Chapter 20 - Pintu

3.3K 97 7
                                    

" Ni semua salah kau Jackson kalau kau tak panggil sayang dekat hanni tadi mesti ni takkan jadi. Kan tengok habis satu kelas pula kena denda kena lari satu padang ni. " Kata Aisyah Damia. Penat dia terpaksa berlari keliling padang nasib dia tidak berpuasa pada hari ini kalau tidak habis semua tenaganya hilang silap-silap boleh pengsan seperti Hanni Dalisya.

" Eh, apasal aku pula Kyle tu yang baling ayam dekat sir kau tak marah pulak. Dah lah kena dekat kepala sir pulak tu." Balas Jackson Lee. Bukan satu kelas tidak tahu yang dia suka akan Hanni tetapi gadis itu sahaja yang selalu menolaknya.

" Kau tahu kan sir tu garang dia kan tak suka orang bercinta. Yang Kau pergi panggil Hanni sayang tu kenapa ?" Tanya Izzat zafran pula.

" Aku tak sengaja la sorry lah." Jawab Jackson meminta maaf kepada sahabatnya.

" Dah, dah sepatutnya aku yang mintak maaf dekat korang semua. Disebabkan aku korang jugak kena denda. " Balas Ziiyad Kyle yang dari tadi senyap.

Flashbacks

" Hann , Hanni , Sayanggggg ! "
Jerit mereka sekelas termasuk Jackson yang melihat gadis itu jatuh dihadapan kelas mereka. Akibat kalut dan panik Jackson berlari menghampiri Hanni.

Hayden yang mendengar suara Jackson menyebut sayang dan melihat perbuatan Jackson yang ingin mendukung Hanni itu mula mengamuk secara tiba-tiba.

" Kamu semua pergi berlari dekat padang 10 pusingan sekarang !!! Tak cukup 10 pusingan aku sebat sorang-sorang guna rotan aku now semua pergi sana !  " Jerkah Hayden Aryan. Satu kelas terkejut apabila mendengar suara garau milik Hayden Aryan. Memasing terkopoh-kopoh berlari kearah padang kerana takut disebat. Izzat zafran yang terkejut itu mula menarik Jackson Lee dan Ziiyad Kyle untuk pergi bersamanya. Ziiyad Kyle hanya mengeraskan dirinya apabila melihat sepupunya terbaring di atas lantai. Dia risaukan akan gadis itu. Izzat zafran memaksa Ziiyad Kyle untuk pergi meninggalkan pensyarah tersebut dengan Hanni Dalisya.

Jackson dengan Ziiyad Kyle dengan tidak rela pergi apabila ditolak oleh Shaf dan Izzat zafran. Jangan dibuat main Hayden suka pukul dengan rotan sekiranya pelajar kolej membuat kesalahan. Dia tidak kira pelajarnya itu sudah besar atau tidak. Sekali dia libas habis lah biru di tubuh mereka.

End flashbacks

" Dah ni last kita pusing jom pergi tengok Hann aku risau pasal dia pula. " Jawab Izzat zafran.

" Jom! " Balas Jackson, Kyle, Aisyah, Syaf.

Apabila mereka semua sudah sampai di bilik kesihatan. Kelihatan Jackson Lee membuka pintu bilik itu dengan pulas menggunakan tangannya. Namun tidak dapat dibuka apabila dikunci. Kepalanya mula melihat kearah rakannya dengan senyuman sinis. Izzat zafran dan aisyah menggelengkan kepalanya tanda jangan membuat pasal. Mereka berdua sudah tahu apa yang di kepala Jackson Lee.

Semakin lebar senyuman lelaki itu apabila melihat behavior sahabatnya. Kakinya mula membuat kerja seterusnya.

Tercabut lock di pintu itu apabila Jackson Lee menendang dengan ganas. Tercengang mulut shaf dengan Izzat zafran apabila melihat keadaan pintu tersebut. Berbeza dengan Aisyah terus masuk apabila pintu sudah terbuka dengan luas.Dia melihat kearah Hanni yang terbaring di atas katil itu. Bibir Hanni pucat.

Dia yakin gadis itu sedang menahan sakit.

" Ya Allah, Nini aku kenapa pucat sangat ni. Nini Kau sakit apa ni ? kenapa kau tak bagitahu aku kau sakit. " Kata Ziiyad Kyle dengan teramat risau. Jackson Lee yang datang dengan rapat mula menitis air mata. Dia sudah fikir inilah yang perkara yang dia paling benci. Adakah ini masa hanni meninggalkan dia?  Syaf yang melihat tingkah laku Jackson itu mula bercakap.

" Sabar Jackson, aku yakin Hann kuat. Kau jangan risau dia sayang kita semua. Takkan lah dia sanggup tinggalkan kita dekat bumi ni. " Ujar Syaf. Dia mampu mengusap bahu lelaki itu sahaja.

HAYDEN LITTLE GIRL Where stories live. Discover now