في صباح الباكر في الشركه التي تعمل فيها هلال و هدي و مالك
خاصه في قسم الفتيات
هلال بابتسامة:"صباحك فل يا هدهد
هدى بتصنع الابتسامه:"صباح الخير يا هلول عامله اى
هلال بابتسامة خبث:"بقولك اى انتي معزومه النهارده على اكل وانتي عيلتك عندنا
شعرت هدى قلبها ينبض بعنف :"هو مالك يبقى موجود
ضحكت بخبث ثم تحدثت:"بصراحه العيله كلها بالاضافه عرايس و عروسات العيله اصل جيل الجديد في العيله ناوي يتجوزا في المجاري اتفتحت كلها حتى مالك تخيلي"
كتمت دموعها بصدمه:"الكلام ده بجد مالك يتجوز '
تنهدت هلال بتصنع الحزن:"يقلبي الجواز ده قسم ونصيب ونصيبك مش مع مالك "
انفجرت هدى في البكاء هي تعانقها:"بس انا حبيبتو اوي "
هلال بمواسياه:"يا حبيبتي الرجال كلهم قطيعه واحده حتى الا اجوزه صدقيني يا قلبي "
هدى باقناع هي تمسح دموعها:"عندك حق انا لازم اكون Strong independent woman "
هلال هي تصفق لها تحفيز:"جدع يا بنت مش مصحبك من قليل "
في اثناء هذا الحديث دخل مالك عليهم ثم تحدث بغمز:"بقولك اى يا هلول ما تقومي اعملى ليا نسكافيه "
هلال بخبث هي تفهم مقصده:"كان على عيني ولله يا حبيي بس انا مش بوفيه الا جابته بيبو "
مالك بغيظ هو يتحدث هو يسك اسنانه:"بقولك شمي شوية هوا مش يمكن جو يبقى تقيل ذي الناس "
هدى بغضب:"انت عايز هلال تمشي لي ها اقولك لي لان عايز تكمل عليا وتكسر قلبي اكتر وتقول انا اجور عشان تعرفي انتي حط حشره متستهليش حاجه وفرتلك الكلام الا عايز تقوله واخر حاجه اطلع برا لو سحمت "
نظر لها بذهول من حديثها وطريقه المعامله ام هلال تضحك بانتصار بان جعلت صديقتها قوي
مالك بغضب:"مين فهمك الكلام ده يا هدى"
هدى بغضب وعناد:"مفيش بس انا اكتشفت انت كنت ضيق على تقيل في قلبي ياريت متكلمنيش غير في العمل بس عن اذنك "
ثم اخذت اوراقها لتعطيها مالك الشركه تعمدت بان تلعب في الاوراق حتى ترى وجه مالك اكثر غضب
هلال بحزن:"توتو لا حول ولا قوه الا بالله القطه خلتها تخربش مفيش حد كدا معمر معاك"
مالك بذهول وغضب:"انتي سلطيها صح على كلام عرفك تعمليها"
هلال بجديه:"في اى يا جدع وانا مالي بصراحه كدا من حقها اوعي من طريقي عشان قدي دول لنرمينا اروح على قسمك يلا"
خرجت هلال من مكتبه هي تبتسم ابتسامه تدل على انتصار نظر مالك الى إثرها بغضب:"تمام اوي انا اعرف مين عمل كدا"
أنت تقرأ
العصابه الجزء الثاني من روايه احببت اجنبي
Adventureهما عصابه من معني الكلمة لا احد يقدرهم غير الله الا متابعش الجزء الاول يروح يتفضل يقرء عشان يفهم الجزء الثاني