Chapter 6

1 0 0
                                    

Sedang rina mandi.Dia perasan yang pintu biliknya diketuk.

Dengan cepat dia membalut diri nya dengan tuala.Satu tuala lagi diacapai dan membalut bahagian bahu nye.

"Kejap my..."Jerit rina di dalam bilik bilik air.

Catherina keluar dari tandas.

Dengan cepat rina membuka pintu bilik nya yang diketuk itu sedikit dan berselindung dibelakang pintu.Hanya mengeluarkan kepala nya sahaja.

"Ye myy..."meleret suara nya sambil membuka pintu.

"Arghh... Astagfirullah halazim"jerit rina.Dengan cepat dia menutup pintu bilik nya.

Cendra yang di depan pintu itu tercengang.Ape hal pompuan ni?.

Catherina sangkakan itu mummy nya.Dah kenapa si mamat ni datang bilik aku haa!

"Mummy kau ajak solat isya' kat bawah,cepat tau"ujar cendra di luar bilik dan bergegas menuruni anak tangga

Catherina yang tercegat di depan pintu bilik nya berlari ke atas katil.Dia menekup mulut nya dengan bantal dan menjerit.

"Malu nya aku huahhh!!"jerit catherina dengan mulut yang ditekup dengan bantal.

Catherina turun ke bawah untuk menunaikan solat isya' bejemaah.

"Rina dah kenapa jerit tadi?"Tanya puan esah

"Ha...emm...ni haa ada lipas kat bilik"tipu catherina.

Sempat dia mengerling ke arah cendra.

"endra jadi imam ye"ujar Dato'Brayan

Cendra berjalan ke tempat imam.Mereka pon solat berjemaah bersama-sama.Ye lah takkan solat berjemaah sorang-sorang pulakkan.

             
               "Kami mintak diri dulu ye"Ujar Datin metilda

"iye lah,hati-hati"

Mereka menyalam antara satu sama lain.berlaga pipi.

"Bye mama,papa"Tangan melambai mereka.Mereka menunggu di depan pintu hingga tidak kelihatan kereta mereka

Mereka masuk semula ke dalam rumah.Catherina berjalan ke arah ruang tamu.Dia ingin menonton kdrama nya sekejap.

Dia melihat di atas meja ruang tamu itu ada dompet berwarna hitam.

"Takkan lah dompet daddy,Daddy punya kan warna pink"ujar catherina

Dia mengambil dompet itu dan dibuka.Dia membuka dompet itu.

"Uishh...banyak nya duit.50 dengan 100 je banyak ni"

Dia mengambil ic nya.Terpampang lah muka cendra.

"Lah... dompet dia rupanye"ujar nya sambil membelek ic milik cendra itu.

"Perh,hensem nya...ada black card lagi uii,kaya,kaya"tangan masih membelek-belek isi dompet cendra

Setelah puas membelek dompet cendra,dia memasukkan semula isi dompet itu.

Kaki berjalan ke arah bilik ibu bapa nya.Dia mengetuk pintu tok...tok...tok

"Daddy,ni dompet cendra tertinggal dekat meja ni ha"tangan nya diangkat menunjukkan dompet cendra

"Esok rina tak kerja kan,nanti hantar kat tempat kerja dia eh.Daddy esok ade meeting lah sayang."ujar qasyah

"Rina mana tahu dia kerja kat mana"

"Cuba tengok kat dompet tu,ade card syarikat ke apa ke"

Catherina terus membelek dompet kepunyaan cendra dan terjumpa lah kad syarikat nye.Sempat dia mengeluh sekejap.

"Hm iye lah"catherina keluar dari bilik daddy nya

'Apesal lah aku kene hantar kat office dia eee,malu ni dah lah tak hilang lagi urghh'gumam nya sambil menaiki anak tangga.

Hilang mood nak tengok kdrama kalau cakap pasal cendra tu heh.sapet.

"Haishh...kat mana dompet aku ni"dingin cendra.

Dia pagi-pagi sudah marah-marah disebabkan dompet nya hilang.tu lah cuai.

"Lantak lah"dia mengambil beg kerja nya dan terus keluar dari bilik.

Dia di rumah seorang diri kerana ibu bapa nya bermalam di rumah anak perempuan nya iaitu kakak kepada cendra yang baru melahirkan anak sulung nya.

Cendra dengan berhati-hati membawa kereta BMW i5 nya.Marah-marah jugak jangan nak bawak laju-laju ye.

Cendra perlu pergi ke rumah Ariel untuk mengambil nya.Kereta nya di bengkel kerana tayar nye pancit malam semalam.Kifarah orang kata.

"Pinn...pinn"Hon cendra yang berada di depan rumah ariel

"Oi cepatlah...terkedek-kedek"jerit nya lagi

"Ye kejap..."jerit ariel sambil memakai kasut kerja nya.Dia terus berlari memasuki kereta kawannya.

Cendra meneliti pakaian ariel.Dari atas ke bawah.

"Jangan nak shaming-shaming eh.hormat sikit budak darjah 5"ujar ariel

"Eh hanat,ko pakai kasut haritu apesal.Takda kasut lain ke?"

"Oh perasan eh HAHA.Kasut lain tu sayang lah,so aku pakai je lah kasut yang aku sumbat kat mulut farrell ni hihi"

"Memang package gigitan eh kat kasut ko.Geli aku tengok"

Mereka terus meluncur ke tempat kerja mereka.Diorang kerja syarikat yang sama sebab tulah cendra pergi ambik ariel.Kalau tak,takde nya.

"Pagi ni takde gi breakfast ke?"Tanya ariel di dalam kereta

"Ah kau,dah lah lambat"

"Ala boyeh lah bucuk acam kiteww"ujar ariel dengan suara yang dipelatkan.Manjahh.

"takde-takde,minum kat office je"

"Hurmm,kedekut"merajuk si ariel.Muka dibuang ke arah tingkap.

Sampai sudah di depan syarikat nya.Mereka turun beriringan.Ariel kan manjahh.

Ariel terus masuk ke lif yang berwarna emas itu.Lif itu di khas kan untuk orang-orang besar sahaja.

Cendra pula terus ke kaunter yang menempatkan suzie berada.Suzie sedang bercakap dengan orang luar mungkin.

Sampai sahaja cendra di kaunter.Dia melihat seorang perempuan sedang memegang dompet nya yang hilang dan perempuan itu dia kenal.

"Why did you steal my wallet?"dingin cendra kepada perempuan itu

Cendra datang ke kaunter hanya ingin kan coffe.Dia ingin menyuruh suzie membuat coffe nya.Tetapi jumpa pencuri pulak.

His Flower,KrisanWhere stories live. Discover now