Kapitola 23. Sbohem Lórien

20 1 0
                                    

Uplynulo ještě několik dní a Společenstvo zůstalo v Caras Galadhon. Postupně se jejich srdce naplněná smutkem uklidňovala a poslední tři dny pobytu byly radostnější než ty předchozí.

Den před odjezdem konečně dorazil.

Pán a Paní k nim promluvili.

-Zítra, přátelé, se vrátíte do temnoty.....
Pokud se někteří z vás nerozhodli vrátit se domů.

-Všichni jste se rozhodli pokračovat. Řekla Galadriel.

-Možná se nedostanu do Mordoru, ale můj cíl je na cestě. Možná společenstvo projde Minas Tirith? Říká Boromir

Všichni vyšli z místnosti a Aragorn se ujal slova.

- Společenstvo neprojde Minas Tirith.

-Jak rychle jsi věřil elfům! Nemůže to být stejné jako u mužů? Pýcha a chamtivost jsou pro nás možná snažší, ale naše rasa si navzdory všemu zachovala svou důstojnost a čest. Odvaž se předstírat opak, Aragorne, synu Aratorna, potomku Isildura, synu a právoplatného dědice Gondoru, království lidí!

-Nebudu hanit svou vlastní rasu, ale možná ne kvůli neshodám. Počkejme, až budeme u Anduinských vodopádů, abychom se rozhodli.
Možná bude i Společenství rozpuštěno....

Frodo zvedl rychle hlavu.

-No tak, přátelé, nehádejme se tak.
Jak řekl Aragorn, stále budeme mít příležitost se rozhodnout později.

Elenwë cítila, jak ji přepadá únava.

-Měli bychom si jít odpočinout, dokud ještě můžeme...

-Tvá slova jsou moudrá, Elenwë.
Legolas a Gimli odpověděli sborově.

Překvapeně se na sebe podívali.

Během několika dlouhých dní byli oba přátelé. Byli často viděni, jak bok po boku navštěvují vše v krásném Loriénu a mluví spolu o tisíci různých tématech.

Elf a trpaslík. Osud je někdy hravý, pomyslela si Elenwe. Kdo by si pomyslel, že tito dva spolu budou dobře vycházet?

Elenwë popřála společenstvu dobrý odpočinek, než se vydá do své ložnice.

~~~

Druhý den, v den odjezdu, Elenwë vstala a cítila v ní špatný pocit. Sedla si v pokoji před zrcadlo a začala si česat vlasy. Rozpletla si vlasy a prsty si prohrábla své bílé kadeře.
Opravdu se snažila zvyknout si na změnu vlasů. Haldir, Galadriel a Celeborn se jí zeptali, proč má potíže se změnou vlasů. Když jí zaplétali vlasy.

Povzdechla si a vstala. Oblékla si pohodlné černé kalhoty a dlouhou světle šedou tuniku. Tunika jí sahala do půli stehen a vpředu měla rozparky, aby se mohla snadněji pohybovat.
Elenwë si utáhla hrubý kožený pásek kolem pasu a
vrátila Ant Estela do pochvy.
Lehké černé kožené boty sahaly do půli lýtek a vsunula do nich dvě drobné dýky. Jak byla oblečená, sešla dolů, aby se připojila ke svým společníkům, aniž by se naposledy podívala na Caras Galadhon.

-Namarië... nemohla si pomoct a zašeptala.

Překvapeně si všimla, že Aragorn také působí melancholicky.

-Aragorne? Jsi v pořádku?

-Mám pocit, že se dlouho nevrátím. Při této těžké myšlence se mi sevřelo srdce.

-Pojď, pojďme vpřed, bratře. Mysleme na to, že pokud nebudeme jednat, toto místo už nebude.

Haldir je zavedl na břehy Anduiny.

Elfové dorazili s balíčky jídla a oblečení.

Mezi jídlem byly ploché bílé placičky.

Gimli vypadal podezíravě, vzal si jeden a zašeptal:

- houska...

Nepřesvědčilo ho to, ale ukousl kousek a okamžitě vypadal překvapeně, než to celé spolkl.

Elfové se zasmáli.

-Dost, dost! říkají se smíchem.
Už jste toho snědl dost na celodenní cestu.

"Myslel jsem, že je to jen jakýsi druh housky, jako to dělají muži z Val na svých cestách pouští," říká Trpaslík.

-To je pravda, odpověděli. Ale říkáme tomu lembas nebo silniční chléb a je to víc posilující než jakékoli jídlo od mužů a je to příjemnější než houska,
ve všech směrech.

-Samozřejmě, říká Gimli. Je ještě lepší než medové dorty od Béornidů, a to je velká pochvala, protože Béornidové jsou nejlepší pekaři, které znám, ale nedělí se moc ochotně.
Jste velmi ohleduplní hostitelé!

-Neméně vás zveme, abyste ušetřili jídlo, říkají. Jezte po troškách a jen tolik, kolik potřebujete. Lembas si zachová čerstvost po mnoho dní, pokud se nerozbije a nechá v listových obalech,
jak jsme je vám dali.
Pouze jeden kousek může udržet cestovatele na nohou po celý den tvrdé práce, i když je jedním z velkých mužů z Minas Tirith.

Každému z nich pak předali lehký, teplý a chladivý plášť, který pravidelně měnil barvu v závislosti na prostředí. Měly kapuci a po stranách byly spojeny broží představující zelený list žilkovaný stříbrem.

-Jste určitě v přízni paní! Neboť to byla ona a její sluhové, kdo utkali tuto látku, a nikdy předtím jsme se neoblékali cizince do našich vlastnímch plášťů.
řekl jim Haldir.

Na břehu na ně čekaly tři lehké elfské lodě.

Rozhodli se rozdělit do tří skupin.

Aragorn, Frodo a Sam.

Smíšek, Pipin a Legolas

A nakonec Elenwë, Boromir a Gimli.

Rozloučili se s elfy z Lorién a Haldir vzal Elenwe do náruče.

-Calo anor na ven, Elenwë (Ať ti slunce svítí na cestu, Elenwë)

Pak se obrátil k celé společnosti a řekl:

-No galu govad gen. (Ať vás provází štěstí)

-Namarië, Haldir, melonamin. (Sbohem, Haldire, příteli.)

Po chvíli přišla Paní a Pán Loriénu.

-Přišli jsme se s vámi rozloučit

Řekla paní světla

Dostali jste se na konec publikovaných kapitol.

⏰ Poslední aktualizace: Dec 01, 2023 ⏰

Přidej si tento příběh do své knihovny, abys byl/a informován/a o nových kapitolách!

𝑇ℎ𝑒 𝐷𝑎𝑢𝑔ℎ𝑡𝑒𝑟 𝑂𝑓 𝑇ℎ𝑒 𝑀𝑜𝑜𝑛Kde žijí příběhy. Začni objevovat