Chapter 24~ Halloween party

42 4 2
                                    

Ik kijk naar mezelf in de spiegel. Mijn schoolgewaden zitten toch wel makkelijker dan dit. Gelukkig ziet het er nog goed uit.

Ik trek mijn jurk even goed en bekijk dan de schoenen die Daphne me heeft gegeven. Ze zei dat ik niet in vuile sneakers naar een feest kon gaan, dus heeft ze me een paar van haar schoenen uitgeleend.

Daphne is een kwartier geleden vertrokken met Theo. Ik heb geen idee wat ze gaan doen, maar dat hoor ik achteraf wel.

Ik trek een pijnlijk gezicht. Hakken zijn niets voor mij. Ik sta recht en wankel even op mijn benen voor ik mijn evenwicht terugvindt. Voorzichtig loop ik een paar rondjes door de slaapzaal en pas als ik me al iets comfortabeler voel, loop ik de slaapzaal uit.

Zodra ik de leerlingenkamer binnenloop hoor ik het harde gebonk van de muziek. De armstoelen, en banken zijn weggehaald, en er staat tafels met hapjes in de plaats. Van het midden van de leerlingenkamer is een grote dansruimte gemaakt.

'Mel! Je bent er' hoor ik iemand zeggen. Ik kijk opzij en zie Draco. Zijn blik glijdt goedkeurend over mijn lichaam. 'Je ziet er goed uit'

'Dank je. Jij anders ook wel' zeg ik. Hij draagt een wit shirt en een zwarte jeansbroek.

'Weet ik' zegt Draco. 'Zin om te dansen?'

'Ik weet niet- ik ben niet zo'n danser' zeg ik.

'Volg gewoon het ritme van de muziek' zegt Draco, en voor ik nog iets kan zeggen, trekt hij me al mee de dansvloer op. Ik beweeg van onhandig op de muziek en Draco lijkt een glimlach in te houden.

'Ik zei je toch dat ik niet kan dansen' zeg ik boven de muziek uit.

'Je doet het prima' zegt Draco. Langzaam eindigt het lied, en begint het volgende te spelen.

'Oh nee, hier doe ik niet aan mee' zeg ik als ik hoor welk lied het is, een slow.

'Mag ik deze dans van u?' vraagt Draco extreem formeel. Hij trekt me dichter naar hem toe.

'Blijkbaar wel' mompel ik. Draco legt zijn handen om mijn middel.

'Leg je armen op mijn schouders' fluistert Draco.

'Wat? Waarom?' vraag ik.

'Dat hoort bij de dans' grijnst Draco.

'Oh' zeg ik. Voorzichtig leg ik mijn armen op zijn schouders. 'Zo goed?'

'Perfect zelfs' zegt Draco. Langzaam draaien we in het rond, bewegend op de muziek. Rond ons zijn een paar andere leerlingen ook aan het dansen. 'Hey, ik sta hier'

'Weet ik' zeg ik.

'Waarom kijk je dan naar anderen?' vraagt Draco.

'Ik was even aan het rondkijken, dat heb ik daarjuist niet echt kunnen doen aangezien jij zo graag wou dansen' zeg ik.

'We kunnen straks wel even rondlopen als je wil' zegt Draco. 'Maar dan moet je daar even mee wachten'

'Oké, al goed' zeg ik. Ik kijk hem aan, en bedenk wat ik zou kunnen zeggen om de ongemakkelijkheid wat te laten verdwijnen. 'Zijn er hier nog anderen van ons jaar?'

'Patty en haar vriendinnen, zijn hier. Behalve Daphne, die heb ik nog niet gezien. Benno komt zo meteen misschien, hij wist niet of hij zou komen. En Theo ging niet komen' zegt Draco.

'Daphne en Theo zijn samen iets gaan doen' zeg ik.

'Zijn die twee nu een stelletje dan?' vraagt Draco.

'Ik denk niet dat ze al een stelletje zijn, maar de kans is groot dat ze dat binnenkort wel zijn' zeg ik. Een stilte valt tussen ons, en ik gebruik de gelegenheid om Draco's ogen eens te bestuderen. Zijn mondhoeken krullen lichtjes omhoog. 'Doe ik weer iets fout?'

He's Mine~Draco Malfoy Fanfic [NL]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu