YOU'VE PUT HER THROUGH HELL

574 16 0
                                    

Seroja melabuhkan duduknya di atas katil.Dia tidak berapa sihat semenjak semalam.Badan tidak sihat.Hati tidak sihat.Dia hanya mahu tidur.Semalaman dia tidak dapat melelapkan mata.Katil empuk di hotel tidak mampu membuatkan dia tidur lena.

Dia sebenarnya tidak tahu untuk kemana.Dia tiada siapa di Bucharest ini.Seroja cuma punya Dorin dan Andrian sahaja.Tidak mungkin dia akan menceritakan perihal masalahnya kepada Octavia.Kalau boleh dia tidak mahu membuka pekung dalam rumah tangganya.Aib suaminya harus dijaga.Sejahat mana pun lrlaki itu,Andrian tetap suaminya.

Kiranya dia cuma sehelai sepinggang membawa diri.Dia membuat keputusan untuk kembali ke istana dengan harapan dia dapat menenangkan diri.

Sejurus sampai di istana megah keluarga suaminya,Seroja terus meloloskan dirinya ke dalam bilik.Dia tidak mahu bersemuka dengan sesiapa pun waktu ini.Dia masih lelah.Fikirannya masih berserabut.

Terlalu banyak perkara difikirannya.Seharian juga dia tidak menjamah makanan.Dia hanya meminum jus untuk mengalas perut.Sungguh dia tidak lapar.Seleranya mati mengenangkan masalah yang dia perlu hadap.

Bantal ditepuk beberapa kali.Dia membaringkan dirinya.Memang dirinya terlalu letih.Baju pun dia tidak sempat tukar.Dia masih mengenakan dress mengandung berwarna merah semalam.

'Bukan Andrian nampak pun.'

Getus Seroja di dalam hati.Matanya dipejamkan.Semoga lenanya mampu hapuskan rasa gundah di hatinya ketika ini.

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Seroja menggerakkan badannya sedikit perlahan lahan.Rasanya baru beberapa ketika dia melelapkan mata.Minda separuh sedarnya mendengar bunyi pintu ditutup.Bila merasakan dirinya diperhatikan,Seroja membuka matanya.Dihujung katil dia melihat figura suami yang hanya berpeluk tubuh  sambil memerhatikannya tajam.

Seroja pantas membangunkan dirinya.Dia beranjak ke tengah katil.Seroja menarik bantal dan menutup dadanya segera.

"Where have you been Seroja Dianne?"

Andrian tidak berganjak dari diriannya.Cuma matanya semakin lama semakin hitam.Matanya penuh dengan rasa kebencian.

"None of your business"

Jawab Seroja dengan suara mendatar.Seroja menjeling jam didinding.Sudah pukul 3 pagi.

'Andrian tak tidur lagi?'

"You've become bratty lately Seroja"

Andrian menggenggam penumbuknya.Kata kata selamba Seroja tadi berjaya memancing amarahnya.

"Why do you care Don Vasile?I'm not your property anyway"

Tukas Seroja kembali.Puas hatinya melihat muka merah suaminya.

'If you wanna fight I'll bring a war Andrian'

Bisik Seroja di dalam hati.Kali ini dia perlu bertegas.Dia tidak boleh kelihatan lemah di hadapan suaminya.

"What did you say?"

Andrian melompat ke atas katil.Dia menyeringai melihat Seroja yang terkejut dengan tindakannya.

"I...AM...NOT...YOUR..PROPERTY!"

Jerkah Seroja.Seroja bingkas bangun.Seroja  dapat merasakan dia sedang berhadapan dengan Drac.Bukan suaminya.

Belum sempat Seroja menuruni katil kakinya ditarik kuat.Seroja kembali ke tengah katil.

"Let me go you monster!!!"

Jerkah Seroja kuat.Kakinya menendang celah kelengkang Andrian kuat.

"Aaaargghhh!!This lowlife whore!!!"

FORCED TO BE HIS ( COMPLETE )Where stories live. Discover now