" Hanni turun makan daddy panggil kamu sayang and hayden kenapa duduk dekat atas lantai ni dah kenapa buang tebiat ke ? "Puan Aisya menegur kedua-dua anaknya yang berada di dalam bilik tersebut.
" Anak mummy ni dia yang sepak yden sampai dekat lantai kuat betul dia sepak yden mummy tahu tak sakit perut yden dia buat. "
Jelas Hayden kepada Puan Aisya memang niat dia ingin mengadu nasib kepada ibu tirinya itu.
Hayden sememangnya memanggil puan aisya sebagai mummy dari awal perkenalan mereka namun jauh sangat berbeza apabila hanni hanya memanggil ibunya sebagai panggilan mama sahaja.
Puan Aisya memandang kearah Hanni yang membuat sambil lewa dengan loya buruk dihadapannya.
Oleh itu, Hanni mula turun daripada katil dan melipat selimutnya dengan cepat.
" Diam lah pakcik grrr sibuk je masuk bilik orang bruh "
Kata Hanni tubuhnya keluar daripada biliknya sakit hati dia apabila melihat wajah lelaki itu sudahlah di kolej hadap muka lelaki ini dirumah juga dia perlu hadap jugak haih.
Nasiblah semasa dia tidur tadi memang sudah pakai tudung sarung kalau tidak abang tirinya itu nampak akan rambut auratnya.
" Pakcik ? " Jawab Hayden dengan terkejut.
" Sorry ya yden anak mummy memang macam tu perangai dia pelik sikit. "
Jelas puan aisya dengan menggelengkan kepalanya melihat sikap anaknya.
" Takpe mummy yden okay ja biasa la tu "
Bohong Hayden lagi jiwa lelakinya meronta-ronta ingin gadis itu tapi disebabkan keluarganya dia hanya menahan rasa.
Di ruangan meja makan Hanni,Hayden Dan Puan Aisya duduk di atas kerusi berserta Tengku Huzair tersenyum apabila melihat keberadaaan keluarga barunya.
" Hanni makan lah sikit isi perut tu jangan bagi kosong "
Kata Tengku Huzair dengan tenang.
" Okay daddy "
Hanni mula mengambil peha ayam namun terhenti pergerakannya apabila matanya memandang kearah berapa orang di bahagian belakang.
Hayden hanya memerhati sahaja tingkah laku gadis itu semakin berminat apabila dia menatap sikap gadis tersebut.
This girl attracts my attention more and more
desis sinis Hayden.Kaki milik gadis cantik itu mula pergi di bahagian dapur dan bertanya kepada salah sorang pembantu rumah di situ.
Puan Aisya hanya memandang kearah anaknya lagi budak ni kalau tak buat perangai tak sah malu pulak dia rasanya ketika ini.
" Mak cik tak makan ke ? "
Tanya Hanni dengan polos." Ha? eh tak cik muda mak timah belum makan lagi tunggu Dato dengan Datin habis makan baru kami semua makan. "
Jelas mak timah selaku pembantu rumah yang paling berusia disitu.
" Kenapa perlu tunggu dato dengan datin makan pulak? Sapa dato sapa datin? Kenapa tak makan sekali ? Kenapa panggil saya cik muda pulak ni ? " Tanya Hanni dengan bingung lagi.
Mak timah mula gelabah apabila anak majikannya bertanya pada dirinya.
" Nampak tak dekat meja tu "
Mak timah menunjuk jari kearah Tengku Huzair kepala Hanni memandang kearah ayah barunya.Daddy ke?
Tengku Huzair hanya tergelak kecil apabila mak timah menunjuk kearahnya dengan takut-takut.