Sudah setengah jam dia mencari tempat kerja lelaki itu.Catherina masih tak jumpa-jumpa.
"Ishh,mana dia kerja ni"marah catherina
"Waze ni pon...tak guna lah,terpusing-pusing dari tadi"
Biaselah perempuan dengan waze.Mana pernah nak berbaik.
Mata melihat ke kiri,kanan.Ye dia jumpa.
"Kita gi makan lah,layan perut lagi bagus"kata nya teruja selepas melihat restoran di tepi jalan.Takkan lah kedai kat tengah jalan kan?iye idok.
Kereta di pandu ke arah restoran tersebut.
Setelah duduk di meja yang dipilih,catherina memanggil pelayan untuk oder makanan nya.
"Ye puan"sapa pelayan tersebut sambil memberi buku menu
"Roti bakar dengan milo panas"jawab catherina
Dia sambung bermain Phone setelah pelayan itu pergi.
"Kenapa muka dia macam familiar?Kawan sekolah menengah aku ke?member aku?"lama di memikir nya.Hampir 1 minit lah jugak.
"Lantak lah.Baik aku cari tempat kerja mamat tu.Privasi sangat ke kerja dia ni,waze pon terpusing-pusing ni ha"Ujar nya dengan memek muka strees nya.
Selesai sahaja makan dia menyambung misi nya untuk mencari di mana lelaki itu kerja.
"Ya allah,tolong lah waze.Beri kerjasama"
"Dia nak bawak aku pergi mana ni"ujar catherina.
Dia hampir menangis disebab kan waze nya itu.Dia mengikut waze nya tetapi kiri dan kanan hutan,itu membuat kan dia berasa takut.
Catherina berhenti kan kereta nya di tepi jalan.mujur siang,kalau tengah malam...
"Oke,ni last.Please,bawak aku keluar dari hutan ni"rintih catherina.Tangan menutup matanya,dan tangan sebelah lagi menekan waze nya.
"Alhamdulillah"Ujar catherina selepas melihat waze nya menunjukkan arah untuk berpatah balik.
Catherina dengan laju membawa kereta nya keluar dari hutan.Seram.
Waze nya menunjukkan yang dia telah tiba di tempat kerja jejaka itu.
"Perhhhh...besar gila tempat dia kerja ni.Mesti gaji banyak"teruja catherina
Catherina mencapai beg tangan nya dan dompet jejaka itu.Catherina melulu ke bangunan yang tinggi itu dengan teruja.
Di kaunter,dia melihat seorang perempuan.
"Hi,can i meet kenz cendra"tanya catherina
"Hi,ada urusan apa ya?"tanya si suzie.memberi soalan dan dibalas dengan soalan.
"Saya nak pulangkan dompet dia.tahu tak meja dia dekat mana?"catherina mengeluar kan dompet cendra
"Oh,takpe biar saya yang bagikan"
"Eh no.saya ada urusan sikit dengan dia"
"Urusan apa ya?kene buat temu janji dulu"
"Its personal.sekejap je saya nak jumpa dia"
"Mintak maaf tak..."tidak habis suzie bercakap,ada suara lain yang menyapa
"Why did tou steal my wallet"dingin cendra selepas melihat perempuan di depannya memegang wallet nya.
"Haa awak,nak jumpa sekejap boleh?"tanya sopan catherina kepada cendra
"I repeat again,why you steal my wallet" tanya cendra lagi dengan dingin.Suaranya di tahan supaya tidak mengacau suasana office.
YOU ARE READING
His Flower,Krisan
RomanceTengku Catherina Areesa - Gadis berumur 19 tahun yang menunggu tawaran sambung belajar di luar negara.Gadis itu mengambil kerja sambilan di cafe.Daddy nya telah menawarkan dia untuk berkerja di syarikat daddy nya,tetapi gadis itu menolak kerana ingi...