Na ulicach i chodniku błyszczał śnieg. Tego wieczoru było mroźniej niż zapowiadano w prognozie pogody, lecz to nie wpłynęło na liczbę ludzi krzątających się po oświetlonych latarniami ulicznymi drogach. Przy jednej z nich, nienaturalnie zatrzymał się tłum przechodniów. Doszło do morderstwa. W środku kręgu leżało ciało, pod którym widniała zamarznięta już kałuża krwi. Na miejsce zd¹¿y³a dotrzeæ milicja i pogotowie. Nagle przez gromadę gapiów przecisnął się jakiś niski chłopak. Wyróżniał go bordowy płaszcz i ciemny kapelusz w białe paski, z pod którego opadały na twarz pofalowane, rude włosy.
— Odsunąć się! — wydał rozkaz milicjant, podczas gdy kilku innych zaczęło odgradzać ten obszar tamą — nie słyszałeś chłopcze? Odsuń się.
— Hm? — fioletowooki chłopak zadarł głowę, aby niewinnie spojrzeć w oczy oficera — chciałem przeprowadzić śledztwo.
Mężczyzna zmarszczył zaskoczony brwi.
— Żartujesz sobie dzieciaku? — już z lekka rozdrażniony, wskazał mu dłonią obszar za taśmą — nie przeszkadzaj nam.
— Jestem prywatnym detektywem — zaoponował przyprawiając milicjanta o powstrzymany wybuch śmiechu.
— A ja jestem motylem — złapał chłopaka za ramię, prowadząc na drugą stronę.
— Nazywam się Nikita Cukry — wyjął licencję z kieszeni płaszcza, pokazując ją.
Zszokowany oficer puścił go.
— Skądś znam twoje nazwisko... — zmierzył go uważnie wzrokiem. Rzeczywiście, nie wyglądał on na ponad 21 letniego mężczyznę, lecz 17 latka — w każdym razie nie masz uprawnień, żeby tu przebywać.
Mężczyzna podbiegł do wołających go towarzyszy. Nikita stał po drugiej stronie taśmy, a twarz podświetlało mu raz niebieskie, raz czerwone światło, podkreślające skwaszony grymas jego ust.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dziękuję za przeczytanie
Wygląd postaci Nikity Cukry był inspirowany Chuuyą Nakaharą ("Bezpańscy Literaci") i Hijiri Matsubase ("Pokój w Kolorach Szczęścia")
CZYTASZ
I set fire to the water
Mystery / Thriller„Rozlałem mleko, na szczęście można je jeszcze wytrzeć" W pewien mroźny dzień dochodzi do morderstwa. Na miejscu zbrodni, wśród tłumu pojawia się tajemniczy chłopak obiecujący rozwiązać sprawę. Czy podoła temu zadaniu, pomimo że nawet w połowie ni...