Hemen bana dönerek ;
- "Hadi gidiyoruz" dedi. Hızlıca okuldan çıkarken. Bende peşinden gitmeye başladım. Okuldan çıktıktan sonra arabaya biniceğimizi sanarken o başka bir yöne gidiyordu. Biraz yürüdükten sonra denizi görünce şaşırdım. Sahile gelmiştik. Bir anda durdu ve bir banka oturdu. Bende oturdum. Kısa bir sessizliğin ardından çantamdan resmi çıkartıp ona uzattım. Bana anlamsızca baktı.
-" Seni çizdiğim resim "dedim.
Elimden resmi aldı ve dikkatlice incelemeye başladı. O kadar dikkatli inceliyordu ki sanırsın markette çalışan kasiyer paranın sahte mi gerçek mi olduğuna bakar gibiydi. Biraz farklı bir benzetme olabilir tabi ama neyse.Onu öyle dikkatli görünce hafifçe gülümsedim. Bir anda kaşları çatıldı ve hızlıca kalktı. Bir anda bende ne olduğunu anlamadan yerimden sıçradım. Bana değil gözlerime bakarak hızlı adımlarla gitti. Arkasından "ARAS!" diye bağırsamda beni duyan tek durgun denizdi.
*
Bugün okul bitene kadar hiç Aras'ı görmemiştim. Bir kaç kez göz göze gelsek bile beni takmamıştı. Çıkışta onu görünce hemen yanına gitmek için hızlandım fakat hızlıca okulun arkasındaki depoya girdi. Bende onu takip ettim.Bir duvara yaslandı ve cebinden sigara paketini çıkardı. İçinden bir tane alarak cool hareketle hızlıca yaktı ve ağzına götürdü. Sigara dumanı sanki dans edermişçesine havaya karıştı.
"O 'küçükte' burdaymış." dediğinde hemen başka tarafa bakmaya çalıştım. Tabi ki yememişti.
"Yok ya öyle geçiyordum." Dedim. Öyle geçiyorum mu. Aha kızım şimdi rezil oldun. Burdan geçiyordum ne ya.
" Suna seni takip ediyordum desene. " dedi. Çok bilmiş.
" Ne münasebetle isim gücüm yok seni mi takip edicem. " dediğimde ufak bir kahkaha attı.
" Ne var" ya birde gülüyor.
" Bir şey yok. " sesi çok sert çıkmıştı. Ürkmüstüm. Bu çocuk değişik ya.
" Aras sigara içiyorsun ve okuldayız üstelik zararlı. "
"Evet sigara içiyorum evet okuldayız evet zararlı ama bundan sanane." Dediğinde kırılmıştım. Gerci haklı çocuk sanane bunun iyiliğinden bırak gebersin.
" Kanser olabilirsin yada ne biliyim zararlı yani binlerce hastalığı var bu illetin. " dedim sert bir şekilde.
" Cidden umrumda değil ve sen buraya neden geldin." İşte şimdi sıçtın kızım.
" İnanmadın dimi ? " dedim biraz dudagimi bükerek.
" Hiç zannetmiyorum. "
" Ya sen dün resmi alıp öyle gittin bir şeyde söylemedin inanıyor musun bana onu bile bilmiyorum"
" Neden bu kadar inanmamı istiyorsun. " dediğinde ne desem diye düşündüm.
" Yani yalan söylememi düşünme diye. "
Aras hiç bir şey söylemedi uzun zaman sessiz kaldı. Bende arkamı döndüm ve yürümeye başladım.
" İnanıyorum " diye bir ses duyduğumda kalbimin içinde dünyada uçan bütün hayvanlar uçuyordu. O an yüzümde kocaman bir gülümseme oluştu. Hiç bir şey demeden bende eve doğru yol aldım.
Eve geldiğimde mis gibi kokular geliyordu mutfaktan. Anniş yine döktürmüş diyip mutfağa gittim.
Hemen yanağına bir öpücük kondurdum."Hayrola huysuz dana öpermiydin sen beni."
" İçimden gelmiş olamaz mı anne " dedim.
" Hadi o koca kıçını kaldırda bana yardım et . Zeynepler bize yemeğe geliyor. " dediğinde aklıma Zeynep gelmişti. Ona hemen olanları anlatmalıydım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Onca Rüya Varken / Düzenleniyor
Novela JuvenilBirbirlerinden ayrı iki kişi bir rüya uğruna birleşiyorlar. Bu rüyayı iyiye mi kötüye mi yorumlamalıyız? Tabağına ne koyarsan o gelir derler ya oda bu hesap. Tabağımıza biz hep 'bizim kaderimizi ' koyduk . Biz olabilmeyi denedik. Başkalarının kanu...