How to Understand Girls?

3 1 0
                                    

Susahnya soalan ni. Macam mana nak memahami perempuan? Kenapa perempuan kena difahami? Susah ke jadi perempuan? Kenapa kena faham ya? Crucial sangat ke? Kalau tak faham nanti jadi apa? Jawapannya....

Entah

As one of the women, aku pun tak tahu. Tapi yang pasti, kalau tak difahami boleh jadi gila jugak lah. Bayangkan kau cuba nak express apa yang kau nak dekat partner kau, then dia sikit pun tak faham. Sebagai orang yang baran, rambut sendiri rasa nak tarik je kuat-kuat sekali dengan rambut partner sendiri. Biar lompong-lompong rambutnya. Padan muka. Siapa suruh tak nak faham kita kan? Huh.

"Bebe, tak nak pujuk orang pun,"

Said someone to her partner lepas someone tu mengamuk partner dia tak faham dia. Terkebil-kebil partnernya. Aku dah pujuk, tak jalan. Dah suap rasuah makanan, masih marah jugak. Dah senyap lama, tiba-tiba mintak pujuk. Pening la.

"Yeke sayang, sinilah kat orang. Sian dia marah kat orang ya?"

Tergedik-gedik la girl tu manja-manja lepas jadi syaitan tanduk 3 tadi. Ish perempuan ni mesti ada split personality disorder. Satu syaitan, satu manusia manja. Kesian jadi lelaki. Tak cukup dengan pening cari duit kahwin, melayan partner pun sakit otak. Kalau teruk sangat, boleh masuk tanjung rambutan. Mana tak botak rambutnya? Stress sangat hadap perempuan gila hari-hari.

Itu lelaki yang baik tau, masih melayan girl dia. Yang tak nak layan langsung? Terus off phone? Dapat kat kita yang baran ni hmmm. Tak tahu lah jadi apa. Kesian bakal suami aku. Doalah banyak-banyak agar baran aku hilang. To be worst situation ever, aku kena tinggal sebab dia deserved someone yang lagi better dari aku. But please no. I need someone to calm my syaitaness. Ya Allah please help become a better person for my Firdaus.

Actually, I don't want to talk about how to understand girls. Aku just nak bagitahu betapa perfectnya my partner. Perempuan tu lain-lain, kau as lelaki kena ambil inisiatif sendiri la ye. Wekk.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 05, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Random Ranting WWWhere stories live. Discover now