El missatge trampós, i altres contes

14 1 0
                                    



El missatge trampós


Aquesta és la història del missatge trampós. Una persona va descobrir que la seva parella l'enganyava amb una altra. Per descobrir-ho, va agafar el mòbil de la seva parella i va mirar-hi els missatges que tenia escrits. En aquell mòbil hi havia una conversa explícita. Una conversa que aquella persona no havia tingut amb l'altra.
- T'he descobert! Has tingut una aventura amb una altra persona.- No és veritat!- Clar que ho és, ho he llegit en el teu mòbil!- Sabia que m'agafaves el mòbil sense el meu permís, i amb aquesta conversa falsa que he preparat, t'has delatat tu sol.


Ulls, somnis, catorze

Avui fa catorze anys que ens vam conèixer. Que entressis a la meva vida em va agradar molt. Vam passar bons moments i també algun de dolent. Però fa una setmana vas marxar sense dir-me'n res, i et trobo molt a faltar. Recordo la teva mirada, els teus ulls marrons eren molt bonics.

Fa un parell de dies que apareixes en els meus somnis, i m'ha agradat molt tornar-te a veure. Se't veu molt feliç i això m'anima a no estar trist...

Però a la vida real, te'n vas anar... per sempre. És trist, però la vida és així, no podem fer res per canviar-ho. Et trobo molt a faltar, gatet. Espero que a la teva nova vida siguis tan feliç com vas ser-ho al meu costat.

I ja sé que algun cop em vaig enfadar amb tu, perquè em trencaves les cortines, però no ho tinguis en compte. Ets un bon gat, i m'agrades tal com ets. Gatet, si us plau, torna amb mi.


El senyor silenci

Narrador: Aquesta és la història del senyor Silenci, un senyor que treballava en una fàbrica de llanternes. (pausa) De fet, "Silenci" no era el seu nom real, però els seus companys de feina li deien així perquè sempre estava callat. (pausa) Un bon dia, mentre muntava una llanterna li va venir una idea al cap. (pausa) Estava tan content, que va cridar:

Senyor Silenci: Tinc una idea!

Narrador: Els seus companys, en sentir-lo, es van estranyar molt. I li van dir que no era normal en ell això de dir les coses en veu alta. (pausa) El senyor Silenci, es va posar un esmòquing, es va raspallar les dents amb el seu raspall de la sort, i va anar a parlar amb el director de l'empresa.

Director: A veure, Ramon, per què has vingut? Que potser vols un augment de sou?

Senyor Silenci: No senyor director, no he vingut per això.

Director: I doncs? Per què has vingut?

Senyor Silenci: M'agradaria posar bombetes d'altres colors.

Director: Això és impossible, la gent no ho entendria pas.

Senyor Silenci: Senyor director, res no és impossible. Jo no parlava i mira ara.


Plasma

El següent relat va passar l'any 2010, quan els televisors eren de plasma:

TREBALLADOR: Se'ns ha acabat el plasma.

SUPERIOR: No fotis! Va, ves a comprar-ne més, els nostres televisors necessiten plasma.

TREBALLADOR: Ja he contactat amb el proveïdor, però tampoc li'n queda.

SUPERIOR: No pateixis, trucaré a un amic meu.

TREBALLADOR: Un amic teu? El conec?

SUPERIOR: Oh, i tant! És aquell que vas conèixer quan vam quedar per sopar.

TREBALLADOR: Ah! Ja me'n recordo, Josep es deia?

SUPERIOR: No ho sé, no recordo a qui vas conèixer.

TREBALLADOR: Sí, crec que sí que es deia Josep. Estem parlant de la mateixa persona o no?

SUPERIOR: No ho sé, digue'm-ho tu. Pots descriure'l?

TREBALLADOR: És aquell que té la cara pàl·lida i fa el torn de nit?

SUPERIOR: El vampir?

TREBALLADOR: Sí, aquest, ui, perdó... millor no dir-li així...

SUPERIOR: No, si no l'estem pas insultant, literalment és un vampir.

TREBALLADOR: No! Ho deus dir de broma, oi?

SUPERIOR: No, que t'ho dic de debò! De fet, tots els que treballen de nit a la nostra fàbrica, són vampirs.

TREBALLADOR: No m'ho crec!

SUPERIOR: Per això no recordava si havies conegut en Josep, o algun altre. Jo... si t'he de ser sincer... els veig tots iguals... amb aquelles cares tan pàl·lides i tot plegat...

TREBALLADOR: Això és una falta de respecte!

SUPERIOR: Ja ho sé, però és la veritat, em costa distingir les cares, què vols que et digui.

TREBALLADOR: Ara que hi penso, fa un parell d'anys, sí que circulava un rumor que contractàveu vampirs...

SUPERIOR: El rumor és cert.

TREBALLADOR: I en Josep, et pot aconseguir el plasma?

SUPERIOR: Ell o qualsevol dels vampirs... perquè... d'on et penses que surt el plasma?

TREBALLADOR: No ho sé... del proveïdor?

SUPERIOR: I d'on creus que el treu, el proveïdor?

TREBALLADOR: Ni idea, tu.

SUPERIOR: Tants anys treballant aquí, i encara no ho saps?

TREBALLADOR: No, no ho sé, i no entenc res. A veure, en Josep quin proveïdor té? Un de diferent que el teu proveïdor de confiança?

SUPERIOR: A la nostra empresa agafem el plasma de la sang, i els vampirs ens faciliten la feina.

TREBALLADOR: Com? Segueixo sense entendre't.

SUPERIOR: La xuclen del coll de la gent.

TREBALLADOR: Ho dius de debò?

SUPERIOR: És clar, per què et penses que a la nostra empresa de televisors contractem a vampirs? És perquè ens portin plasma.

Els contes d'en RichyOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz