BBBGM 2 - (END)

5.7K 376 53
                                    





Setelah selesai makan puding dan membereskannya, (Name) mendengarkan cerita Ochobot yang beberapa saat lalu membuat Teleportal ke Quabaq karena di minta oleh Gopal. Gopal juga meminta Ochobot untuk menyuruh Boboiboy menyusul ke sana nanti jika sudah kembali.

Gopal pergi ke Quabaq dengan Fang, entah apa tujuan mereka pergi ke sana.

"(Name), jom susul Gopal dan Fang kat Quabaq!" ajak Boboiboy.

"Hmm, terdengar seru. Oke, Jom! Aku pun ade hal yang kene aku buat kat sana!"

"Hm? Hal ape?" tanya Boboiboy.

"Hehe, rahsia"

Kemudian Boboiboy dan (Name) pamit pergi ke Tok Aba dan Ochobot. Lalu (Name) langsung membuat Teleportal ke Quabaq.

Setelah menyebrang Teleportal, keduanya melihat Tok Kasa sedang duduk bersila di depan pondoknya sendiri dan menutup mata sebelum (Name) memanggilnya.

"TOK KASAAA!"

"(NAME)! CUCU AKU!"

"TOK KASA!"

"(NAME)!"

Keduanya langsung berlari kencang untuk mendekat satu sama lain lalu saling memeluk dengan erat.

"Huwaaa! Saya ingatkan saya akan hilang dan tak dapat jumpa dengan Atok lagi! Huweee! Nasib baik saya berjaya, Tok. Hikss...."

"Atok tahu kamu pasti berjaya. Kamu kan cucu  Tok yang kuat"

"Hehe, terima kasih, Tok"

Mereka mengatakan semua itu dengan suara sangat rendah, hingga Boboiboy pun tidak mendengar apa yang mereka berdua katakan. Apalagi jarak Boboiboy dengan keduanya agak jauh karena (Name) yang berlari tadi.

"Haih, kamu ni berani betul buat Tok lupakan kamu!" seru Tok Kasa sambil melepaskan pelukan lalu mencubit pipi (Name).

"Huwaaa! M-Maaf, Tok"

"Suami kamu tu sampai risau sangat dan banyak menangis sebab kamu tau!" seru Tok Kasa lalu melepaskan cubitannya.

Boboiboy yang mendengar itu langsung nge-Blush sangat parah dan memalingkan wajahnya. Sementara itu, (Name) langsung nge-Bug parah.

"E-Eehh?! S-Suami?!" (Name) menoleh patah-patah ke arah Boboiboy. "H-Hei, B-Boy. A-Ape maksud--"

"Boboiboy! (Name)!"

Pertanyaan (Name) yang nge-Bug terpotong saat ada dua orang yang memanggilnya dan Boboiboy dari jarak yang agak jauh.

"Eh, Gopal? Fang?"

"Korang buat ape kat Quabaq ni?" tanya Boboiboy dengan cepat sambil menormalkan wajahnya dan untuk mengalihkan perhatian (Name) dan Tok Kasa.

"Aku nak kenang masa kite dalam pelatihan dulu dan cabar Fang untuk buat latihan yang sama macam kite masa tu" jawab Gopal.

"Akhirnya aku jumpa kau, (Name)" ucap Fang.

"Hm? Kau cari aku ke? Ade ape?"

"Ha'ah, aku nak bagi ni" Fang memperlihatkan bola seukuran bola golf warna biru-putih. "Nah, aku disuruh abang aku bagi balik ini kat kau"

"Oh, aku ingatkan dah hancur" ucap (Name) sambil mengambil bola itu dari tangan Fang. "Berfungsi dengan baik ke?"

"Ha'ah, bola tu buat 3 lapis perisai sekaligus dan dapat bertahan sampai akhirnya abang aku datang" jawab Fang.

Boboiboy Galaxy Movie 2 x Reader + SC // KNY // END Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang