Było już za późno, oboje o tym wiedzieli, ponieważ szybko ponownie zakładali swój sprzęt. Za cholernie późno.
Alarm rozległ się zbyt blisko, aby zapewnić komfort. Za cholernie blisko osady i było wiadomo, co się zaraz wydarzy.
W końcu gryzacy byli głupimi, bezmózgimi stworzeniami. Przyciągnęły ich jednak głośne dźwięki. Zwykła metoda odwracania uwagi C4 stosowana przez Soapa udowodniła to wystarczająco często. Ale alarm włączono w pobliżu osady i był na tyle głośny, że można go było usłyszeć z dużej odległości.
A teraz wszyscy kąsający w okolicy mieli do nich przyjść. Do osady. Do niezbyt solidnych ścian wokół niego. Och, znowu zadziałało na garstkę, wystarczająco długo, aby ludzie na straży mogli ich zabić.
Duch nie był pewien, co by się stało, gdyby setki z nich zaczęły szarpać ściany. Gdyby ich dodatkowy ciężar naciskał na ich najsłabsze części.
Nie chciał się tego dowiedzieć.
Ale kiedy dołączyli do pozostałych i spotkali się przy bramie, oświetlonej jedynie pochodniami, które nieśli, wystarczyło jedno spojrzenie, aby cała czwórka wiedziała.
To była tylko ich czwórka przeciwko prawdopodobnie dziesiątkom kąsaczy. I choć byliby dobrzy, to nigdy nie wystarczyłoby.
Boże, nawet gdyby tu każdemu dali karabiny, to by nie wystarczyło.
„Idę za tym skurwielem, gdy tylko to miejsce będzie bezpieczne” – Price wrzał w środku, wypluwając ostre słowa przez zaciśnięte zęby, a Duch nigdy nie widział go w takim stanie. – Oderwę mu pieprzoną głowę.
Duch chciał zrobić mężczyźnie coś znacznie gorszego, chociaż tego nie powiedział. Chyba dobrze było, że na razie zachował swoje myśli dla siebie, widząc, że trzej pozostali mężczyźni byli już dość zirytowani tym, co się działo, a i tak nie mieli czasu na dyskusję na ten temat.
Prawdę mówiąc, nie mieli na to czasu. Potrzebowali planu i to szybko. Ludzie już wychodzili z otaczających ich domów, zaalarmowani alarmem, ponieważ wszyscy wiedzieli, co to oznacza, tyle hałasu tak blisko nich w środku nocy.
Ghost usłyszał płacz dziecka, przez co jego dłonie zacisnęły się w pięści.
„Nie możemy z nimi walczyć”.
Słowa, które wypowiedział, miały dużą wagę, ale wszyscy wiedzieli, jak bardzo były prawdziwe. Nie mogli walczyć. Nie przeciwko tak wielu kąsaczom, nie jeśli masa, o której wiedzieli, że nadchodzi, dotarła do ich ścian. Nie mogli nawet czekać, aż przybędą, bo inaczej utknęliby w tym miejscu, co pogorszyłoby sytuację.
„Musimy się ewakuować” – zgodził się Price, szybko kiwając głową, chociaż jego ton był napięty i szorstki.
„Simon i ja oczyściliśmy większość bazy, moglibyśmy tam pojechać i…”
„To za daleko” – przerwał Gaz, kręcąc głową. To sprawiło, że Soap prychnął, ale nie sprzeciwiał się temu.
„I nie mamy żadnej gwarancji, że skurwiele tam nie przyjdą, kiedy zorientują się, że uciekliśmy” – dodał Price, pocierając twarz. „Potrzebujemy tymczasowego miejsca. Gdzieś, gdzie moglibyśmy ukryć cywili, podczas gdy my będziemy ścigać tych drani i mieć pewność, że dadzą nam spokój. Nawet nie musimy wiele zabrać, wystarczy dzień lub dwa, zanim będziemy pewien, że można bezpiecznie się gdzieś ponownie osiedlić.
Duch ledwo słuchał, co mówiono. Dzwoniło mu w uszach, gdy adrenalina płynęła w jego żyłach, jego umysł powrócił do intensywnego skupienia, z którego był znany podczas misji, a jego mózg był niezwykle świadomy sytuacji. Trudno było zdecydować się na jedną myśl, gdy wydawało się, że wszystkie krążą mu po głowie. Ale robił to tak długo sam, że trudno mu było myśleć zespołowo i uwzględniać innych w swoich obliczeniach.
CZYTASZ
Dzień po końcu świata
FantasyMinęły miesiące, odkąd przybyły bestie, a Ghost od początku radził sobie sam. Jednak to, co odkryje, szukając schronienia w stodole, może to zmienić.