Dhia termenung sambil menyusukan Dhika. Tiba-tiba dia terimbas kembali pergaduhan dia dan Eldian.
"Abang kecewa sangat dengan Dhia."
Dhia memejam mata lalu fokus semula pada Dhika.
"Sukanya anak ibu dapat minum susu badan ibu. Kalau bagi susu tepung tak nak." Kata Dhia sambil mengusap wajah Dhika.
Selesai menyusukan Dhika, Dhia meletakkan Dhika di atas katil.
Tiba-tiba pintu bilik dibuka oleh seseorang, pantas Dhia menoleh.
"Abang." Panggil Dhia. Namun tidak dihiraukan oleh Eldian terus dia masuk ke dalam bilik air.
Dhia menunduk apabila begitu respon dari suaminya. Dhia duduk di atas katil sambil menunggu suaminya.
Setelah beberapa minit, Eldian keluar dengan hanya tuala dipinggang. Kaki melangkah masuk ke dalam wardrobe.
Dhia mengikut langkah Eldian masuk ke dalam wardrobe.
"Abang." Lengan Eldian dipegang.
"Hm?" Gumam Eldian namun tidak memandang isterinya. Wajahnya dingin dan sibuk mencari pakaian.
"Abang, Dhia minta maaf." Kata Dhia.
"Abang nak pakai baju ni keluar lah." Kata Eldian dengan dingin. Dhia menunduk berdiri statik di sebelah Eldian.
"Abang hiks hiks. Dhia minta maaf." Kata Dhia. Eldian hanya diam.
"Keluar lah, abang nak pakai baju." Kata Eldian sekali lagi.
Dengan langkah perlahan Dhia meninggalkan wardrobe itu. Air mata menitis dipipi.
Selesai memakai pakaian Eldian keluar dari wardrobe itu lalu baring di atas katil.
"Abang." Tangan Eldian dipegang. Eldian diam.
"Abang, Dhia minta maaf." Dhia menangis. Eldian memejam mata berpura-pura tidur.
"Abang please Dhia minta maaf." Dhia mula menangis di lengan Eldian. Air matanya jatuh mengenai lengan Eldian.
Terus Eldian memusing tubuh memandang Dhia. Mata Dhia basah akibat tangisannya.
"Don't cry. It hurt me." Kata Eldian. Dhia menggeleng.
"Kata-kata Dhia semalam lagi menyakitkan abang." Kata Dhia. Eldian mengesat air mata Dhia.
"I forgive you,sunshine." Kata Eldian. Eldian menarik Dhia masuk ke dalam pelukan.
"Dah jangan nangis." Kata Eldian. Dhia menangis teresak-esak.
"Sudah don't cry." Kata Eldian. Dhia memandang mata Eldian.
"Dhia minta maaf abang. Dhia cuma takut abang cari orang lain." Kata Dhia. Eldian mengesat air mata Dhia.
"Lain kali fikir perasaan suami okey? Jangan main lepas je tau." Kata Eldian. Dhia mengangguk lalu mencium pipi Eldian.
"I love you abang." Kata Dhia.
"I love you more, sunshine." Kata Eldian.
Tiba-tiba telefon bimbit Eldian berbunyi. Lantas dia menolak perlahan tubuh Dhia ke tepi dan mengambil telefonnya.
"Hello?" Jawab Eldian.
"Bro, wa dah jumpa manusia laknat tu." Kata Yusof. Eldian mengerut dahi.
"Cepat pulak kerja kau." Kata Eldian.
"Cepat aje kalau diaorang buat kerja tak clean. Budak-budak dah tangkap dah. Ada jat markas." Kata Yusof.
YOU ARE READING
HIS PAST:ELDIAN AMIR(COMPLETE)
Sonstiges[C O M P L E T E] "you're my first love and you always win in my heart." Eldian Amir, seorang jejaka dingin, tidak melayani wanita. Bekerja keras dalam syarikatnya sendiri. Nur Dhia Zafira, gadis yang dulunya playgirl dan mampu mematahkan hati Eldi...