, adakah boleh berjalan seiringan waktu? alangkah baiknya jika dendam dapat dilupakan jika ada cinta. namun, perkara itu sama ada mustahil atau tidak...