♡part 1♡

6 0 0
                                    

'Kringggg' loceng sekolah sudah berbunyi yang menandakan bahawa perhimpunan akan bermula dan pintu pagar depan akan ditutup."Weh,aku merayu tolong buka pagar ni"rayu Rose,"ehh kau dah lah datang lambat ada hati nak masuk"kata pengawas bertugas yang bernama Iklil."oii Rose,kau datang lambat ehh??"tanya Haikal,"kau rasa?"tanya Rose semula kepada Haikal,Haikal hanya terdiam  tiba-tiba Iklil berkata "Haikal je boleh masuk,kau (Rose)duduk luar yee"."hahahahahaha sian kau Rose,goodbye"kata Haikal kepada Rose,tiba-tiba "ohh kamu terlepas ke Haikal?"tanya cikgu disiplin kepada Haikal.

    "Iklil,saya lantik kamu untuk menjalankan amanah yang saya bagi, si Haikal ni macam mana boleh terlepas?"tanya cikgu disiplin kepada Iklil.Rose berasa sedikit terasa akan kata² cikgunya.

"Haikal, kamu duduk diluar pagar sekolah"arah cikgu disiplin kepada Haikal,haikal hanya berdiam diri kerana suara cikgunya tidak didengar oleh haikal.

"SEKARANG!!!!!"jerit cikgunya kepada haikal. Haikal terkejut lalu segera pergi keluar pagar sekolah.

'Hambek kau kan dah kene'kata rose dalam hati.

Selepas sahaja perhimpunan tamat kesemua murid pergi kekelas masing² kecuali murid yang datang lambat,"ok murid² kamu semua akan dikenakan denda,iaitu pusing padang sekolah sebanyak 8 kali ye"arah cikgu disiplin kepada murid² yang datang lambat.

"Habis la aq,dah la pakai baju kurung"

"Iklil,kamu tengokkan budak² ni berlari ye"arah cikgu kepada iklil.

Semasa sedang berlari rose tiba² terjatuh "aduhh shibal lah"rose mengeluh

"Kau nak aq tolong?"tanya haikal kepada rose sambil menghulurkan tangannya

"Ishh,mana aci macam ni,kenapa haikal asyik layan rose jer"kata iklil

"Oiii,amboi sawit gebeno dua ekoq ni,hang pi lari cepat aku bagi tahu cikgu baru tau"kata iklil kepada haikal dan rose

"KAU NI MEMA-" "dah jom sambung"
Haikal sikit lagi nak gaduh ngan iklil
Tetapi rose menghalangnya

"KAU NI MEMA-" "dah jom sambung"Haikal sikit lagi nak gaduh ngan iklil Tetapi rose menghalangnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


♡best tak?waadpat ni,sorry kalau tak masuk akal♡
*abaikan gambar pengawas tu*

Cinta Untuk SahabatWhere stories live. Discover now