ادعوا لاخواتنا في فلسطين 🇵🇸..
بحاول اعوض تاخري بتنزيل كام بارت🥺....
بعد مرور كام يوم...
يضطر جون العوده الي القاهرة لعلمه نبا دخول هنا المستشفى الولاده، فيسافر مسرعا ليصل المستشفى ليجدها مازلت في غرفه العمليات...
وبعد مرور ربع ساعه بخرج الدكتور ليبشر الجميع بولاده الطفل وبسلامه الام والطفل...
في غرفه هنا...
تفيق هنا لتجد جون جانبها وبحنان يمسك يديها ويقبلها ويقول بحب: حمد الله على سلامتك وسامحني ياحبيبتي حاولت اجي ب..
هنا بتعب: كفايه فقت لاقيتك قصاد عيني، فين ابني عايزه اشوفه.
تاتي الممرضه حامله الطفل وتضعه بين يدي والدته وترحل...
هنا بفرحه: ده شبهك اوي ياجون شعره وعنيه الملونه.
جون بحب: واخد دقنك وشفيفك الحلوة.
هنا بخجل: هنسميه ايه؟.
جون بجديه: انا قررت اسميه مصطفى علي اسم عمي الله يرحمه.
هنا بحب: خلاص هدلعك بصاصا، ياختي كاميله حبيب ماما بيضحكلي وتلتفت لجون وتقول انا عايزه اعيش في مصر ياجون واربي ابني هنا.
جون بحب: انتي عارفني ياهنا انا بحب مصر وبحبك ولو ده هيريحك هكلم رحيم وهنقل شغلي كله هنا.
هنا بفرحه: بجد وافقت نعيش علي طول في مصر.
جون بضحك: وفيها ايه لما نعيش في مصر وبعدين انا شكلي بقيت مصري اوي هههه.
هنا بضحك: ههههه والله عندك حق بتعرف تتكلم مصري احسن مني وكمان شويه صعيدي لولا ملامحك الاروبيه كنت افتكرتك مصري ههههه.
جون بحب يحمل طفله ويقول: حبيت اشوف مصر عشان حبيت رحيم ودلوقتي بقيت بحبها عشانك ياهنا،خدي مصطفى، هقوم اكلم رحيم وهطمنه عليكي وهفرحه بمصطفي الصغير....
وبعد مرور كام اسبوع......
في الصعيد وتحديدا في مكتب سالم....
سالم بجديه: كيف تسافر دلوقتي؟.
رحيم بجديه: لازم اسافر ياعمي انا بقالي اكتر من شهر سايب شركتي وشغلي.
سالم بجديه: عايز تسافر ومستعجل جوي عشان امك اللي خرجت من المستشفي وعايزه تشوفك.
رحيم ببرود: انا هسافر عشان شغلي وبس ياعمي.
سالم بضحك: انت هتضحك عليا ياولد اخوي، صدق اللي قال العرق دساس، عايز تعمل كيف ابوك وتهرب، بتدور علي الحل السهل وخلاص، لا مراعي اهلك ولامالك هتفضل لحد ميتا هربان بره.
رحيم بجديه: وههرب من ايه ياعمي؟.
سالم بجديه: من والدتك ومن الماضي، اسمعني زين ياولدي انا دلوقتي في محل ابوك وعايز مصلحتك، هتسافر لمين هناك وهتعيش كيف لحالك، اقعد اهنا وسط اهلك وشوف مالك، ولا انا هفضل لحد ميتا براعي مالك، طيب ابوك الله يرحمه كان غاوي رسم وملهوش في شغلنا، لكن انت بسم الله ماشاء الله راجل اعمال وتقدر تدير فلوسك.
أنت تقرأ
ويبقي العشق ❤...
Ficción Generalالجزء الثاني من رحيق 🦋... هل يستمر العشق رغم المسافات... موقوفه موقتا.... زينه سالم الابنودي:( ١٨ سنه) اولي طب فتاه صعديه محجبة بعيون خضراء وشفاه ورديه وبشره خامريه وشعر بني طويل، تحب عائلتها ولديها اخ واخت اصغر منها وتعشق الروايات الرومانسيه، نش...