Ik loop naar de docent Engels. 'Meneer, ik ben mijn boek vergeten!' Zeg ik met tranen in mijn ogen. Hoe kan dit gebeuren, ik had alles zo goed ingepakt! 'Je zit nog in de wenperiode, je krijgt geen aantekening.' ah man wat ben ik opgelucht! 'Bedankt meneer'
'Je hoeft me niet te bedankten, het is nou eenmaal zo! Pak anders mijn boek, dan kan je toch wel meelezen' ik neem zijn boek aan, en ga weer naast Lara zitten.Even later, is het pauze en de bel gaat. Ik en Lara lopen het lokaal uit en gaan naar de kantine. 'Jeetje, het is nu al vol!' Zeg ik tegen Lara. 'Ja, laten we naar buiten gaan. We mogen gewoon het schoolplein af als we dat willen'. Een stukje verderop, (dus niet op het schoolplein) staat een bankje. 'Laten we daar naartoe gaan' zegt Lara. Even later zitten we op het bankje. 'We moeten om tien over half elf weer terug gaan naar school' zegt Lara. 'Oké, welke les hebben we dan?' Vraag ik aan Lara. Lara weet echt alles. Ze weet zo wat nu de lessen van deze dag uit haar hoofd. Dat weet ik echt niet hoor!! 'We hebben zo mentoruur, dan gaat onze mentor zich voorstellen.' Zegt Lara. 'Oké, ik ben echt benieuwd! Ik hoop dat hij aardig is'. Het is tien over half elf, we lopen terug naar school.
JE LEEST
De eerste schooldag
Novela JuvenilDe zomervakantie is voorbij, Anne gaat naar de 1e klas van Sg De Dijk. Het is heel erg spannend voor haar, maar gelukkig zit ze bij haar vriendin in de klas.