De eerste lesdag

33 1 0
                                    

Het is vroeg in de ochtend, de wekker gaat. Wooh ik schrok me rot!! Nu weet ik dat ik morgen de wekker zachter ga zetten! Ik stap uit bed, en pak mijn tas en loop naar beneden. Dan gaat mijn telefoon. Ik neem op. 'Hallo met Anne?' 'Hee Anne, met Lara!'
Ik ben verrast, want ik ben nooit zo vroeg gebeld! Lara is de vriendin die bij mij in de klas zit. We zitten samen in 1f, we doen havo/vwo. Ik doe havo, maar vwo is extra. 'Anne, wil je samen fietsen naar school?' Vraagt Lara aan mij. 'Ja hoor, ik kom wel naar jouw huis!' 'Okee, tot dan!' Even later zit ik op de fiets, op weg naar Lara. Ik zie haar verderop al staan, voor haar huis. 'Anne!!! We zijn veel te laat!!' 'Oneee! Kom we gaan fietsen!!' We fietsen zo hard, dat we nog optijd zijn! We lopen naar binnen, en gaan zitten in de kantine. 'Huh, het is nog maar kwart voor 8?' Ohh ehh, mijn horloge stond achter...' Zegt lara. Oh neee!!
We lopen naar de les Engels.' Kom lara, we gaan naast elkaar zitten.' Ik ga naast Lara zitten. Ik besef net pas dat we zelf mogen weten naast wie we mogen zitten, dat is een voordeel!! 'Goed iedereen, pak je boeken!'
Zegt de docent. En toen merkte ik.. Dat ik mijn boeken ben vergeten!! Shit...

De eerste schooldagWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu