Nemusíme sa snažiť zničiť minulosť. Už je preč. (John Cage)---
Stála v strede chodby, ruky mala spustené pozdĺž tela, plecia ochabnuté. Jej prútik si ukoristil nepriateľ. Bola tým najľahším terčom na svete.
S jedným malým ale, ktoré menilo charakter celej situácie. Bola veľmi ľahkým terčom, ale bolo jej to jedno. Už nechcela bojovať. Ešte pred pár týždňami by dala všetko za to, aby mohla človeka pred sebou beztrestne prekliať. Vo svetle nových zistení vyzerali jej dôvody banálne. Svojej nenávisti sa vzdala tak ľahko, ako keby jej ju z pliec odfúkol vietor.
Vedel jej protivník, čo si myslí? Ak aj nie, nebolo ťažké si to domyslieť. Za všetko hovoril jej defenzívny postoj a slzy, ktoré jej napĺňali oči.
Z hrdla sa mu zrazu vydral frustrovaný výkrik plný hnevu.
"Prestaň!"
Zdalo sa, že sú to jej slzy, čo ho vytáčajú do nepríčetnosti. Namieril na ňu prútik, no ruka sa mu tak triasla, že vrhať zaklínadlá by bolo zbytočné.
"Strč si niekam svoj súcit," precedil pomedzi zuby. Sklopil ruku s prútikom a premeral si ju očami, ktoré už neplanuli ako pred chvíľou. Azaria poznala jeho chladný pohľad. A vedela, že napokon príde na to, ako jej poslednýkrát ublížiť.
Ich hra sa blížila ku koncu.
---
Ahojte a vitajte pri mojom prvom (publikovanom) príbehu! :)
Pár dôležitých informácií:
- Je to Harry Potter fanfikcia, ktorá sa odohráva po deji poslednej knihy, resp. v čase epilógu "o 19 rokov neskôr". Vystupujú v nej napr. Harryho či Dracove deti. Rešpektuje canon, a teda informácie, ktoré sú v HP sérii 1-7, no niektoré veci som musela pre potreby tejto knihy pozmeniť.- Ak nájdete v príbehu niečo, čo vám nesedí, môžete sa ozvať v komentároch. Mohlo sa stať, že som na niečo zabudla alebo som to poplietla. V opačnom prípade rada poskytnem vysvetlenie, prečo som dané veci pozmenila (ako napríklad vek začatia štúdia na Rokforte).
- Uvedomujem si, že niektoré postavy, ktoré v príbehu vystupujú, už mali byť po smrti (najmä niektorí učitelia v Rokforte). Sme však v magickom svete, v ktorom smrť nie je neoddialiteľná. :) Kvôli jednoduchšej čitateľnosti príbehu som ich nechala nažive. 🫶🏽
Duševné vlastníctvo postáv patrí autorke J.K. Rowlingovej a duševné vlastníctvo prekladov názvov, miest a mien slovenským prekladateľom Harryho Pottera. Poviedka nevznikla za účelom finančného zisku.
YOU ARE READING
Tí pred nami [Harry Potter]
FantasyKeď Azarii Lestrangeovej príde list z Rokfortu, nemôže sa dočkať začiatku školského roka. Pred odchodom sa však dozvie znepokojivú pravdu o svojich predkoch, o ktorej nemala ani tušenia. Azaria sa zrazu musí vyrovnať so svojím pôvodom aj s otvoreným...