SC - (1)

5.2K 337 75
                                    









*****


EITS, APA KALIAN BENAR-BENAR BERPIKIR YANG KEMARIN ADALAH AKHIR CERITA?

KALIAN MUNGKIN SUDAH PERNAH DENGAR TENTANG AKHIR ADALAH AWAL YANG SESUNGGUHNYA.

HAL INI LAH YANG AKAN TERJADI.

AWAL KISAH YANG SEBENARNYA DIMULAI.



*****





Beberapa hari kemudian. Para anggota TAPOPS di bumi memutuskan untuk membuat acara piknik di pinggir pantai.


Sekitar jam 7 Pagi


Terlihat Boboiboy, Gopal, (Name), Fang, Yaya, Ying dan Ochobot sudah berada di pinggir pantai. Mereka bermain bersama Fang dan (Name) bermain bulu tangkis dan yang lainnya memainkan bola volly.

Pemain Bola Volly mengunakan kuasa masing-masing sedangkan pemain Bulutangkis bermain normal tapi dengan kecepatan tinggi.

"Wei, (Name)! Jom lah main lagi!" ajak Fang.

"Tak nak lah. Aku kan dah menang 2 set dari kau. Kalau pun kau nanti menang tu tetap aku lah yang menang" ucap (Name) santuy sesuai fakta.

"Cih" kesal Fang.

'Akhirnye ade yang merasai ape yang aku rasakan dulu' batin Ochobot saat melihat perdebatan keduanya.

"Hm, okelah, jom main lagi"

"Eh? Iye ke?"

"Iyelah. Kenape? tak nak?"

"Mestilah nak. Jom!"

Akhirnya Fang dan (Name) kembali melanjutkan permainan bulutangkis mereka hingga berhenti di saat bersamaan dengan para pemain Volly menghentikan permainan mereka.


Di siang hari


Kini mereka semua duduk bersama di tikar besar yang mereka disiapkan. Mereka membawa berbagai macam makanan masing-masing untuk berbagi satu sama lain.

"Hari dah semakin panas ni, korang nak ais krim tak? Aku belanje" tanya (Name) pada semua temannya.

"Nak!" jawab semuanya serentak dan antusias.

(Name) memunculkan buku catatan kecil dan pena. "Kalau macam tu, tulislah sendiri nak rasa ape, nanti aku belikan"

"Baik!"

"Satu-satu je per-orang" lanjut (Name).

"Alaaahh.... Nak tulis banyak tadi" keluhan Gopal mendapat tatapan datar dari semua orang.

Setelah semua orang selesai menulis rasa es krim yang mereka inginkan, Boboiboy menyerahkan buku catatan serta pena pada (Name).

"Tak pe ke, (Name) kau beli sendirian?" tanya Boboiboy.

"Dey, apesal kau risau? Kalau ade yang berani buat macam-macam kat (Name), orang tu pasti bertuah kalau masih dapat nampak matahari esok" ujar Gopal yang ada benarnya.

"Wei, aku tak sekejam itu lah!" protes (Name) pada Gopal lalu menoleh ke arah Boboiboy.

"Tak pe, aku ade hal lain yang perlu aku beli kat sana" jawab (Name).

"(Name), biar aku temankan. Aku pun ade hal yang kene aku buat kejap" ucap Yaya.

"Hm, Oke, Jom" (Name) kemudian berdiri lalu memunculkan Hoverboardnya dan duduk di atasnya. Yaya pun langsung berdiri dan terbang dengan kuasanya.

Boboiboy Galaxy Movie 2 x Reader + SC // KNY // END Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang