Cendra memasuki cafe itu.Dia melihat catherina yang terbaring di lantai dapur.
"Tepi,biar aku yang bawa pergi ke hospital"
Mereka hanya memberi laluan kepada cendra.Cendra baru sahaja ingin mencempung catherina tetapi kawan catherina menghalang.
"Encik,biar kami yang bawak boleh?sebab rina ni perempuan.Tak elok pulak"Izin kawan sekerja nya.
cendra hanya mengalah sahaja.Tak elok bawak anak dara orang macam tu.Tak manis.
"Hm,bawak masuk dalam kereta aku"kata cendra sebelum keluar dari cafe tersebut
Mereka semua memapah catherina untuk masuk ke dalam kereta BMW milik cendra.Cendra pula hanya memerhati.
Baru sahaja cendra ingin memulakan perjalanan,Catherina bersuara.
"Pergi klinik je lah"Minta catherina dengan suara yang serak
"Aku tengok kau macam nak mati dah"Muka nya yang kian kini pucat.Menampakkan darah yang ada didahi akibat terhantuk ke lantai.
"Bising lah,Dah gerak-gerak.Saya nak tidur"
Cendra dengan berkerut nya 'Dia ni sakit ke tak?' gumamnya di dalam hati dan memulakan perjalanan nya.
Usai sahaja pergi ke klinik,mereka masuk ke dalam kereta semula.
"Nak buat report tak?"tanya cendra
"Tak payah lah"
"Engkau ni pelik betullah"kata cendra sebelum memulakan perjalanan
"Boleh tak jangan bagitahu mummy dengan daddy saya, pasal benda ni"
"Why?"mata masih menumpukan perhatian dengan pemanduannya
"Nanti diorang risau,diam-diam je eh"pujuk catherina dengan membuat muka comel nya.Bukan senang nak memujuk lelaki kerek ni.
Risau mummy dan daddy nya tidak membenarkan dia untuk berkerja di luar lagi.Apatah lagi untuk keluar rumah.
"Hm,takpayah lah buat muka macam tu.Geli aku"
"Urghh nak cakap aku tak comel lah tu"merajuk si catherina dan membuang pandangan ke arah tingkap kereta.
Cendra yang melihat perangai catherina itu tersenyum kecil.
"Macam budak kecik lahai..."gumam cendra di dalam hati.Bibir nya masih dengan senyuman.
Krekk...
Pintu dibuka dengan perlahan oleh catherina.
"Assalamualaikum..."beri salamku dengan perlahan
"Kau dah kenapa beri salam macam pencuri ni"Hairan cendra dengan perangai catherina
"Ish awak ni,jangan lah bising kalau mum...."
tidak sempat untuk menghabiskan kata-katanya ada suara lain yang memotong
"Ha rina buat apa kat situ"tanya puan esah
"Eh takde ape my.Emm rina naik mandi dulu ye my"
Tidak sempat aku untuk pergi ke arah tangga,puan esah menapak ke arah aku
"Dahi tu kenapa ri..."
"Aunty sihat?"tanya cendra tiba-tiba
"Ya allah cendra rupanya ingat kan laki mana tadi.Sihat alhamdulillah"
"Ni mama kirim salam,rindu katanye"bohong cendra sempat lagi memberi isyarat mata kepada catherina untuk masuk kebilik
Aku yang tahu akan isyarat mata itu terus berlari meninggalkan mereka berdua
YOU ARE READING
His Flower,Krisan
RomanceTengku Catherina Areesa - Gadis berumur 19 tahun yang menunggu tawaran sambung belajar di luar negara.Gadis itu mengambil kerja sambilan di cafe.Daddy nya telah menawarkan dia untuk berkerja di syarikat daddy nya,tetapi gadis itu menolak kerana ingi...