(cerita ni inspired oleh cerita insyirah "behind the party" hampir sama , tapi ada kekurangan sikit 🙏)
masa ni hari ahad . waktu tu gelap macam da nak hujan , hariz un buat ape lagi ? tido la . dia pon tido dengan nyenyak sangat . tiba - tiba dia tersedar dan dia tengok tempat tu lain sangat , macam bukan kat bilik dia . dia bangun je , dia terkejut sangat bila dia tengok semua classmate dia ada kat situ (2rka) . kat sebelah dia , dia nampak aqeel . dia kejut aqeel dan aqeel tersedar lah jugak , dia pon blank kenapa dia ade kat situ .
aqeel : eh hariz ? kau buat ape kat sini ? eh kita kat mana ni ?
hariz : tah aku taktau , aku bangun" nampak diorang .aku nampal kau sebelah aku , aku kejut la kau . sekarang ni kita takyah heboh dulu , kita kejut diorang bangun suruh diorang duduk dulu baru bincang .
aqeel : ha kk (dengan keadaan mamai)
diorang pon kejot kan classmate diorang yang lain . bila semua da bangun , diorang duduk satu tempat ramai" dan berbincang .
budak perempuan : kenapa kita ada kat sini ? macam mana bole kita ade kat sini pulak eh ??
budak lelaki : tahla , kitorang nak cakap pon taktau . kitorang pon jem ni .
tiba - tiba diorang terdengar 1 suara , dari mana pon taktau ...
"cuba pandang belakang korang ? ade meja kan ? pergi kat meja tu , amik kertas tu dan baca .... "
hazim : kau siapa si*l ?! kenapa bawak kitorang kat sini ha ??
hariz : eh da la zim , baik kita gi meja tu , mana tau ade pape yang bole bawak kita keluar dari sini ke jom ah
diorang pon pergi ke meja tu . bila dorang sampai kat meja tu , ade satu kertas / sticky note yg bertulis "kita main game nak ? nak tau game ape ? cari kertas lain pulak . ade dekat je kat sini" .
ummi : weh , aku da la taktau pape . tetibe kena cari kertas lak aduuu , Ya Allah .
aulia : takpela mie , kita cari dulu eh ?
diorang pon cari kertas tu . cari punya cari sekitar kawasan situ , aqil terjumpe kertas tu bawah meja tadi .
aqil : lah bawah meja je ke ? susah je aku caghi tadi . korang ni ha
wafiq : ha baca la , eh takyah la bia aku baca . kat kertas ni dia tulis :
"kita main game cari dan cari . korang kene cari senjata dekat 1 bangunan ni , aku da bahagikan kumpulan . 1 kumpulan , 1 senjata . ada 6 kumpulan , nama kumpulan kat kertas belakang" . adu panjang la ayat dia ni , fakhry kau baca la nama nama list ni .fakhry : ha kk .
kumpulan 1 : aqeel , ain , siti , naim
kumpulan 2 : hariz , aqil , balqis , umaimah
kumpulan 3 : ummi , qila , wafiq , fakhrul
kumpulan 4 : ariessa , ema , haziq , kimi
kumpulan 5 : fakhry , hiten , iqbal , dayah , dejah
kumpulan 6 : aulia , lehnu , insyirah , hazim , ashraffaqeel : adu , payah aa ceniii
tiba tiba mereka terdengar suara itu lagi .
"kumpulan 1 , bilik korang diarah kanan . kumpulan 2 , bilik korang diarah kiri . kumpulan 3 , bilik korang di belakang .
kumpulan 4 , bilik korang di depan .
kumpulan 5 dan 6, bilik korang di atas . setiap pintu bilik ada tulis nombor kumpulan . jangan salah masuk bilik atau sengaja masuk bilik kumpulan lain ! korang akan dikenakan hukuman ! korang boleh berehat dulu ya , perempuan ada katil khas dalam setiap bilik masing masing , jadi korang selamat . kalau lelaki nak buat apa apa kat korang , budak lelaki akan dikena hukuman juga"ummi : what ?? kita kene tido ngan diorang . haih
qila : takpela mie , takdir kan ? hadap je ye , lagipon dorang akan dikenakan hukuman gak kalau nak buat ape" kat kita
YOU ARE READING
villain in a blanket
Mystery / Thrillertiba - tiba pelajar 2rka berada di suatu bangunan yang amat sunyi , tidak diketahui orang dan bangunan yang kosong . mengapa mereka berada disitu ?