BAB 29 : PERKAHWINAN

5.8K 30 1
                                    



"Sya memang dah ada kawan kak" jelasku sewaktu kami malam bersama cuti hujung minggu itu. "Dah lama gak Sya kawan dengan dia"


"Haaa....baguslah gitu" sambung Kak Nor ceria. "Bila nak kenalkan dengan akak dan Abang Sham?" soalnya.


"Hmm, diam-diam je Sya dah ada boyfren yer..." sindir Abang Sham pula.


"Bukan macam tu, Sya tak nak tergesa-gesa dalam hal ni. Lagi pun mak kat kampong pun bising pasal apa Sya tak kawin lagi ni" aku terangkan dengan jelas.


"Sya, apa yang Sya fikirkan lagi, umur Sya dah makin naik. Jangan tunggu lama-lama Sya" sambung Kak Nor pula.


"Tengok le nanti kak, dalam seminggu dua lagi Sya bawak dia datang sini berkenalan dengan akak, abang"


************


Malam itu selepas Kak Nor keluar bekerja, aku menggantikan tempatnya di bilik Abang Sham, sudah lama aku menginginkannya dan malam itu kami berdua melakukannya sekali lagi dengan penuh mesra. Berkali-kali aku klimaks menerima tusukan padu Abang Sham menerjah ke dasar cipapku yang sentiasa kehausan ini.


"Sya" abang Sham memulakan bicara selepas tenagaku kembalu pulih. "Lepas ni kita tak leh buat selalu yer"


"Kenapa bang?" aku kehairanan.


"Sya dah ada kawan, dan akan berkahwin. Sya kena juga jaga diri Sya untuk dia malam pertama nanti. Sya kena pastikan lubang Sya ketat dan dia tak boleh tau yang Sya dah takder dara" jelas Abang Sham sambil mengulit rambutku.


"Hmm, bang. Sya tau hal tu, tapi Sya sayang dengan Abang." Jawabku jujur.


"Ye sayang, tapi kita tak boleh selalu. Abang tak nak nanti dia tau. Abang nak Sya hepi dan bahagia dengan dia nanti"


"Ye bang, Sya faham"


"Lepas Sya kawin nanti, kita boleh teruskan hubungan kita macam ni kalau Sya masih inginkan Abang" kata Abang Sham membuatkan aku sebak.


"Abang, Sya memang sayang abang. Sya memang untuk Abang, Sya janji lepas kawin nanti pun Sya akan tetap akan bersama Abang"


"Hmm, Sya tak leh cakap gitu, kita tak tau lagi macam mana akan datang"


Aku pasrah dengan keadaan ini. Aku menyerahkan pada keadaan. Aku tak mau fikir sangat tentang hal ini walaupun ibuku dah bising. Yer, aku akan berkahwin juga kelak, tapi hubungan aku dengan Abang Sham, akan ku teruskan tak kira apa yang berlaku.


Subuh itu, aku sekali lagi diratah oleh Abang Sham dengan penuh rakus, hinggakan aku tak terdaya untuk berjalan menuju ke bilik tetamu.


***********


Aku mengenali Saiful semasa aku menghadiri mesyuarat di Penang, dia mengajar di sekolah lain tapi masih lagi dalam daerah yang sama. Orangnya kurus tunggi dan berkaca mata. Umurnya lebih 3 tahun dariku, dan aku menyukai perwatakannya yang kelakar dan mudah mesra. Berlalu dari pertemuan secara rasmi di Penang itu, kami meneruskan hubungan berSMS hinggalah perhubungan kami semakin mesra dan kami declare couple. Masuk bulan ini, sudah hampir 6 bulan aku mengenalinya. Dan sepanjang perkenalan itu, kami sudah berjumpa beberapa kali. Dan sejak semakin mesra ini, aku kami bertemu semakin kerap.

RUMAHKU SYURGAKU : SIRI 1Where stories live. Discover now