- Siz kafayı mı yediniz? Bunu oylamak bile saçmalık. Oturup konuşulmalı. Uzlaşma sağlanmadığı için bu günlere geldik. Şimdi aynını yapıyorsunuz. Onlarla oturup konuşalım derim ben. Ve onlara bilgilerimizi aktaralım ki biraz önceki durum meydana gelirse zorda kalmamış olurlar. Ayrıca, zaman içinde el birliği ile onlara ve bize depolar kurabiliriz.
- Bu fikir gerçekten çok iyi. Tüm sorunlarımızı konuşarak çözmeliyiz. Onların bu sis örtüsünden ne kadar etkilendiğini bilemiyoruz. Ya durumları kritikse. Buraya saldırmaları an meselesi olur.
- Hiç umudum yok ama bu kez sizi dinleyeceğim. İçim elbette rahat değil. Hem de her türlü. Konuşalım, o zaman ne yapacağımızı da belirlemiş oluruz. Haber gönderin. İki gün sonra belirlenen bölge de buluşalım.
- En doğru karar verdin Pablo. Göreceksin her şey yolunda gidecek.
~~~~~~
2168 Uzay Kolonisi
Dünya gezegeninin son görüldüğü tarih 2168 yılıydı.
Uzay gemisi güvertesinde pencereden dışarı bakan ikinci kaptan panikle bağırdı.
- Dünya kayboldu kaptan. Onu göremiyoruz.
- Nasıl göremiyoruz?? Tanrım bu da ne böyle? Dünya toz bulutuna mı döndü patlayıp?
- Hayır kaptan ekrana bakın. Dünya orada. Ama biz buradan göremiyoruz. Büyük bir sis bulutunun ardında şimdi.
- Bu nereden çıktı? Nasıl oldu?
- Bilinmiyor kaptan. Aniden çıktı ortaya.
- Şimdilik izlemede kalalım. Geçici olabilir. Diğer gemiler de bilgi geçmeye başladı.
~~~~~~
Aradan geçen kırk sekiz saatte de durum değişmedi. Uzaydan görülen bu sis tabakası yoğun biçimde dünyanın etrafını sarmıştı. İletişim kurulamıyordu yer yüzüyle. Toplanıp ne yapılacağı konuşulmalıydı. Epey yaygara kopacak gibi görünüyordu. Dört ana geminin yanı sıra bin adet büyük gemi ve küçük gemiler de vardı. Kimi dünyadan erzak getiriyor kimi de yaşanabilecek bir gezegen için araştırma yapmaya çıkıyordu.
Uzay kolonisi dört ana gemi ve buna bağlı kolonilere ayrılmışlardı. Amerika, Rusya, Çin ve Japonya'ya aitti ana gemiler. Gemilerde yaşayanlar ise karmaydı. Sadece ana gemi kaptanları kendi ülkelerinin gemilerini yönetiyorlardı. Ayrıca da her ülke gemisini temsilen bir başkan vardı. Geçmişten ders aldıklarını düşünen yeni nesil başkanların son sözü söyleyen ve onaylayan yetkili merci olmamasını sağladılar. Başkanlar halka duyuru yapan arabulucu görevindeydi. 2051 yılında savaşı bitirdiklerinden bu yana yüz on yedi yıl geçti. 2168 yılında hiç bir anlaşmazlık olmadan yaşamaları bu kararı destekliyordu.
Uzay kolonilerinde hayat yeryüzünden hem farklı, hem değildi. Nesiller değişti. Bilim insanları yerlerine yeni nesli yetiştirmeliydi. Bir büyük gemi eğitime ayrıldı. Yeni doktor, mühendis, bilişimci ve benzeri mesleklerde eğitimlere başlanıldı. Yeni doğan nesil ilk öğretimden üniversite düzeyine kadar bu gemide eğitim alıyordu.
~~~~~~
- Kaptan Drew sizce ne olacak? Bir sürü bilinmeyen var karşımızda.
- Şu anda buna cevap vermem çok zor. Önce durum değerlendirmesi yapmalıyız. Keşif gemilerinden bir haber var mı?
- Dönüş yolundalar. Sisin içine girmemişler. Yaklaştıklarında bazı göstergeler kontrolden çıkmış. O yüzden hemen geri çekilmişler. Geldiklerinde ayrıntılı raporlarını alırız kaptan.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
New World & New Life ~ Yizhan ~ Wangxian ~ Yeni Dünya & Yeni Hayat
Fanfic2168 yılı... Dünya gezegeninin son görüldüğü tarih... - Dünya kayboldu. Bir sis bulutunun ardında artık. - Bir daha ulaşabilecek miyiz dünyaya kaptan? - Belki. Ama ne zaman bilemeyiz. 2340 yılı... - Kaptan... ...