Sedang aku mengajar, tiba-tiba perutku memulas. Mungkin aku salah makan. Masuk ni dah 2 kali aku ke tandas. Konsentrasiku terganggu akibat ketidakselesaan perut. Selepas waktu rehat, aku free. Aku minta izin pengetua untuk pulang awal.
Tiba di perkarangan rumah, aku dapati ada sebuah motosikal di bawah pokok di luar pagar. Aku parking kereta jauh sedikit dari rumah, aku jalan kaki. Kelihatan pintu papan terbuka, hanya gril yang berkunci. Aku menjenguk ke dalam, kelihatan Asmah sedang leka menonton TV sambil mengunyah sesuatu, coklat barangkali. Aku dapati ada sepasang kasut lelaki di rak, aku yakin ada seseorang dalam rumah.
"Assalamualaikum....." aku menyapa Asmah sambil membuka kunci gril.
Aku masuk, kelihatan Asmah terkejut, sehingga terlupa menjawab salam. Aku buat biasa jer.
"Takder kelas ke Mah?" tanyaku sambil meletakkan beg.
"Dah abis bang" jawabnya dengan keadaan mata yang liar memandang aku dan biliknya.
"Siti mana?"
"Ada, tidur kut" jawabnya.
Aku menganggukkan kepala lalu menuju ke dapur. Melintasi bilik Asmah dan Siti, aku dengar suara yang agak biasa aku dengar, suara orang sedang merintih kesedapan. Aku yakin, jangkaanku benar, ada lelaki di dalam rumahku. Siti dan boy dia sedang projek, aku senyum. Aku terus ke dapur, mengambil air lalu kembali semula ke ruang tamu.
"Siti dengan sapa dalam tu?"
Terkejut Asmah mendengar pertanyaanku. Dia tergamam memandang tepat ke arahku sambil aku buat tak tau je menonton TV.
"Bang..." jawabnya perlahan. "Macam mana abang tau?"
"Hmm....diorang tu tak kontrol suara, dengar sampai ke luar"
"Saya minta maaf bang" rayu Asmah.
"Alar, biarlah diorang, abang tak kisah, tapi pandai-pandai le cover jangan sampai akak tau, abang OK jer" jelasku.
Kelihatan riak gembira di wajah Asmah mendengar pengakuanku.
"Abang tau Mah, perkara macam ni dah biasa berlaku. Anak murid abang yang form 4 form 5 pun dah pernah buat, jadi abang memang open dalam hal ni. Cuma akak je, kena hati-hati dengan dia"
"Baik bang. Abang jangan bagi tau sesapa yer"
"Tapi Mah mesti janji satu perkara dengan abang"
"Apa bang?"
"Mah mesti bagitau abang bila Siti buat projek lagi"
"Kenapa bang?"
"Sebab abang taknak dia kantoi le, kalau abang tau, leh le abang tolong cover line"
"Ooo....OK bang, nanti Mah SMS abang kalau diorang buat lagi"
"OK Mah, abang nak keluar jap. Bagi peluang kat diorang. Hehehe..."
"OK bang. Terima kasih ye bang sebab memahami"
Aku senyum lalu meninggalkan rumah, aku pergi minum di restoran berdekatan sambil otakku ligat memikirkan tindakan seterusnya. Aku mesti dapatkan tubuh Siti, aku mesti cari jalan supaya boleh menjadikan Siti kekasih gelapku......
*********************
Seminggu selepas peristiwa itu, aku sentiasa berkhayalkan tubuh Siti. Entah bila aku akan dapat menjamahnya. Walaupun Asmah lebih menggiurkan aku, namun Siti akan menjadi habuanku disebabkan kecuaiannya sendiri tempoh hari.
Tiba-tiba henset ku berbunyi..... "Abang, Siti tengah projek ni, tapi Mah tak der kat rumah, Mah ada discussion kat kolej" SMS kuterima dari Asmah.
Wahh, peluang ni. Aku segera berjumpa pengetua meminta izin pulang awal atas dasar kecemasan. Aku terus memecut kereta pulang, aku letakkan agak jauh dari rumah, aku masuk ke rumah perlahan-lahan. Setelah yakin mereka tidak menyedari kepulanganku, aku mendekapkan telinga ke pintu bilik dan mengamati suara-suara ghairah yang keluar dari mulut pasangan yang sedang mabuk dibuai asmara. Aku stim, aku mesti mendapatkan tubuh Siti hari ni, itu tekad aku. Setelah agak lama di situ, aku naik ke bilik, aku membersihkan diri, mencukur bulu dan aku menanti, menunggu dengan penuh sabar hingga adegan mereka itu berakhir.
Penantianku terhenti apabila kedengaran suara Siti dan Zul di ruang tamu. Aku mengintai dari sudut tangga, kelihatan Siti berkemban menghantar Zul ke muka pintu. Setelah Zul keluar, aku segera ke toilet lalu mengepam flush yang aku yakin akan kedengaran bunyinya ke tingkat bawah.....
YOU ARE READING
RUMAHKU SYURGAKU : SIRI 1
Ficción GeneralSIRI 1, rasanya tak payah sinopsis, semua dah tau kan. Cerita ini aku start tulis tahun 2005, dan 1st publish tahun 2010 di blog. Latar masa kisah ini ialah tahun 2005-2007. Segala surat menyurat boleh diemailkan kepada ticersham@gmail.com